Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

vrtula klimy

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
joker

#1 Příspěvek od joker »

Zdravim Vas borci, a mam k Vam prosbu, netoci sa mi vrtula klimy, v servise povedali nove vsetko, prosim Vas o radu, ci sa to neda opravit. Diki moc.
528i r.v.99
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#2 Příspěvek od dexter »

U E34 to bejvalo čidlem tlaku.Chladí ti to?
joker

#3 Příspěvek od joker »

tu vrtulu len tak trha z lava do prava. je to E39
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#4 Příspěvek od dexter »

a co kompresor sepne se?Nebo jen cvaká.Chladí ti to?
joker

#5 Příspěvek od joker »

ta vrtula by sa mala zapnut, ked stojim v kolone alebo tak, a nezapne sa,
inak chladi
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#6 Příspěvek od dexter »

ta vrtule by se měla zapnout spolu s klimatizací.Skus z někym nastartovat auto a nech ti ten druhej zapne klimu a ty se mrkni na kompresor,jestli se sepne a porád běží sepnutej a co při tom spuštění dělá ta vrtule.Jestli ti kompresor normálně běží a vrtule ma jen snahu se roztočit,tak ji vyskoušej jen tak na prázdno,jestli je funkční.Jestli jo,tak mrkni to čidlo tlaku
joker

#7 Příspěvek od joker »

no, tak som to bol pozriet. problem je v tom ze ja niesom automechanik, a neviem kde je ani ten kompresor, ale pri zapnuti klimy nieco cvaklo a vrtula sa trochu pohla v lavo a vzapati v pravo. to cidlo tlaku najdem kde?
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#8 Příspěvek od dexter »

když spustíš klímu,tak to v kompresore cvakne.je tam taková elekromagnetická spojka.Klínový řemen pro kompresor se točí pořád a vevnitř v tom kolečku je takovej kroužek,který se ti s tím pořád otáčecím spojí.Podle toho co jsi psal to stejně vypadá na to čidlo.Na E34 je to čidlo pod nádobkou na ostřikovač.Jdou do něj myslím 2 hadice a jeden konektor,myslím ze 4ma kabelama.2 spínaj a rozepínaj kompresor při vysokem,nebo nízkým tlaku a ty 2 spínaj vrtuli.Vyskoušej si nejdřív,jestli se ti vrtule normálně točí,když ji napojíš na přímo.Tj.,z vrtule jdou 2 vodiče a ty napoj na 12v.Jestli se točí,tak je větrák ok.Pak to může být to čidlo.Vyskoušej ten větrák a když bude dobrej,tak to napíš a pak se mrknem na to čidlo.Vyznáš se aspon trochu v eletrice?Jestli né,tak požádej něakýho kamaráda,ať ti skontroluje ten větrák.Já teď odjíždim na asi 2 hodky prič,tak jestli to budeš mít zištěný,tak napíš a já pak v průběhu dne odepíšu.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#9 Příspěvek od Birkoff »

Jak vyzkoušet samotnou vrtuli tu bylo napsáno myslím hodně. Použij funkci hledat. Třeba tady:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 0&start=15
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#10 Příspěvek od dexter »

No tak co,jak to dopadlo?
joker

#11 Příspěvek od joker »

tak som tu vrtulu pripojil na tu bateriju a nic. mechanik mi vravi, ze keby aj motor na nej bol dobry,( to sa bez rozobratia naraznika teraz ani neda odskusat) aj tak by som s tou riadiacou jednotkov nic neurobil, ze sa neda opravit. co mam robit?
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#12 Příspěvek od dexter »

v každým případě potřebuješ vědet,jestli maš motor na vrtuli dobrej,nebo špatnej.Takže si sundej ten nárazník a vyskoušej to přímo u něj.Když budeš z jistotu vědět,že je špatný,tak musíš sehnat druhej.A možná tím bude tvůj problém vyřešen.Jestli bude v pohodě,tak pak je možný uvažovat nad jinou příčinou.To máš podobný,jako když ti nesvíti žárovka.Taky nejspíš nevytrháš kabely,ale skusiš vyměnit žárovku.
:wink:
Odpovědět