Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e34 - ventilátor topení

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
svejda_BMW
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: sob 28.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1329
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od svejda_BMW »

Zdravim všechny!! Mam problém s ventilatorem. občas se mi stane že přestane foukat nezavisle (prekticky) na všem (at za jizdy tak i kdyz stojim). tak cca 5 minut nefouka a funguje mi pouze 4. stupeň. a pak se z ničeho nic zase rozběhne na vsechny stupne.... nevite nekdo cim to je??? diky moc Petr.
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#2 Příspěvek od tds »

uhlíky větráku
svejda_BMW
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: sob 28.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1329
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od svejda_BMW »

mno to sem si taky myslel.. ale sou v poho..
vetrak bezi (kdyz bezi) bez jakykoliv znamek poškození. :cry: :cry:
k2
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: úte 13.03.2007 01:00
Klubové ID: 1178

#4 Příspěvek od k2 »

Řešil jsem to nedávno. 100% jsou to odpory. Jsou na pravé straně, musíš demontovat kastlík,boční pravý plastový kryt vedle topení. Jsou zastrčené pod radiátorem topení v tom tělese vpravo a vedou do něj čtyři dráty. Jeden je kostra a pak 1-3 stupeň. 4 stupeň nejde přes odpory ten jede natvrdo bez odporu proto funguje normal. Odpory samotné (takové pružinky, podle tloušťky reguluji rychlost ventilátoru)budou vpořádku, problém je v takovém kontaktu (asi taková pojistka proti přehřátí) pod nima. Stačí když ho trošku přihneš nožem aby měli kontakt a je po problému. 30 minut práce, křížový šroubovák.

PS: Většinou se to stává, když ti trošku prosakuje radiátor topení (mlžení čelního skla) a to vlhko nedělá dobře tomu kontaktu v tom heblu odporu.
speedfred
Registrovaný
Příspěvky: 268
Registrován: sob 16.07.2005 00:00

#5 Příspěvek od speedfred »

tak teda super rada,ja som uz vymenil vsetko mozne,a ventilator isiel stale iba na 4rychlosti.teraz uz je vsetko OK.je to normalne ze ten odpor sa tak moc ohrieva?
este raz dik za pomoc :wink:
este upresnim je to na soferovej strane,lebo podla navodu som zacal rozoberat spolujazdcovu a tam nic...mozno som iba ja zle pochopil
k2
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: úte 13.03.2007 01:00
Klubové ID: 1178

#6 Příspěvek od k2 »

Jsem rád, že ti to pomohlo, na mé 525i e34 r.v.89 jsou odpory na straně spolujezdce.
speedfred
Registrovaný
Příspěvky: 268
Registrován: sob 16.07.2005 00:00

#7 Příspěvek od speedfred »

no ja mam 94
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Pietro »

Ahoj všem, mám podobný problém, jen malinko jinak....
dříve mi chodily všechny rychlosti 1-2-3, ne stále , větrák se pouštěl v závislosti na nastavené teplotě, na 4. běžel stále...
Posledních cca 14 dni běžel jen na 4, 1-2-3 nereagovaly vůbec, 4 běžela stále, žádné pazvuky se nikde neozývaly, z důvodu absence času jsem to více neřešil...
Včera ráno jsem nastartoval, pustil větrák klasicky na 4, příšerně hučel (ne pravidelně, spíše houpavě), takto vydržel půl dne(jen nárazově jsem zkoušel), a večer už nešel vůbec...
Prosím o radu, čím mám teď začít, v čem hledat chybu...
Když běžel jen na 4, viděl jsem chybu v těch odporech..
Teď mám tedy v háji jak větrák samotný, tak odpory...?
Předem moc děkuju za všechny postřehy a rady. Petr
PS: Jedná se o E34, 520i M50, 6/1990
VELMEN
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: pon 27.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od VELMEN »

Něco podobného. Mám e34 525i 91 a je tam man. klima,ale nejde vůbec asi kompresor nebo nevim..a fouká to jen na trojku jinak se to ani nehne a taky mi to přijde celý nějaký ucpaný,že to topí pomaleji...díky moc za rady
130maxi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: stř 13.10.2004 00:00
Bydliště: Selice

#10 Příspěvek od 130maxi »

Teraz som robil moj prepinac mne fungovalo len 1-2-4 na 3 sa to tocilo na druhu rýchlost ,tak som pozeral odpory a tie boli ok (u mna su na vodicovej strane pri plyn.pedalu) a problem bol v spalených kontaktoch spinaca .Precistenie kontaktov a vsetko OK. :wink:
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Pietro »

Tak už zase krásně topím a foukám 1-2-3-4 :D
Problém byl ve špatném větráku (přidřený) a v "ježkovi" - špatný kontakt.
Tímto děkuju všem zůčastěným za pomoc, hlavně Kupčovi za cenné rady a schéma... P
porsacek
Registrovaný
Příspěvky: 456
Registrován: úte 11.07.2006 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 787

#12 Příspěvek od porsacek »

kluci netusite jak je to na e39 530d s dual klimackou dnes rano jedu do prace a vetrak ani tuk a prece jen pri te zime me zena a deti asi brzo uskrti .
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Pietro »

porsacek píše:kluci netusite jak je to na e39 530d s dual klimackou dnes rano jedu do prace a vetrak ani tuk a prece jen pri te zime me zena a deti asi brzo uskrti .
Zaklad je projit pojistky (nejrychlejsi+nejpohodlnejsi),
pak bych odpojil baterku(radeji), a zkus pustit stavu primo do vetraku(pokud se nekam pobliz dostanes, nevim, jak to E39 ma resene), uvidis, zda se rozbehne, pak muzes laborovat dal...
porsacek
Registrovaný
Příspěvky: 456
Registrován: úte 11.07.2006 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 787

#14 Příspěvek od porsacek »

Tak jsem prosel pojistky kazdou jsem ontroloval merakem a zastrcil zpět a vetrak funguje . Je mozne ze to spatne nacetla R.J. dualniho AC :?:
Palom
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: úte 27.01.2004 01:00
Bydliště: Zilina

#15 Příspěvek od Palom »

Zdravim.
Ja mam podobny problem. Mam E34 524 TD, manualna klima.
Ked zacne mrznut, tak mi prestane ist vetrak kurenia ;-) Vetrak je dobry, skusal som 3 kusy. Ked funguje, tak idu bez problemov vsetky 4 stupne. Ma to dost divne priznaky. Obcasne ked nastartujem tak vetrak ide bez problemov, po nejakej dobe 5- 10 minut prestane ist. Potom asi za 10-15 minut nabehne a uz ide bez problemov. Obcasne po nastartovani nenabehne ale zas po 10-15 minutach ide bez problemov.
V com by mohol byt problem ? Kde sa nachadza rele co ho spina a reguluje ? Lebo ked zazrakom nabehne, tak niekde pri nohach cvakne rele, len neviem ci na mojej strane alebo spolujazdca. Mal uz niekto podobny problem ? Este som si vsimol jednej zaujimavej veci, ked nefunguje ten vetrak, tak nejdu ani stierace :) Skor sa m zda, ze to robi niektore rele, ktore sa spina hned otoceni kluca v zapalovani, ako keby nezaplo nejaky cely obvod.

Vdaka, lebo cez zimu bez vetraka sa zle jazdi :D
svejda_BMW
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: sob 28.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1329
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od svejda_BMW »

mno tak skoro na chlup stejnej problem sem resil pred pul rokem... a myslim ze mi neslo ani radio.. a byla to pojistka u baterky... je na druhym nejtlustsim cervenym dratu v cerny krabicce cca 3x5 cm a ja mel povoleny kontakty... neni to klasicka nozova pojistka ale plisek prisroubovanej dvouma sroubkama... tak zkus tohle nez zacnes kuchat... :wink: zabere to minimum casu..
Odpovědět