Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

automat

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#1 Příspěvek od actcz »

Mám takový problémek, při přidání plynu (u automatické převodovky) to vypydá, jako kdyby klouzala spojka. Ale jinak řadí plynule atd...
Jen ještě pětku to tam lupne tak ve 120...
Nemá na to vliv olej?

Díky Ady
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#2 Příspěvek od airbone »

Spojka ti nepreklzuje, lebo tam ziadnu nemas. Je tam hydrodynamicky menic. Pri prvych dvoch stupnoch vazba aj tak nie je uplna, ale pri 3 stupni uz by mala byt. Samozrejme ze olej ma na vsetko vplyv.... Bud mas nizku hladinu oleja, alebo je olej uz prilis stary a potrebuje vymenu. Radim ti aby si si to dal skontrolovat co najskor, lebo s automatickou prevodovkou nie su ziadne srandy a ked ju dokurvis, potom si nevies predstavit, kolko ta bude stat oprava....
mamouschek
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 31.08.2007 00:00

#3 Příspěvek od mamouschek »

actcz píše:Mám takový problémek, při přidání plynu (u automatické převodovky) to vypydá, jako kdyby klouzala spojka. Ale jinak řadí plynule atd...
Jen ještě pětku to tam lupne tak ve 120...
Nemá na to vliv olej?

Díky Ady


Řekl bych, že chtěl říct asi to, že motor se vytočí do vysokých otáček, aniž by automat tolik bral. Jako příliš velký prokluz. Samozřejmě prvně zkontrolovat olej (množství, stav a jaký to vůbec je), apk to může být měnič a v neposlední řadě převodovka. Pokud je to ona, pak si připrav u E39 tak cca 120 000Kč mat + výměna.
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín

#4 Příspěvek od milonovo »

On někde psal že jí chce měnit za pozlacenou? :D Proč ho strašíš?
pysta
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: stř 02.08.2006 00:00

#5 Příspěvek od pysta »

airbone píše:Spojka ti nepreklzuje, lebo tam ziadnu nemas.

Si si isty ze v automate nieje ziadna spojka? ;-)

Ak sa ti zda ze dlho zbytocne preklzuje na vsetkych prevodovych stupnoch, ako prve by som resetol rj a potom az vymenu oleja/filtra pripadne repas.
A neboj novy automat nestoji 120k 8O
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín

#6 Příspěvek od milonovo »

Tak on možná novej v BMW 120 stát bude,ale nemyslím že by si ho šel shánět tam.
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Demostenes »

milonovo píše:Tak on možná novej v BMW 120 stát bude,ale nemyslím že by si ho šel shánět tam.


Asi tak, navic repas stoji mnohem mene, pripadne vrakac to jisti.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#8 Příspěvek od airbone »

Ak budes potrebovat s tym nieco fakt robit (repas apd...), tak skus firmu http://www.kaps.cz - specialisti na opravu a repas AUTOMATOV. Od uzivatelov fora VWCLUB.CZ su na nich celkom dobre referencie. Su niekde v sirsom okoli Brna...
mamouschek
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 31.08.2007 00:00

#9 Příspěvek od mamouschek »

milonovo píše:Tak on možná novej v BMW 120 stát bude,ale nemyslím že by si ho šel shánět tam.


Taky myslim od BMW a je to origo výměnný díl od BMW. :wink:
mamouschek
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 31.08.2007 00:00

#10 Příspěvek od mamouschek »

Demostenes píše:
milonovo píše:Tak on možná novej v BMW 120 stát bude,ale nemyslím že by si ho šel shánět tam.


Asi tak, navic repas stoji mnohem mene, pripadne vrakac to jisti.


Už jsi jí měnil u E39? Pokud jo, pak víš, že je tam několik typů a pokud použiješ jiný typ, tak to nerozjedeš i kdyby ses na hlavu stavěl. Nebude Ti komunikovat s ŘJ. Věř. 8)
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Demostenes »

mamouschek píše:
Už jsi jí měnil u E39? Pokud jo, pak víš, že je tam několik typů a pokud použiješ jiný typ, tak to nerozjedeš i kdyby ses na hlavu stavěl. Nebude Ti komunikovat s ŘJ. Věř. 8)


S tim se pocita. Ale porad vidim rozumnejsi chvili hledat, nez solit 120, coz uz je dneska cena jety e39 cely....:/
mamouschek
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 31.08.2007 00:00

#12 Příspěvek od mamouschek »

Demostenes píše:
mamouschek píše:
Už jsi jí měnil u E39? Pokud jo, pak víš, že je tam několik typů a pokud použiješ jiný typ, tak to nerozjedeš i kdyby ses na hlavu stavěl. Nebude Ti komunikovat s ŘJ. Věř. 8)


S tim se pocita. Ale porad vidim rozumnejsi chvili hledat, nez solit 120, coz uz je dneska cena jety e39 cely....:/


Taky jsem neřek, že se má šmahem vyměnit. Určitě popátrat, vyzkoušet všechny možné varianty a až jako poslední řešit výměnu. :wink:
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od milo »

prokluzuji lamely, je to zrale na repas. priprav si +/- 30k, problem je najit solidni firmu, ktera te neobere a udela to poradne.

jinak jak s tim jezdis? u pomerne mladeho auta KO lamely ... hm
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#14 Příspěvek od actcz »

Auto má najeto 280 tis. km, asi 10tis. km byla převodovka v nouzovém režimu a bývalý majitel ji hobloval.... Ale prokluzuje to do 3tis otáček a dělá to jen 1,2 a 3, čtyřka jde plynule s pedálem a pětka taky. Je tam na odzkoušení jiný olej (myslím že ATFko). Nemůže být problém v tom???
Nemá někdo nějakou super cenu na nový origo olej???

Díky Ady
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Marten »

No nazdar, to byl asi dobrej borec když najezdil 10 tis. na nouzovej režim.. :roll:
Tak to opravdu nevěstí nic dobrého a to tě nechci strašit. :(
Při nouzovém režimu si převodovka zařadí třetí rychlostní stupeň a na ten se i rozjíždí. Je pouze na dojetí do servisu.
Jelikož 3ka není stavěná na rozjíždění, tak je více namáhaná spojka která uzavírá 3 rychlostní stupeň a může se stát že se tzv. napálí a začne prokluzovat. Klidně to může být tvůj případ.
Ale může to být i tím olejem. Můžeš prosím tě říct, proč předchozí majitel jezdil tak dlouho na nouzový režim a co bylo jho příčinou?? :?:
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#16 Příspěvek od Birkoff »

ATF do automatů patří (jen pro upřesnění). ATF=Automatic Transmission Fluid
Jiná otázka je jakej typ a specifikace pro danou almaru.
actcz
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Nové Město na Moravě

#17 Příspěvek od actcz »

Prostě se mu to nějakým způsobem dostalo do nouzového režimu... Tak sháněl převodovku ale stačilo to nechat odpípnout na diagnostice...
... je to převodovka se zeleným víčkem....

Mj mám ještě jednu převodovku doma typ asi ZF5P13 nebo 18, kdyby ji někdo potřeboval....

Díky Ady
MSvihel
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 12.03.2007 01:00

#18 Příspěvek od MSvihel »

co to trepes? akych 120 000 tisic? ja som teraz daval opravit komplet prevodovku na E39 a stalo ma to 35000 tisic.
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Hyri »

kde si to daval robit ?
antik
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 24.10.2009 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od antik »

ahojte, chtěl jsem se zeptat, možná to má souvislost se zakládajícím příspěvkem:

e39 523iA, r.v. 98/99.

Občas si všimnu, že kolem 1800-2000 ot./min se mi trochu houpnou otáčky o něco výš a pak zase klesnou, jako by proklouzla spojka.

Automat jinak řadí plynule, nevšiml jsem si, že by jakkoli kopal, špatně řadil apod., ale trochu se bojím.

Nevíte, co to může být?

Auto jsem kupoval v 11/2012 a k výměně oleje v převodovce jsem se ještě nedostal, takže předpokládám, že se mám raději někam co nejrychlejš objednat?
Odpovědět