Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Oprava vstřikovacího čerpadla E39 525tds

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
brta
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: úte 27.06.2006 00:00
Bydliště: Moravská Třebová
Klubové ID: 1176
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od brta »

Hola Baworáci, protože zde často padají dotazy na ceny oprav, konkrétně čerpadlo se mi zdá docela frekventované, projevy závady, atd., podělím se o svůj malý příběh, ze kterého si snad někdo něco vezme... :)
Před dvěma týdny jsem koupil v.u. auto, do provozu 1/1998, 195000tkm. Zdálo se mi trošku "línější" (porovnat mohu se svou bývalkou, E34 525tds 1993 300000tkm, která byla naprosto úžasná a jela jak z praku), ale i bez toho by šla na diagnostiku, která taky řekla, že je špatné vstřikovací čerpadlo, konkrétně jeho hlava. Jinak se mi taky moc nelíbila lehučká prodleva v reakci na plyn, při vyšlápnutí spojky rychlé spadnutí otáček na volnoběh a třeba při podřazení po lehkém rychlém prošlápnutí meziplynu min. odezva motoru (tohle se ale po opravě nezměnilo, asi je to tak správně, jezdil jsem mezi tím trošku něčím jiným, takže možná jen nezvyk). No a samozřejmě to hůře startovalo za tepla. Jako ještě ne nějak kdo ví jak zle, ale nebylo to "na brnk", jako teď :D
Takže, proběhla nějaká sleva, auto jsem koupil a šlo hned do Bosche do Zábřeha. Zjistili, že v čerpadle snad není skoro nic dobrého, přesněji špatné byly: tělěso, hřídel, podávací čerpadlo, ventil, těsnění, gufero... jediné, co se nakonec neměnilo, byla právě hlava čerpadla.
Krom toho, co mělo čerpadlo za sebou, byly důvody jeho špatného stavu velice zanedbaný palivový filtr (samozřejmě bývalým majitelem velmi udržovaného auta) a částečně asi i to, že díky netěsnosti (viz nové těsnění a gufero) tam prolínal olej.... Takže nezanedbávat údržbu, filtry jsou základ!!! :wink:
No, co bych ještě vykládal, cena opravy i s prací a DPH 26.964,- Kč. V Boschi podle mého mínění profesionální přístup, ochota, rychlost a věřím, že odborně a spolehlivě vykonaná práce :) Za ty kačky.....
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od gyrous »

E39 je línější už normálně. Plyn a reakce má být okamžitá. Takže si buď nevychutnáš výkon TDSa jako já, a nebo do toho vrazíš dalších x... Doufám, že na to příjde někdo z nás. Mám podezření na vadný snímač otáček, který se řídí jedním pěkným dílem, který stojí 19tisíc a velmi rychle se opotřebovává. Jmenuje se setrvačník
medvidek
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00
Bydliště: Liberec

#3 Příspěvek od medvidek »

brta píše:Hola Baworáci, protože zde často padají dotazy na ceny oprav, konkrétně čerpadlo se mi zdá docela frekventované, projevy závady, atd., podělím se o svůj malý příběh, ze kterého si snad někdo něco vezme... :)
Před dvěma týdny jsem koupil v.u. auto, do provozu 1/1998, 195000tkm. Zdálo se mi trošku "línější" (porovnat mohu se svou bývalkou, E34 525tds 1993 300000tkm, která byla naprosto úžasná a jela jak z praku), ale i bez toho by šla na diagnostiku, která taky řekla, že je špatné vstřikovací čerpadlo, konkrétně jeho hlava. Jinak se mi taky moc nelíbila lehučká prodleva v reakci na plyn, při vyšlápnutí spojky rychlé spadnutí otáček na volnoběh a třeba při podřazení po lehkém rychlém prošlápnutí meziplynu min. odezva motoru (tohle se ale po opravě nezměnilo, asi je to tak správně, jezdil jsem mezi tím trošku něčím jiným, takže možná jen nezvyk). No a samozřejmě to hůře startovalo za tepla. Jako ještě ne nějak kdo ví jak zle, ale nebylo to "na brnk", jako teď :D Cemu rikas hlava cerpadla, te rozdelovaci (vedou z ni trubky ke vstrikum) nebo te elektronicke co pridava plyn?????????
Takže, proběhla nějaká sleva, auto jsem koupil a šlo hned do Bosche do Zábřeha. Zjistili, že v čerpadle snad není skoro nic dobrého, přesněji špatné byly: tělěso, hřídel, podávací čerpadlo, ventil, těsnění, gufero... jediné, co se nakonec neměnilo, byla právě hlava čerpadla.
Krom toho, co mělo čerpadlo za sebou, byly důvody jeho špatného stavu velice zanedbaný palivový filtr (samozřejmě bývalým majitelem velmi udržovaného auta) a částečně asi i to, že díky netěsnosti (viz nové těsnění a gufero) tam prolínal olej.... Takže nezanedbávat údržbu, filtry jsou základ!!! :wink:
No, co bych ještě vykládal, cena opravy i s prací a DPH 26.964,- Kč. V Boschi podle mého mínění profesionální přístup, ochota, rychlost a věřím, že odborně a spolehlivě vykonaná práce :) Za ty kačky.....
medvidek
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00
Bydliště: Liberec

#4 Příspěvek od medvidek »

Cemu prosim te rikas hlava cerpadla? Te casti co z ni vedou trubicky ke vstrikum,nebo te elektronicke co pridava plyn???????
brta
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: úte 27.06.2006 00:00
Bydliště: Moravská Třebová
Klubové ID: 1176
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od brta »

medvidek píše:Cemu prosim te rikas hlava cerpadla? Te casti co z ni vedou trubicky ke vstrikum,nebo te elektronicke co pridava plyn???????
Hoši, hlavně na mě né s pikantériema, to bych byl brzy v koncích. Jestli si nepletu terminus technikus, jedná se o podávací hlavu (?). Je to víc jasné? Měla by zřejmě dávat "šťávu" vstřikům, takže ta Tvoje první varianta bude myslím pravda. :)
kosa
Registrovaný
Příspěvky: 348
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od kosa »

hlava je ta co přidáva .."štelverkpotenciometr" -(počešteno. :) )
medvidek
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00
Bydliště: Liberec

#7 Příspěvek od medvidek »

Vetsinou odejde ta kostka na konci cerpadla co z ni vedou trubky ke vstrikum, tam se vybeha ta hridela a je to v haji (teple to nestartuje atd.)
Cardomain
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: stř 07.02.2007 01:00
Bydliště: Opava(CZ)
Klubové ID: 2360

#8 Příspěvek od Cardomain »

zdravim vas vsechny,mam velice podobny problem,studene auto mi startuje na brnk!zahrate trosku dele ale po delsim jezdeni cca 40-50km to nestartne uz vubec toci treba az do vybiti baterie,zkusil jsem zahrate cerpadlo pri teto situaci polit asi litrem tudene vody,sedl jsem do auta,trosku dele jsem tocil ale chytlo to a mohl jsem pokracovat..na aute mam vadny ridici vstrikovac ten s kablikem,prosakuje mi z nej nafta a take trosku kolem vstrikovaciho cerpadla..zkousel jsem i odpojit teplotni cidlo,aby mi auto zhavilo stale a lepe startovalo ale zmena zadna ba naopak,zvysily se mi otacky na 1200 a jelikoz mam auto v automatu spatne se mi s tim jezdilo,velice rychle se to rozjizdelo a pri stani na brzde se auto prehrivalo.poreboval bych poradit jak dale postupovat s opravou,uz se mi nejak nechce do nej vrazet,mozna ze ho i radsi rozprodam na dily jak mam v planu.

jo a jeste jedna vec,jakmile to startnu studene auto mi nechce jit do otacek,max tak 2000!musim jet pomalu u kraje,automat si radi a rychlost pomalu stoupa ku 40km/h vic ani za boha.auto pri tom silne cerne kouri..pritom je uz skoro zahrate..cca po 5min auto z niceho nic se zacne chovat jak ma,tahne uplne super,prestane kourit..netusim vubec cim to muze byt,diky za radu
Odpovědět