Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Rychle vzroste teplota u TDS.
Zdravim,nevíte prosím Vás někdo, čím by to mohlo být, když u 525tds rv.92 v zimě -4 °C roste rychle teplota až za půlku během ujetí jen 4km?Pak zapnu topení na plno a drží se to v půlce, pak větrák topení vypnu úplně a teplotu si to drží v půlce.Jinak to topí dobře,to by asi nemohla být načatá hlava?Zpáteční hadice z chladiče je ale studená.Děkuji za odpovědˇ.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Takže :fafejta píše:...čím by to mohlo být, když u 525tds rv.92 v zimě -4 °C roste rychle teplota až za půlku během ujetí jen 4km? .. topí dobře... Zpáteční hadice z chladiče je ale studená.
1) diesel má vyšší účinnost spalování než benzín, t.j. --->
2) ztrátové teplo (= ohřátí motoru) je nižšší (=pomalejší) než u benzínových motorů a
3) proto se dieselů montuje nezávislé přídavné topení a další vychytávky
4) moje 530d s Webastem se při -5 C ohřeje do prov. teploty cca po 10 km
Nechci strašit, ale :
- Tvoje vodní čerpadlo má možná osekané lopatky a málo točí kapalinu v "malém okruhu" = motor-čerpadlo-termostat-motor
- chladicí kapalina je málo koncentrovaná a někde zamrzla (zatuhla) a tak
- dlouho trvá, než začně fungovat "velký" oběh a rozehřeje se ten "špunt"
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 787
- Registrován: stř 23.08.2006 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
při točení kolem 2800ot. po ujetí 4km ručička skočí na půlku, je to normální, protože mu docela dáváš kouř při takové zimě. Pokud se to přehoupne, tak je to termostatem, asi bude zanesený. Tím nechci říct, že motor už má provozní teplotu. Tu má, až se zahřeje na 90°C zbývající kapalina a nejen v chladiči.