Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

540i nestartuje

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mihazu
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 10.08.2007 00:00

#1 Příspěvek od mihazu »

takze rozhodol som sa zalozit novu temu na tento problem - 540i e34 ma problem z nastartovanim.
1/najprv akoby naskoci, potom zdochne (ak zdochne tak v rozmedzi 1-10sekund max) , starter potom sice toci dobre ale vobec ani tuk.
2/stane sa, ze ked to skusim za nejaku dobu, naskoci a ide normalne, ked uz ide dlhsie ako par sekund, potom uz nezdochne a ide ok.
3/bolo na diag. v servise - odhalili chybove hlasenie v lambda sonde (zla zmes), po odpojeni vahy vzduchu (stale je odpojena) sa vec ciastocne znormalizovala - problem zo startovanim vsak pretrvava. tlak paliva je v poriadku - system nesaje falosny vzduch ani nie je pokles tlaku paliva. (teda pokial je motor nastartovany). diagnostika neodhalila ziadnu inu zavadu.
4/nesuvisi to s tym, ci je motor teply alebo studeny ani s tym ci auto stoji dlho alebo kratko - stane sa to fakt hocikedy.


zaza mi radil, ze by to mohlo byt cerpadlo - vedel by mi niekto poradit ako najjednoduchsie zistim, ci je funkcne/nefunkcne bez toho, ze by som mal druhe? napada vas este nieco, ako by som sa dopatral, co tomu je?
mihazu
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 10.08.2007 00:00

#2 Příspěvek od mihazu »

musim este doplnit, ze uz dva dni sa mi nepodarilo nastartovat, uz vobec ani naznak, ale baterka zatial vladze tocit...
kde najdem to cerpadlo? je to niekde pri nadrzi pod zadnym sedadlom?
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#3 Příspěvek od bas2 »

Cerpadlo je v nadrzi. Najrychlejsie ho skontrolujes tak, ze vytiahnes hadicu co ide z neho (privod benzinu, napr. v motorovom priestore), vopchas do nejakej flase a niekto nech ti skusa startovat. Az tlaci benzin, tak by malo byt v poriadku. Ono sa potom skusa tak, ze sa premosti pal. rele a pri zapnutom zapalovani ma tlacit benzin, za nejaky cas ma natlacit niekolko ml, tusim 700 ml ale nepamatam si za aky cas to ma byt (20 sek?)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#4 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

jestli to beželo někdy normalne, bude to spis ŘJ nebo čidlo... každopádně zkus tu pumpu a jestli svíčka dává jiskru... zkus zavolat tady někomu z fora kdo má 540i, je to dost specifické auto...
“Ability is what you're capable of doing.”
Mad Max
Registrovaný
Příspěvky: 571
Registrován: sob 15.02.2003 01:00
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Mad Max »

Tady Zaza, pokud je informace ze servisu správná,že je čerpadlo dobré a není ucpán palivový filtr ,což si myslím že ne,protože u E 34 jsou dva a zapojeny paralejně,tak je možná závada v lambda sondě což ti naznačili v servise.Dám ti telefon na pana Lunáčka z Brna ,který vlastní bazar BMW.Skus se na něj obrátit má mnoho použitých dílů a lze je na skoušku vyměnit a porovnat a potom třeba skusit jiný díl.Mobil 602 535 989. V bazaru je však jedna nejistota ,že skoušená labda bude také vadná,což jsem také zažil a člověk je tam ,kde byl.Teda na začátku.Snad ti to pomůže.P.S.Pošlu Mad Max SMS at se ti ozve.On totiž staví a nemá moc času.Zaza.
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Demostenes »

Univerzalni lambda je nova asi za 1800....
mihazu
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 10.08.2007 00:00

#7 Příspěvek od mihazu »

dakujem za rady - idem vyskusat, ci cerpa ten benzin. potom uvidim co dalej - ozvem sa.
mihazu
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 10.08.2007 00:00

#8 Příspěvek od mihazu »

auto sa so mnou zahrava:
takze cerpadlo som neotestoval - prisiel som do auta, pokusne som otocil klucikom - a okamzite nastartovalo akoby nic - no je to normalne??. trochu som ho prebehol - jazdi vcelku ok, zatial startuje - tak ja uz fakt neviem. skusil som zapojit/odpojit vahu vzuchu, v oboch pripadoch sa motor na volnobehu sprava cca rovnako - kazdopadne som ju vymontoval a idem ju vycistit podla navodu co som tu na fore nasiel. tiez kupim univerzal lambdu a vymenim. co sa bude diat dalej - neviem.
inak palivove filtre nie su ucpane - oba som dal nove.
ozvem sa, ked sa to nejako posunie dalej. (ked znovu nenastartuje...)

zaza: ked pojdem zo slovenska do prahy, ozvem sa mad maxovi - nechal mi na seba cislo. dakujem za kontakt na p.Lunacka.
mihazu
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 10.08.2007 00:00

#9 Příspěvek od mihazu »

auto stale startuje akoby bolo vymenene.

vycistena vaha vzduchu je osadena. inak bola ako nova - no beztak som ju vycistil liehom. rozdiel je citit - pri zapojeni ide vyrazne prudsie do otacok (na neutrali). aj tak si myslim, ze toto pricina nestartovania nebola.

napriek tomu je tam urcita "diera" - ked zoslapnem plyn na podlahu (na neutrali), chvilku sa nic nedeje, ozve sa taky "cmuk" - akoby sa prudko nadychol a az potom vyletia otacky - prosto otacky nejdu sucastne zo stlacenim plynu. ma to tak byt?

este som sa chcel spytat - kde najdem lambda sondy (su dve). jednu som kupil - chcem ju pokusne zamenit za jednu z nich, ci sa nieco nezmeni...
dik.
Mad Max
Registrovaný
Příspěvky: 571
Registrován: sob 15.02.2003 01:00
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Mad Max »

K otázce zpoždění při prudkém sešlápnutí plynu na doraz .Tak tam je určité zpoždění nastaveno výrobcem z bezpečnostních důvodů.Motor totiž po té chvilce jede na plno .Je třeba S TÍM POČÍTAT PŘI PŘEDJÍŽDĚNÍ.Nazýva se Kick-Down.Nesmí to ale dělat při běžném přidání plynu.
Lambda sondy najdeš na střední části výfukového potrubí.Mám skušenost,že bez švajcu tu nerozděláš a původní bude v háji.Pozor na připojení kabílků.Nevim zda u té universální budeš vědět kam který káblík patří,protože koncovka asi nebude sedět.Ta se bude muset asi rozdělat a individuelné připojit. Zde múže vzniknout chyba.Zaza.
Odpovědět