
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Dvouhmotnostní setrvačník...
Kluci mel nekdo rozdelanou spojku a zkousel jak jde pohybovat s dvouhmotnostním setrvačníkem? Mel jsem to rozdelaný a zdá se me ze me to jde nejak lehce.cca 3cm do strany pootočit jde naprosto bez odporu a pak je to natvrdo.Má to tak jít???? Za jízdy se me auto při určitých otáčkách rozvybruje.A pokud řadím nahoru např z 3 na 4 ve vyších ot. tak me to tak škubne.Spojka je nová. 

- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
správně to mají pružiny vrátit do původní polohy. Tudíš pokud jedno "kolo" posuneš a nevrátí se tak je KO 





Hele brácho to s tim čidlem otáček je totální blbost,protože setrvačník se otáčí i když bude jeho odpružená část v háji. Dvouhmotnostní setrvačník je tam jenom proto, aby vyrovnával kmity klikový hřídele - aby se "nepřenášeli na převodovku". Pokud je v háji tak ti vybruje auto a při řazení ti bude mlátit, jako když skočíš do nějaký díry a to čím větší budeš mít otáčky, tím větší budou ty rány, který to dostává. Ověříš si to tím, že jde lehce otáčet a nevrací se. Nejsem si jistej jestli na BMW, ale třeba na VW a i jiný značky existuje spojková sada, která obsahuje klasickej setrvačník a tu tlumící část obsahuje lamela, což většinou stojí okolo 15000 až 20000 Kč, s tím že do budoucna ti už nikdy neodejde a tím pádem je to levnější. Samotnej dvouhmoťák bude fakt dost drahej.
Origo dvouhmoťák na TDS je něco málo přes 20k. Tuningový jednohmotový náhrady se dělají snad jenom na VW a to potom začne bejt ze čtyřhrnku pěknej traktor.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Náhrady se nedělaj jenom na VW, ale i na jiný značky, už jsem to montoval i na Opela a je to to samý co klasickej dvouhmoťák, ale všechno je obsaženo v lamele, samozřejmě je jiná než klasická, která tam je s dvouhmoťákem. Takže princip a funkce zůstává stejná, řidič nic nepozná, ale pro další servis je to levnější. To měli vlastně vymyslet místo dvouhmoťáku hned, ale to by bylo pro nás zákazníky levnější a automobilkám by se to tím pádem míň rentovalo. To je asi celý. Věřte mi na dvouhmoťáky a jejich náhrady mám za sebou několik školení od Valea a vim o čem mluvim.Dvouhmoťák jako takovej je prostě jenom blbost jak tahat z lidí peníze