Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Dvouhmotnostní setrvačník...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Braunik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 01.11.2005 01:00

#1 Příspěvek od Braunik »

Kluci mel nekdo rozdelanou spojku a zkousel jak jde pohybovat s dvouhmotnostním setrvačníkem? Mel jsem to rozdelaný a zdá se me ze me to jde nejak lehce.cca 3cm do strany pootočit jde naprosto bez odporu a pak je to natvrdo.Má to tak jít???? Za jízdy se me auto při určitých otáčkách rozvybruje.A pokud řadím nahoru např z 3 na 4 ve vyších ot. tak me to tak škubne.Spojka je nová. :roll:
Braunik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 01.11.2005 01:00

#2 Příspěvek od Braunik »

Jinak je to 525TDS E39
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#3 Příspěvek od bas2 »

Na volnobeh ti to neklepe? Bo mne klepotal stale, vola nanom bola asi 1cm ale dost silno rukou som musel zatlacit....ten tvoj vyzera ze je cisto kaput...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Huska »

správně to mají pružiny vrátit do původní polohy. Tudíš pokud jedno "kolo" posuneš a nevrátí se tak je KO :-(
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Hyri »

ja som to menil na 530D ale z cenou ta moc nepotesim bolo to neco do 30K SK ...
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od gyrous »

Na setrvačníku je čidlo otáček, jestli je setrvačník KO, tak bys neměl ani nastartovat.
milas
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Pardubicko

#7 Příspěvek od milas »

Je K.O. S novým sice taky pohneš, ale jen trochu. A jak tady někdo psal, vrátí se do původní polohy. A jestli ti ten starý lítá lehce 3 cm do stran je na 100 % po něm. Škoda, že ta cena není tolik zajímavá.
Homer
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#8 Příspěvek od Homer »

Hele brácho to s tim čidlem otáček je totální blbost,protože setrvačník se otáčí i když bude jeho odpružená část v háji. Dvouhmotnostní setrvačník je tam jenom proto, aby vyrovnával kmity klikový hřídele - aby se "nepřenášeli na převodovku". Pokud je v háji tak ti vybruje auto a při řazení ti bude mlátit, jako když skočíš do nějaký díry a to čím větší budeš mít otáčky, tím větší budou ty rány, který to dostává. Ověříš si to tím, že jde lehce otáčet a nevrací se. Nejsem si jistej jestli na BMW, ale třeba na VW a i jiný značky existuje spojková sada, která obsahuje klasickej setrvačník a tu tlumící část obsahuje lamela, což většinou stojí okolo 15000 až 20000 Kč, s tím že do budoucna ti už nikdy neodejde a tím pádem je to levnější. Samotnej dvouhmoťák bude fakt dost drahej.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#9 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Origo dvouhmoťák na TDS je něco málo přes 20k. Tuningový jednohmotový náhrady se dělají snad jenom na VW a to potom začne bejt ze čtyřhrnku pěknej traktor.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Braunik
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 01.11.2005 01:00

#10 Příspěvek od Braunik »

Jo díky za všechny přízpěvky, pomohli jste me.Mám sehnanej starší tak už vím jak poznám jak je na tom :wink:
Homer
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#11 Příspěvek od Homer »

Náhrady se nedělaj jenom na VW, ale i na jiný značky, už jsem to montoval i na Opela a je to to samý co klasickej dvouhmoťák, ale všechno je obsaženo v lamele, samozřejmě je jiná než klasická, která tam je s dvouhmoťákem. Takže princip a funkce zůstává stejná, řidič nic nepozná, ale pro další servis je to levnější. To měli vlastně vymyslet místo dvouhmoťáku hned, ale to by bylo pro nás zákazníky levnější a automobilkám by se to tím pádem míň rentovalo. To je asi celý. Věřte mi na dvouhmoťáky a jejich náhrady mám za sebou několik školení od Valea a vim o čem mluvim.Dvouhmoťák jako takovej je prostě jenom blbost jak tahat z lidí peníze
Odpovědět