Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

co se stalo ? (laik)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná
Klubové ID: 1823

#1 Příspěvek od berkelay »

vcera jsem si dal na krizovatce malej sprint s vytůněným VW Scirocco, asi je jasne jak to dopadlo a jen jsem slysel nekde vzadu za sebou piskani jeho gum kdyz radil jednicku a dvojku, to jsem byl uz par metru pred nim :) . Ale jde mi o neco jineho, bylo to poprve co jsem s tim autem sel k hranici 6tis ot, a ted to jezdi tak nejak lepe nebo co. Pred tim kdyz jsem se sunul na jednicku nebo dvojku tak to trochu pocukavalo, to stejne pri zrychlovani, proste tam byla jakoby mista kde to nezrychlovalo kontinualne. Ted je to vse OK. Cim to muze byt?
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#2 Příspěvek od tds »

je to tím že jsi asi jezdil moc pomalu.motor potřebuje sem tam pořádně protáhnout aby byl v dobré kondici.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO
Klubové ID: 1836

#3 Příspěvek od airbone »

Mas pravdu, teda taky "motorcek" vazne potrebuje sem tam pretiahnut..... :D Gratulujem k dobrej kare. Mam 530d, ale uz mi srdce zacina pokukavat po nejakom benzine s vyssim objemom....
mamouschek
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 31.08.2007 00:00

#4 Příspěvek od mamouschek »

Změnily se adaptabilní hodnoty. To je u el.stříkačkových motorů normální jev. Mnohdy to přinese i "nižší" spotřebu. Pořádným protáhnutím se ohřeje pracovní prostor, vypálí a dekarbonizují se svíčky, písty, spal. prostor, lambdy, katy, .... . Proto doporučuju občas řádně protáhnout a nebát se otáček. A to ani u diesela. Výrobce to s dostatečnou rezervou jistí omezovačem ot. Takže se nebát. :wink:
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 13015
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Klubové ID: 119
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od matal Moderátor »

Ale protahovat po dobrém zahřátí motoru.. :!: Samozřejmě,že ne za studena.. :wink:
Výrobce doporučuje očas jezdit ve více jak 4.500ot/min kvůli odstranění karbonu.. 8)
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Bajzik »

:) když to tak čtu tak dělám motoru jenom radost :-D né ale prostě občas mi to cukne do nohy a řadím až na hranici omezovače (TDS) no je pravda že jsem ještě mladej kluk :)
martin33
Registrovaný
Příspěvky: 573
Registrován: pon 23.07.2007 00:00
Bydliště: Praha 8
Klubové ID: 1171
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od martin33 »

matal píše:Ale protahovat po dobrém zahřátí motoru.. :!: Samozřejmě,že ne za studena.. :wink:
Výrobce doporučuje očas jezdit ve více jak 4.500ot/min kvůli odstranění karbonu.. 8)
tak je to dobrý stále odstranuji karbon :driver: :driver:
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#8 Příspěvek od Birkoff »

martin33 píše:
matal píše:Ale protahovat po dobrém zahřátí motoru.. :!: Samozřejmě,že ne za studena.. :wink:
Výrobce doporučuje očas jezdit ve více jak 4.500ot/min kvůli odstranění karbonu.. 8)
tak je to dobrý stále odstranuji karbon :driver: :driver:
No tak to opatrně na měnič v automatu. Už jsem to tu psal. :wink:
bmw525tds97
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 21.06.2007 00:00
Bydliště: Havířov

#9 Příspěvek od bmw525tds97 »

jak to tak ctu tak delam motoru jen radost furt ho držím v rozmezí 3ooo-45oo ot. A to mam tds no a sem tam se stane to že se podivam jak motor nemá rád omezovač. Jezdim do práce 35okm tak si motor dost užije ale nerikejte to policii ona by me nemela ráda. :D :potlesk: :respect:
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#10 Příspěvek od Kail »

Taky mu dávám pořádnej kouř,podle mně se žádnej motor nemá šetřit...Spousta lidí si myslí jak motor nešetří když jezdí v 1500-2000ot/min. :roll: ,ale houby šetří.TDS má největší výkon na samé hranici červeného pole,a to červené pole značí právě tu mez,kam můžete v klídku zacházet,kdyby to motoru vadilo,bylo by červený pole dřív :wink:

Nemám rád lidi co se bojí otáček jak čert kříže 8)
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 925

#11 Příspěvek od belch »

Kail píše:Taky mu dávám pořádnej kouř,podle mně se žádnej motor nemá šetřit...Spousta lidí si myslí jak motor nešetří když jezdí v 1500-2000ot/min. :roll: ,ale houby šetří.TDS má největší výkon na samé hranici červeného pole,a to červené pole značí právě tu mez,kam můžete v klídku zacházet,kdyby to motoru vadilo,bylo by červený pole dřív :wink:

Nemám rád lidi co se bojí otáček jak čert kříže 8)
:potlesk: :respect: :potlesk:
martin33
Registrovaný
Příspěvky: 573
Registrován: pon 23.07.2007 00:00
Bydliště: Praha 8
Klubové ID: 1171
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od martin33 »

Birkoff píše:
martin33 píše:
matal píše:Ale protahovat po dobrém zahřátí motoru.. :!: Samozřejmě,že ne za studena.. :wink:
Výrobce doporučuje očas jezdit ve více jak 4.500ot/min kvůli odstranění karbonu.. 8)
tak je to dobrý stále odstranuji karbon :driver: :driver:
No tak to opatrně na měnič v automatu. Už jsem to tu psal. :wink:
co se stalo s měničem??
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#13 Příspěvek od Birkoff »

Dobrá napíšu to ještě jednou. Borec co už dlouho opravuje automaty mi, mimo jiné, říkal, že u Audi a BMW je problém s životností převodovek (kvalitativní), všechno je totiž hliník. Od 530i (535i,540i,530d) má ten motor moc velkej krouťák a měnič není schopen to dlouhodobě přenášet, začne se "vydrolovat", pak to ucpe filtr a následně se spálí lamely v převodovce. Říkal že měl na opravu X5 3l (nevím jestli benzín nebo diesel) a že Steptronic odešel při 60tis km. Myslím že šlo o almaru od ZF.
Neříkám nevytáčet motor, přímo nesnáším "piloty" co jezdí v rozmezí 1500-1700ot, ale říkám s rozmyslem a "slušně" se k autu chovat.
mamouschek
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 31.08.2007 00:00

#14 Příspěvek od mamouschek »

Pravděpodobně se jednalo o 3,0d, 3,0i a větší objemy. Převodovku bych viděl na GM. ZF mají větší životnost. Jinak není to ojedinělé.
Odpovědět