Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
ROZVODY TDS
podle mě se to nemohlo pootočit, jelikož když se ulomí klínek kvůli řemenici tak tam zůstane ještě druhá půlka klínku která drží rozvodové kolečko,kdyby se ti to pootočilo tak by jsi to nejspíš poznal tím že by se ti to potkalo,popř.by to nejelo vůbec protože be se rozhodil předvstřik čerpadla.gyrous píše:Jak se seřizují rozvody?
Patrně se mi to při tom prasklém klínku na klikové hřídeli pootočilo.![]()
Prosím o radu.
Má být ta drážka na klikové hřídeli při horní úvrati 1 válce natočena na nejvyšším bodě?
to jestli je drážka navrchu v horní úvrati je jedno záleží jak máš ten rozvod nastavený i když by byla a měl jsi to pootočené tak nic nezjistíš.
jestli si to chceš zkontrolovat bez spec.nářadí tak musíš shodit víko ventilů dát motor 1válec do horní úvrati(zaaretovat na setrváku) a podívat se na vačky 1válce,měli by být stejně natočeny vodorovně obě (sání výfuk).nejlepší je ale kotva na vačku kterou si i změříš vůli řetězu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 787
- Registrován: stř 23.08.2006 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
druhá půlka klínku tam zůstala díky bohu. Víko je dole.
Vačky 1 válce mám natočené vodorovně od sebe, spodní řetěz je nastaven podle značek. Vrchní řetěz značky nemá.
Ozubené kolečko vačkové hřídele viz. č.13 na obr.
http://bmwfans.info/original/E34/tou/52 ... l-11_1454/
není vodorovné zároveň s tím nastavením jak je připravené, vadí to?
Kotvu má jeden známý, ale asi mi ji nezapůjčí, pokusím se optat.
Zatím děkuji za odpověď, nevím jestli bych to měl fotit, je to docela zgychané od oleje, protože někdo se v tom přede mnou hrabal a to těsnění tam je takový jen papírek se silikonem.
Vačky 1 válce mám natočené vodorovně od sebe, spodní řetěz je nastaven podle značek. Vrchní řetěz značky nemá.

Ozubené kolečko vačkové hřídele viz. č.13 na obr.
http://bmwfans.info/original/E34/tou/52 ... l-11_1454/
není vodorovné zároveň s tím nastavením jak je připravené, vadí to?
Kotvu má jeden známý, ale asi mi ji nezapůjčí, pokusím se optat.
Zatím děkuji za odpověď, nevím jestli bych to měl fotit, je to docela zgychané od oleje, protože někdo se v tom přede mnou hrabal a to těsnění tam je takový jen papírek se silikonem.
ty už to máš rozhozené ty rozvody?gyrous píše:druhá půlka klínku tam zůstala díky bohu. Víko je dole.
Vačky 1 válce mám natočené vodorovně od sebe, spodní řetěz je nastaven podle značek. Vrchní řetěz značky nemá.![]()
Ozubené kolečko vačkové hřídele viz. č.13 na obr.
http://bmwfans.info/original/E34/tou/52 ... l-11_1454/
není vodorovné zároveň s tím nastavením jak je připravené, vadí to?
Kotvu má jeden známý, ale asi mi ji nezapůjčí, pokusím se optat.
Zatím děkuji za odpověď, nevím jestli bych to měl fotit, je to docela zgychané od oleje, protože někdo se v tom přede mnou hrabal a to těsnění tam je takový jen papírek se silikonem.
ten klínek si samozřejmě vyměň.!
spodní řetěz nastav podle značek na kolech a na řetězu,pozor jsou tam značky pro 4válcový motor a pro 6vál.tak nepoplést. nasaď kolečko na vačku i s řetězem se zaaretovanou vačkou ve výchozí poloze a dotáhni šroub kolečka,v jaké je poloze kolečko to je jedno.potom až povol napínák řetězu.kotva je dost důležitá snaž si ji vypůjčit.jde to o mnoho lépe a přesněji.radši i za zapůjčení zaplať.potom doporučuji motor jen tak na prázdno protočit přes řemenici a znovu zkontrolovat pomocí kotvy.nafoť to bude to lepší
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 573
- Registrován: pon 23.07.2007 00:00
- Bydliště: Praha 8
- Klubové ID: 1171
- Kontaktovat uživatele:
více méně nejde jen o těsnění že?? skoro každá kterou jsem sundal byla popraskaná a pak to leze do peněz.....Doktor1 píše:Da se to udelat bez sundani hlavy.. Ale musi dolu vana a prsa se pak sundavaji dost spatne,musi se to delat opatrne,aby se neposkodilo tesneni hlavy,je v nem takova gumicka.. Ale protoze tesneni hlavy neni zrovna levny,tak se ta drbacka vyplati..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 787
- Registrován: stř 23.08.2006 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Horní úvrať první válec vačky proti sobě, vstřikovací tryska dolů a zjistění šroubovákem.
Podle kontrolek a rysek, po tom co jsem to očistil. Tečky jsou na vačce, na kolečku pohonu čerpadla, tyhle tečky vedou směrem nahoru. Druhé kolečko u čerpadla poháněné z klikovky a kolečko na klikovce má tečky pro spodní řetěz. Spodní řetěz má dva články jiné barvy. Ty taky sedí. Takže jsem zjistil, že všecko sedí, už jen čekám na nutné díly a hotovo. Rozvody byly v pořádku.
Dík za info...
Podle kontrolek a rysek, po tom co jsem to očistil. Tečky jsou na vačce, na kolečku pohonu čerpadla, tyhle tečky vedou směrem nahoru. Druhé kolečko u čerpadla poháněné z klikovky a kolečko na klikovce má tečky pro spodní řetěz. Spodní řetěz má dva články jiné barvy. Ty taky sedí. Takže jsem zjistil, že všecko sedí, už jen čekám na nutné díly a hotovo. Rozvody byly v pořádku.
Dík za info...

Hosi, hosi, smekam pred Vama, ze se do tohodle poustite samy...gyrous píše:Horní úvrať první válec vačky proti sobě, vstřikovací tryska dolů a zjistění šroubovákem.
Podle kontrolek a rysek, po tom co jsem to očistil. Tečky jsou na vačce, na kolečku pohonu čerpadla, tyhle tečky vedou směrem nahoru. Druhé kolečko u čerpadla poháněné z klikovky a kolečko na klikovce má tečky pro spodní řetěz. Spodní řetěz má dva články jiné barvy. Ty taky sedí. Takže jsem zjistil, že všecko sedí, už jen čekám na nutné díly a hotovo. Rozvody byly v pořádku.
Dík za info...
Klobouk dolu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 08.12.2003 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 78
- Kontaktovat uživatele:
potom až povol napínák řetězutds píše:ty už to máš rozhozené ty rozvody?gyrous píše:druhá půlka klínku tam zůstala díky bohu. Víko je dole.
Vačky 1 válce mám natočené vodorovně od sebe, spodní řetěz je nastaven podle značek. Vrchní řetěz značky nemá.![]()
Ozubené kolečko vačkové hřídele viz. č.13 na obr.
http://bmwfans.info/original/E34/tou/52 ... l-11_1454/
není vodorovné zároveň s tím nastavením jak je připravené, vadí to?
Kotvu má jeden známý, ale asi mi ji nezapůjčí, pokusím se optat.
Zatím děkuji za odpověď, nevím jestli bych to měl fotit, je to docela zgychané od oleje, protože někdo se v tom přede mnou hrabal a to těsnění tam je takový jen papírek se silikonem.
ten klínek si samozřejmě vyměň.!
spodní řetěz nastav podle značek na kolech a na řetězu,pozor jsou tam značky pro 4válcový motor a pro 6vál.tak nepoplést. nasaď kolečko na vačku i s řetězem se zaaretovanou vačkou ve výchozí poloze a dotáhni šroub kolečka,v jaké je poloze kolečko to je jedno.potom až povol napínák řetězu.kotva je dost důležitá snaž si ji vypůjčit.jde to o mnoho lépe a přesněji.radši i za zapůjčení zaplať.potom doporučuji motor jen tak na prázdno protočit přes řemenici a znovu zkontrolovat pomocí kotvy.nafoť to bude to lepší
Pozor!!! dotáhnout šroub na vačce při povoleným napínáku,napnutým řetězu!!! pokud bys to dotáhl při povoleným řetězu,tak se ti to po napnutí pootočí proti sobě!!!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 787
- Registrován: stř 23.08.2006 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Nejsem na to sám...
Je sundaný navíc komplet chladič, altík a povolené servo. Je k tomu krásný přístup.
Potřebovali jsme k tomu kromě "klasického" nářadí, imbus 17 pro kladku na rozvodu klínového řemene, pak nástrčkový klíč na vstřiky speciální TDS a hvězdicové jakoby torxy, ale otvorem naopak na víko ventilu.
Prsa z vrchu mezi hlavou držely dva, nebo tři protáhlé šrouby. Ze spoda to držely čtyři šrouby mezi vanou, velká drbačka je hledání těch šroubků, je jich tam jak máku. Už vím, že když budu dělat někdy rozvody na jiném autě, tak motor první umyju wapkou, ať potom najdem všechny spoje.

Je sundaný navíc komplet chladič, altík a povolené servo. Je k tomu krásný přístup.
Potřebovali jsme k tomu kromě "klasického" nářadí, imbus 17 pro kladku na rozvodu klínového řemene, pak nástrčkový klíč na vstřiky speciální TDS a hvězdicové jakoby torxy, ale otvorem naopak na víko ventilu.

Prsa z vrchu mezi hlavou držely dva, nebo tři protáhlé šrouby. Ze spoda to držely čtyři šrouby mezi vanou, velká drbačka je hledání těch šroubků, je jich tam jak máku. Už vím, že když budu dělat někdy rozvody na jiném autě, tak motor první umyju wapkou, ať potom najdem všechny spoje.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 787
- Registrován: stř 23.08.2006 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Po koupi nového těsnění jsem zjistil, že musím rozhodit rozvody a to včetně sundání olejového čerpadla.
A to jsem doufal, že vyčistim, dam klinek a vložim nové těsnění na prsa. Pokud není sjetý ten plastík co drží rozvodový řetěz, není třeba nic sundávat a měnit, protože ten se ničí jako první.
Tak jestli to nebude to pravý ořechový, tak můžu zase objednávat nový těsnění.
Nasazené, všecko sedí a autí jezdí.
A to jsem doufal, že vyčistim, dam klinek a vložim nové těsnění na prsa. Pokud není sjetý ten plastík co drží rozvodový řetěz, není třeba nic sundávat a měnit, protože ten se ničí jako první.

Tak jestli to nebude to pravý ořechový, tak můžu zase objednávat nový těsnění.

Nasazené, všecko sedí a autí jezdí.
