Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Rychle vzroste teplota u TDS.

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
fafejta

#1 Příspěvek od fafejta »

Zdravim,nevíte prosím Vás někdo, čím by to mohlo být, když u 525tds rv.92 v zimě -4 °C roste rychle teplota až za půlku během ujetí jen 4km?Pak zapnu topení na plno a drží se to v půlce, pak větrák topení vypnu úplně a teplotu si to drží v půlce.Jinak to topí dobře,to by asi nemohla být načatá hlava?Zpáteční hadice z chladiče je ale studená.Děkuji za odpovědˇ.
illa-illa
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od illa-illa »

Mas dost vody ? :)
fafejta

#3 Příspěvek od fafejta »

Vody je dost,jak má být.
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 687

#4 Příspěvek od bmwfil »

Tak buď rád, že to máš rychle ohřátý. Víš, kolik lidí bude závidět :)
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Bajzik »

ono jde o to jak s tím ty 4km jedeš :) mně se to na půl za 4km neohřeje ale točím to do 2t. ot. půl mám tak za 7-8 km je to různýtopení taky zapínám až po ohřátí motoru.
Je to nafta ta se prostě ohřívá rychleji :) bud rád
fafejta

#6 Příspěvek od fafejta »

Točím to do asi 2800 ot/min,je to dědeček a nechci zbytečně dělat hlavu za dvacet.Ale ten průběh to není normální.Ono se to časem vyvrbí.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#7 Příspěvek od Slid »

pokud mu dáváš 2800 hned jak je studený tak se nediv a modli se o palici :wink:
Když je studený tak max. ale opravdu max. je do 2300 :wink: Jinak se zajíždí kolem 2000
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

fafejta píše:...čím by to mohlo být, když u 525tds rv.92 v zimě -4 °C roste rychle teplota až za půlku během ujetí jen 4km? .. topí dobře... Zpáteční hadice z chladiče je ale studená.
Takže :
1) diesel má vyšší účinnost spalování než benzín, t.j. --->
2) ztrátové teplo (= ohřátí motoru) je nižšší (=pomalejší) než u benzínových motorů a
3) proto se dieselů montuje nezávislé přídavné topení a další vychytávky
4) moje 530d s Webastem se při -5 C ohřeje do prov. teploty cca po 10 km

Nechci strašit, ale :
- Tvoje vodní čerpadlo má možná osekané lopatky a málo točí kapalinu v "malém okruhu" = motor-čerpadlo-termostat-motor
- chladicí kapalina je málo koncentrovaná a někde zamrzla (zatuhla) a tak
- dlouho trvá, než začně fungovat "velký" oběh a rozehřeje se ten "špunt"
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od gyrous »

při točení kolem 2800ot. po ujetí 4km ručička skočí na půlku, je to normální, protože mu docela dáváš kouř při takové zimě. Pokud se to přehoupne, tak je to termostatem, asi bude zanesený. Tím nechci říct, že motor už má provozní teplotu. Tu má, až se zahřeje na 90°C zbývající kapalina a nejen v chladiči.
fafejta

#10 Příspěvek od fafejta »

Vodní čerpadlo se zdá dobrý,protože to má okruh,myslím ten proud z trubičky pod zátkou v expanzce reagující na přidání plynu.Na dýzla to až nezvykle velmi dobře topí.Snížím otáčky při zahřívání aby kdyby.No a jinak asi budu vyčkávat co za závadu se případně ohlásí.Ale díky za rady.
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#11 Příspěvek od tds »

taky bych to viděl na přidírajícíse termostat. co to dělalo v létě?
fafejta

#12 Příspěvek od fafejta »

Já mám auto teprve dva týdny.Takže v létě se to může klidně i hřát.Dnes jsem jel v kuse 40 kiláků,motor se nehřál,ale výstupní hadice z chladiče byla studená.Jel jsem to v režimu do max. 3000ot/min.
kavanda
Registrovaný
Příspěvky: 901
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Bydliště: CZECH
Klubové ID: 1103

#13 Příspěvek od kavanda »

Je to dosti divný,

1.kontroluj stav vody - hlava nebo těsnění
2.až to bude ohřátý tak zkus teplotu chladiče nahoře i dole - může bejt KO(zarostlej)


přeju pevný nervy
Odpovědět