Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vibrování předku

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
ba95
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pát 05.01.2007 01:00
Bydliště: Czech Krumau

#1 Příspěvek od ba95 »

potřeboval bych poradit,při jízdě 80km se mi strašně rozvibruje předek tak že neudržim volant a musim jít na brzdy,kola sou rovny,vyvažený,nevíte čim by to mohlo bej....díky
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#2 Příspěvek od dexter »

Nemáš na kolách boule?Skus si prohodit přední kola za zadní a skus to pak.
ba95
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pát 05.01.2007 01:00
Bydliště: Czech Krumau

#3 Příspěvek od ba95 »

to sme zkoušeli,ale nepomohlo to.
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od belch »

Mám podobný problém, cca od 80 do 100 km/h mi to zepředu posílá zvláštní vibrace - nejhorší je to při středně prudkém brzdění. Jelikož mám vepředu na nápravě skoro všechno nový (ramena ne), jako poslední celkem reálnou možnost cítím vychozenou převodku řízení.

Zkus mrknout, jak jsi na tom s vůlí v řízení, pokud taky špatně, možná bychom mohli mít podobný trable. V neděli zkusíme s mechanikem vymezit vůli na převodce, snad (!) to problém vyřeší - mám ovšem strach, že tam ta vůle už jednou vymezovaná byla... V takovým případě bych svou hypotézu nebyl schopen potvrdit ani vyvrátit. :(
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#5 Příspěvek od dexter »

Belch,tobě to dělá jenom u brždění?Skuste se mrknout,jestli nemáte zvlněný kotouče.
kavanda
Registrovaný
Příspěvky: 901
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Bydliště: CZECH

#6 Příspěvek od kavanda »

každopádně to je někde špatnej čep (i rameno),možná i geometrie.
Nejčastěji to je na těch "kostech"- spojovací tyčky. :wink:

prolez celej spodek s páčidlem a za půl hoďky to máš celý prolezlý...tak šup šup,do práce

Jó,ještě se jako první koukní,zda-li nemáš oskákaný gumy - tlumiče KO
Sirup
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: čtv 24.05.2007 00:00

#7 Příspěvek od Sirup »

Tak pokud to začíná vibrovat od předu tak záleží jestli to pak ve vyšší rychlosti přestane nebo stále vibruje od třeba 80ti...
Tam muže být dost věcí:
Mohou být špatný čepy/uložení ramenou a nebo samotný ramena nebo to bylo tuknutý na přední blatník a tím pádem muže být pístnice v tlumiči mírnoučce ohnutá a nebo uložení tlumiče - těhlice nebo jak se to jmenuje
Doporučil bych kouknout na ty čepy ramen, samotný ramena, kotouče, vule řízení, nechat si prověřit/zkouška tlumičů a pak řešit....
Stabilizátory (tyčky) bych asi vyloučil to by klepalo na kostkách nebo na nerovným povrchu.
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od belch »

2 Dexter: Až podezřele často se setkáváme u stejných témat, začnu si dávat pozor. :lol: (Vtip) Dělá to v té oblasti rychlosti tak nějak obecně pořád (tomu říkám věta, brrr), ale při brzdění je to o něco intenzivnější. Nevím, zda to má souvislost s kotouči, jsou téměř nové a jako prasátko nejezdím, takže by zvlněné být neměly a ani zběžnou vizuální kontrolou jsem nic takového nezjistil - v neděli ale budu vědět víc, mechoš má totiž volné odpoledne, které nehodlám promrhat. :P

2 ba95: Pokud jsem dobře pochopil tvůj popis problému, dal bych na radu Kavandy - nechci tím říci, že by Sirup nemohl mít pravdu, ale čepy jsou častým důvodem těchto obtíží, a jejich diagnostika je velmi jednoduchá - pajsr všichni známe z HalfLifea :wink: - čili to s trochou dobré vůle zvládneš sám, uložení tlumičů a rovnost ramen atd. už je na servis. Pokud budou v pořádku, jdi po věcech, které popsal Sirup, ale před tím (jelikož diagnostika těchto věcí už není triviální) zkus na povrchu s dostatečnou adhezí otočit volantem o 3/4 až 1 otáčku na libovolnou stranu, zhasni motor a lehkou rukou zkus volantem otočit na obě strany. Pokud zjistíš signifikantní vůli, zkus předtím, než budeš cokoli měnit, vůli v řízení vymezit na přechodce a tyči řízení. Ale kua opatrně! :wink:
Návod na fóru: http://bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9543&postdays=0&postorder=asc&highlight=prevodka&start=15

Good luck!
ba95
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pát 05.01.2007 01:00
Bydliště: Czech Krumau

#9 Příspěvek od ba95 »

díky za rady,ale mam dojem že to začalo dělat až po výměně tyček stabu,jestli to v servise nejak nezku.....je zajmavý když přejíždim vlakovej přejezd(koleje) tak mi zahvízdaj přední gumy.
kavanda
Registrovaný
Příspěvky: 901
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Bydliště: CZECH

#10 Příspěvek od kavanda »

jestli Ti zahvizdaj gumy na přejezdu tak jednoznačně zkus napřed geometrii. :wink:
k2
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: úte 13.03.2007 01:00

#11 Příspěvek od k2 »

Vypadá to jako blbá otázka :roll:

Nemůžeš drhnout zadní stranou AL kol o tlumiče ?

Vím že jsi psal že máš nová kola.

K2
ba95
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pát 05.01.2007 01:00
Bydliště: Czech Krumau

#12 Příspěvek od ba95 »

s těma novýma kolama je to tip top,ale nedrhnu o tlumiče.
Toydolls
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 30.09.2004 00:00

#13 Příspěvek od Toydolls »

Nench se tu nalakat radama stylu - vlez pod to s pacidlem.Kdo tohle pise,tak ten to v praxi nedelal - pacidlo funguje jen na to, kdyz uz to mas totalne na kasi jinak se to ani nehne!! Proste vzajemne se to podpira a pacidlem se muzes vrtat vis kde:-)
Muzes se na to max podiat na zdvizi nebo jame - viz. dole

Vem auto sjed kamkoliv trebas na STK a vule by ti meli odhalit
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od belch »

Tak jsme, pánové, včera lehce poladili převodku řízení, a... No, je to lepší... 8) Sice si dokážu představit, že to řízení může mít vůli skoro nulovou, ale ten centimetřík se snese, a vibrace jsou skoro pryč - teď už podezírám snad jen přední kola, ale řešit to budu asi až po zimě, kdy si ověřím, jestli to na pleháčích nedělá stejnou neplechu. To by bylo fpr...
Wickerman
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Náchod, Hradec Králové

#15 Příspěvek od Wickerman »

Zdravím,mě se konkrétne tohle stavalo,kdyz jsem presahnul 85Km/h tak se to nedalo udrzet na silnici a musel jsem okamzite zbrzdit!A ja jsem teda mel zasprajcovanej pístek a zvlnenej kotouc...Po vymene parada..Tak zkus tohle omrknout :)
kindera
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: čtv 17.02.2005 01:00
Bydliště: Prerov

#16 Příspěvek od kindera »

Pomocný čep řízení .Ten to dělá taky.Při brždění jsou to kotouče.Někdy stačí je oddělat a pořádně vyčistit dosedací plochy ocelovým kartáčem,nejlepší je kartáč na vrtačce.Nekupuj šunty kup německou kvalitu jako je Brembo.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Pivson »

Takže použijeme funkci hledat :-)


No a za druhy - priprav si peníze na GO přední napravy. U E34 fakt běžná věc :-)

Kostice, uložení stabilizatoru
Ramena včetně silaču - horní spodní
Pak uložení tlumučů či samotné tlumiče
Když je v hajzlu řízení tak tyčky řízení a středova tyč taky

Jo a nekupuj levny srajdy, nevyplatí se to ( třeba starline atd ...)
Odpovědět