Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

čištění klimy

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
harley007
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 11.02.2007 01:00

#1 Příspěvek od harley007 »

čau všichni baworisti mám dotaz ohledně zápachu z klimy potřebuju vědět jesi s tím má někdo zkušenost s vyčistěním klimy prý na to je takový sprey ale nevým kde je ten výparník a co všechno mám čistit porad te prosím mám BMW e39 523 dík moc Karel
medik
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 23.05.2007 00:00

#2 Příspěvek od medik »

Ahoj Harley, klima se opravdu čistí spreyem. Má takovou dlouhou hadičku na místo difuzoru. A postup je primitivní: tu hadičku vsuneš do otvorů topení stlačíš, tak aby z toho šla pěna a pomalu vysouváš, ale ne zas moc pomalu aby ti ten sprey vydržel na všechny. Taky vyndej pilové filtry a i tam něco nanes. Chvíli nech působit a pak zapni foukání teplého vzduchu. A je to hotový. Medik
harley007
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 11.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od harley007 »

medik píše:Ahoj Harley, klima se opravdu čistí spreyem. Má takovou dlouhou hadičku na místo difuzoru. A postup je primitivní: tu hadičku vsuneš do otvorů topení stlačíš, tak aby z toho šla pěna a pomalu vysouváš, ale ne zas moc pomalu aby ti ten sprey vydržel na všechny. Taky vyndej pilové filtry a i tam něco nanes. Chvíli nech působit a pak zapni foukání teplého vzduchu. A je to hotový. Medik


čus medíku dík za odpověd myslíš že je to tak jednoduché já vím že v servisu rozebírají neco ve předu asi ten výparník a do něho stříkají ten sprey a pak to vyplachují teplou vodou ale nevím kde je a jak se do něj leze
Toydolls
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 30.09.2004 00:00

#4 Příspěvek od Toydolls »

Nejaky vystrikani jen "dutin" stacit nebude. Chce to ten vyparnik - pristup desnej, u tebe snad bude zepredu od motoru co je pylovy filtr (ten by se mel menit taky) , ovsem neni jak to poradne rozebrat a dostat se k vyparniku
Ten je schovanej az za "vetrakama" a taky si muzes ten "cistic" akorat nastrikat na ty vetraky coz se ti muze stat, ze to pak bude piskat apod.

Sam to taky resim na E46 - vyplacany uz XY tech cisticu a stale to neni ono.
harley007
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 11.02.2007 01:00

#5 Příspěvek od harley007 »

Toydolls píše:Nejaky vystrikani jen "dutin" stacit nebude. Chce to ten vyparnik - pristup desnej, u tebe snad bude zepredu od motoru co je pylovy filtr (ten by se mel menit taky) , ovsem neni jak to poradne rozebrat a dostat se k vyparniku
Ten je schovanej az za "vetrakama" a taky si muzes ten "cistic" akorat nastrikat na ty vetraky coz se ti muze stat, ze to pak bude piskat apod.

Sam to taky resim na E46 - vyplacany uz XY tech cisticu a stale to neni ono.

No uvidím zkusím to rozdělat a dám vědět na forum jak to šlo at si to muže taky někdo přečíst co ho čeká zatím dík chlapi a mějta se čus Karel
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od stanley07 »

Když to smrdí hodně, žádnej byť sebedražší sprej to nevyčistí. Musí se to rozebrat a důkladně vyčistit ručně a pomocí přípravků. Taky mě to čeká.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#7 Příspěvek od Maxiczech »

Jen můj poznatek ohledně klimatizace. Mám e-39 a začal jsem používat automatické zavírání vzduchu do auta (protismrad z venku). Vždy klimu vypínám tak 30 sekund před tím, než vypnu motor. V sobotu vlezu do auta a smrad z průduchů jako blázen. Určitě to bylo tím, že byl zavřený přívod vzduchu do auta a orosené průduchy od puštěné klimatizace se přes noc pěkně zapařily. Tudíž je nutné, dávat pozor na to, aby při zaparkování byl přívod vzduchu z venku otevřen a vzduchové potrubí mělo možnost vyschnout :!: Naštěstí to po 15 minutách bylo v pohodě, ale byl to hroznej zapařenej smrad. Jak žumpa.. :lol:
GG
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: pát 18.10.2002 00:00
Bydliště: Beroun

#8 Příspěvek od GG »

Taky bych se potřeboval dostat k výparníku a vyčistit, ale jak :huh:
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#9 Příspěvek od P-J »

GG píše:Taky bych se potřeboval dostat k výparníku a vyčistit, ale jak :huh:


Zkuste se podívat do TISu, je to tam krásně popsané........
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#10 Příspěvek od Birkoff »

P-J píše:
GG píše:Taky bych se potřeboval dostat k výparníku a vyčistit, ale jak :huh:


Zkuste se podívat do TISu, je to tam krásně popsané........


Kde přesně? Která sekce ... Prosím prosím.

PS: Lenost vítězí.
GG
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: pát 18.10.2002 00:00
Bydliště: Beroun

#11 Příspěvek od GG »

Taky to nemůžu najít, hoď please odkaz :lol:
GG
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: pát 18.10.2002 00:00
Bydliště: Beroun

#12 Příspěvek od GG »

Jinak jsem už vystříkal vše, všechny otvory topení, odendal nasávání vzduchu v mot.prostoru narval na větrák. Už padly 2 spreje a pořád po vypnutí klimky smrad :angry:
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#13 Příspěvek od Birkoff »

@P-J: V TIS je to dokument 64 51 002?
GG
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: pát 18.10.2002 00:00
Bydliště: Beroun

#14 Příspěvek od GG »

Tak jsem blb :lol: Kde že to je??? Nejde to přeposlat e-mailem?
irko Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 30
Registrován: úte 26.12.2006 01:00

#15 Příspěvek od irko Člen Klubu »

V servisu stojí vypaření klimy 690.-bez daně
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#16 Příspěvek od P-J »

Birkoff píše:@P-J: V TIS je to dokument 64 51 002?


Jj, to je ono..... :wink:
Toydolls
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 30.09.2004 00:00

#17 Příspěvek od Toydolls »

P-J píše:
Birkoff píše:@P-J: V TIS je to dokument 64 51 002?


Jj, to je ono..... :wink:


Mno jenze chlapi v tom je prave ten problem. U E46 to znamena rozebrani 1/2 auta respektive palubka ven, jinak nemate sanci se tam dostat

A kdyz uz ji budete mit venku tak pak to krasne jde zeshora pokud si nechate horni pruduchy otevrene
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#18 Příspěvek od P-J »

Toydolls píše:
P-J píše:
Birkoff píše:@P-J: V TIS je to dokument 64 51 002?


Jj, to je ono..... :wink:


Mno jenze chlapi v tom je prave ten problem. U E46 to znamena rozebrani 1/2 auta respektive palubka ven, jinak nemate sanci se tam dostat

A kdyz uz ji budete mit venku tak pak to krasne jde zeshora pokud si nechate horni pruduchy otevrene


Ale tady se bavíme o E39.... a u ní to znamená demontovat pouze jednu krytku a ev. vyvrtat jednu díru.... :wink:
Milhaus_
Registrovaný
Příspěvky: 98
Registrován: ned 03.06.2007 00:00

#19 Příspěvek od Milhaus_ »

Birkoff píše:@P-J: V TIS je to dokument 64 51 002?


hloupa otazka novacka: co je "TIS" ? dikes
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#20 Příspěvek od Birkoff »

Milhaus_ píše:
Birkoff píše:@P-J: V TIS je to dokument 64 51 002?


hloupa otazka novacka: co je "TIS" ? dikes


Servisní informace výrobce.
Odpovědět