Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jak jezdit s E34 TDS

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#1 Příspěvek od fotobobo »

Jak jezdit s E34 TDS po ranu? Hrozne dlouho trva nez se ohreje, a vyleze
to z modreho...

Jak ji po ranu nejlepe zahrat, a jak s ni jedit?

Ja s ni ted jezdim maximalne do 2 otacek dokud se neohreje,
ale fakt to trva treba 20 km.
prase007
Registrovaný
Příspěvky: 1387
Registrován: stř 08.08.2007 00:00
Bydliště: kousek od Berouna ..
Klubové ID: 1383

#2 Příspěvek od prase007 »

20km je u diesla celkem normální pokud začínáš na teplotě kolem nuly. Optimální je najet hned někde na dálnici nebo rychlou silnici a držet to tak kolem 2300-2500 ot, pak se to ohřeje celkem rychle a ani ten motor moc nepotrápíš.
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#3 Příspěvek od tds »

prase007 píše:20km je u diesla celkem normální pokud začínáš na teplotě kolem nuly. Optimální je najet hned někde na dálnici nebo rychlou silnici a držet to tak kolem 2300-2500 ot, pak se to ohřeje celkem rychle a ani ten motor moc nepotrápíš.
normálnáí ani ne ohřát při zapnutém topení by se to mělo max do 5km
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#4 Příspěvek od Martinéz »

ono je ohrat a ohrat.. teplotu mam v pulce treba opravdu po tech par kilometrech, ale jeste po dalsich peti citim, ze motor nejede jeste tak jak ma.. ze olej neni teplej. Po ranu pravidelne stojim v zacpe, coz je podle meho hodne setrny zpusob zahrati..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

Martinéz píše:ono je ohrat a ohrat.. teplotu mam v pulce treba opravdu po tech par kilometrech, ale jeste po dalsich peti citim, ze motor nejede jeste tak jak ma.. ze olej neni teplej. Po ranu pravidelne stojim v zacpe, coz je podle meho hodne setrny zpusob zahrati..
no tak to teda nevím nezhřátej motor by na volnoběh moc běžet neměl, špatně maže.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#6 Příspěvek od Kail »

No každopádně 20km je celkem dost,já ho natočim,nechám chvilku na volnoběh než spadnou otáčky na normál (cca 1minuta?) a pak jedu do 2000ot/min - po 5 km už je rafička v polovině :wink: ,samozřejmně na něj hned nezačnu šlapat - jak psal Martinéz,pořád je znát že to ještě není uplně OK :) ,ale kapalina je po těch 5km na 90 stupních...

Zkus skouknout termostat :?
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#7 Příspěvek od fotobobo »

Kail píše:No každopádně 20km je celkem dost,já ho natočim,nechám chvilku na volnoběh než spadnou otáčky na normál (cca 1minuta?) a pak jedu do 2000ot/min - po 5 km už je rafička v polovině :wink: ,samozřejmně na něj hned nezačnu šlapat - jak psal Martinéz,pořád je znát že to ještě není uplně OK :) ,ale kapalina je po těch 5km na 90 stupních...

Zkus skouknout termostat :?
Jak se vyndava? Nemas link na nejakej navod? Diky
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#8 Příspěvek od Kail »

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Je to čtyřka,žádnej návod snad ani nepotřebuješ... :wink:
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#9 Příspěvek od Kail »

A když se ti to už ohřeje,kolísá potom teplota?Třeba když to necháš na volnoběh nebo poposkakuješ v zácpě,drží pořád teplota jak má?
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#10 Příspěvek od fotobobo »

Kail píše:A když se ti to už ohřeje,kolísá potom teplota?Třeba když to necháš na volnoběh nebo poposkakuješ v zácpě,drží pořád teplota jak má?
Kdyz se to ohreje tak uz ne, ale mam nekdy problem
pokud nejedu trochu svizneji aby se to dostalo vubec
na pulku teploty na budiku...

Ty termostay uz me zacinaji trochu stvat, jaka je vubec zivotnost termostatu?
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#11 Příspěvek od Kail »

Životnost termostatu netuším,ale není to nic drahého,takže když je to jen termostat,není to takový problém :wink:
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#12 Příspěvek od Martinéz »

JaraX píše:
Martinéz píše:ono je ohrat a ohrat.. teplotu mam v pulce treba opravdu po tech par kilometrech, ale jeste po dalsich peti citim, ze motor nejede jeste tak jak ma.. ze olej neni teplej. Po ranu pravidelne stojim v zacpe, coz je podle meho hodne setrny zpusob zahrati..
no tak to teda nevím nezhřátej motor by na volnoběh moc běžet neměl, špatně maže.
nerikam, ze stojim v te zacpe, spis se jen pomalu sunu magistralou pres nuselak.. neni kde to vytocit, plyn dlouho nepodrzim. myslim, ze lepsi, nez najet na rychlostni komunikaci a hned tocit stalejch 2000ot.. sice se motor ohriva rovnomerne, ale taky pekne rychle..
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#13 Příspěvek od Slid »

termostat vyměníš v pohodě dnes jsem dával nový a zrovna dal novou chladicí kapalinu ( měním ji po 3 letech a zrovna to tak vyšlo) :) já kupoval na 318TDS v http://www.mjauto.cz a 88°C jak má být na 318TDS stál i s poštou 400,- na 525TDS má být 80°C.
A špatnej termostat se projevuje, když máš třeba teplotu na středu a najednou jedeš z kopce bez plynu a začne ti teplota klesat.
Nebo teplota se a nedostane na půlku.
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od gyrous »

Po 5km je teplíčko i v autě a ryska přesně v půlce a ani se nehne.
A se závoďákem se taky jezdí první km zlehoučka, když majitel ví, že jej bude mít ještě nějaký čas, takže to není nic mimořádného.
Ono se taky pozná na motoru v jakém je stavu, pokud naběhne ihned po startu, tak je stále jako novej a když potřebuje zahřívání jako u Š120, tak už má něco za sebou, a jde cítit na motoru, že by potřeboval sytič, který by měl naběhnout.
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#15 Příspěvek od Martinéz »

gyrous píše:Po 5km je teplíčko i v autě a ryska přesně v půlce a ani se nehne.
A se závoďákem se taky jezdí první km zlehoučka, když majitel ví, že jej bude mít ještě nějaký čas, takže to není nic mimořádného.
Ono se taky pozná na motoru v jakém je stavu, pokud naběhne ihned po startu, tak je stále jako novej a když potřebuje zahřívání jako u Š120, tak už má něco za sebou, a jde cítit na motoru, že by potřeboval sytič, který by měl naběhnout.
tvoje moudra me vzdycky rozsekaj.. :smich:
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#16 Příspěvek od tds »

:lol: :lol: :lol: :lol:
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od gyrous »

Co jako, že mě též docela štve, že to nejede už od začátku a musím to zahřívat jak pěruň se stodvacítkou před barákem? :lol:
Ale já se tak chovat musím, protože to fakt nejede jak má(přeci je na čerpadle snímač, který funguje jako sytič ale je to automat a koriguje s čidly), jenže takový dobrovolník co si to autí chce ponechat na pár let, tak se k tomu chová jak k peříčku a ten může... 8)
Odpovědět