Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna oleje v automatu E34...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Marten »

Budu muset za pár tisíc, měnit olej a zajímalo by mne jestli je na měniči výpustný šroub (jako třeba u Mercedesu), nebo se bude muset udělat výplach?? Kolik taková výměna stojí v odborném servisu na automaty i s výplachy??
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od stanley07 »

O šroubu nic nevím, ale nechal bych to na BMW servis. A z vlastní zkušenosti vím, že v Německu hned za čárou, jsou skoro o půlku levnější, než ty zloději tady u nás. Už jsem to tady psal. Kámoš má Audi A6 a tady mu za výměnu v origo servise řekli skoro 11 tisíc. Pár kilometrů za čárou i s čajem a sušenkama v přepočtu 5,5 tisíce.U BMW je to úplně stejný. I s dílama... Čus...
PitDog735
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#3 Příspěvek od PitDog735 »

já jsem menil olej dle návodu Fuga a vse ok..
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Marten »

Co to je za návod a kde se dá sehnat?? Předpokládám, že je potřeba nějaká plnička.
PitDog735
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#5 Příspěvek od PitDog735 »

uz se to tady resilo nekolikrat, staci hledat..... plnicka - já jsem u sedmy pouzil - doplnoval jsem prez merku, plnicka stojí tri kila v obchodech s autopotrebami... já mám dílnu, takze tam máme profi plnicku. :lol:
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Marten »

Pošlete mi prosím ten návod nebo odkaz. Hlavně ať je to v češtině!
PitDog735
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#7 Příspěvek od PitDog735 »

je to nekde na foru, nebo napis sz fugovi..... je super a vzdy poradí!!!
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#8 Příspěvek od Fugo »

pokud máš 4 rychlostní automat 4HPxx tak se to dělá takto, vypustíš olej z vany, cca 3-3.5l, měrkou naleješ novej ,pojezdíš aby se to promíchalo, a zase vypustíš, a takhle dokola až je olej OK, krásně červený a není cítit spáleninou, před poslední výměnou sundáš vanu, vyměníš olejový filtr a těsnění vany, hlavně kontrolovat olej - když je to ohřátý,za běhu motoru a na P. Tyto převodovky nemají bohužel na měniči výpustný šroub (já jsem si ho tedy nevšiml), takže olej z něj jinak než demontáží dostat nejde, celkem je v převodovce cca 10-12l oleje ATF Dexron II nebo III.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Marten »

To Fugo: díky za info, tak nějak jsem si to představoval že se to dělá, akorát mám převovodvku 5HPXX, takže plnění je o malinko složitější. Ještě mám na výměnu nějakej kilometr čas, ale chtěl jsem se už na to připravit.
Díky za informace
PitDog735
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#10 Příspěvek od PitDog735 »

a kudy se dolejvá do 5hpxx??
beefy
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 21.09.2005 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od beefy »

Vyuziju tohoto tematu k otazce....v jakych intevalech se vlastne olej v automatu meni? Prosel jsem forum a nazory na toto se celkem ruzni. Mam 4stupnovou prevodovku v 518i. Auto ma jeste z nemecka Inspection I a netusim,jestli byla vymena oleje v prevodovce soucasti.... ma najeto 87t.
Diky za odpovedi.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Marten »

To Fugo: u 5HPxx je z boku převodovky plnící šroub. Je tam velice špatný přístup, proto se musí použít hadička a plnička :wink:

Jinak pokud bych nevěděl jistě v jakém stavu je olej v převodovce, nechal bych každopádně olej vyměnit, tím nic neztratíš. Po vypuštění se teprve zjistí opotřebení oleje a množství otěru, který při tření lamel vzniká. Pochopitelně, že všechen otěr, který v převodovce vznikl olejový filtr nezachytí a to má také vliv na opotřebení převodovky.
Takže pokud si nejsi jistý předchozí výměnou tak olej vyměň!
beefy
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 21.09.2005 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od beefy »

Jasne, chystam se na to...ale chtel sem vedet ten interval...nekdo tu v diskuzi psal, ze pred vymenou mu automat pred dobrzdovanim pred krizovatkou lehce skubal - jak si podrazoval. Po vymene to pry bylo OK. Tak sem to pozoroval a pri jemnem dobrzdovani taky citim, jak si podrazuje...ale prijde mi to normalni...zadny skubance, jen citim, ze radi,tesp. podrazuje :-) Jinak radi hladce, zadny problem. Omlouvam se znalcum za mozna blby dotazy, ale automat mam poprvy v zivote :-))
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Marten »

No když se nad tím podřazováním při brždění zamyslím, tak musím říct, že to taky občas cítím, ale není to žádný škubání. Po výměně mi to ale tak moc nedělalo. Mám ale do výměny ještě asi 5 tis.. Interval výměny mi mechanik určil na 30 tis.
U novějších převovdovek je to 40-60 tis.
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#15 Příspěvek od 524td »

[quote="Marten"]To Fugo: u 5HPxx je z boku převodovky plnící šroub. Je tam velice špatný přístup, proto se musí použít hadička a plnička :wink

Mohl bych požádat o upřesnění jaký šroub to je a na jaké straně? Je jich tam víc a nerad bych rozdělal špatný. Hladina se kontorluje přes plničku, nebo má být zároveň s hranou závitu vypouštěcího šroubu?
mike525
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: pon 07.02.2005 01:00
Bydliště: Horní Suchá
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od mike525 »

524td píše:
Marten píše:To Fugo: u 5HPxx je z boku převodovky plnící šroub. Je tam velice špatný přístup, proto se musí použít hadička a plnička :wink

Mohl bych požádat o upřesnění jaký šroub to je a na jaké straně? Je jich tam víc a nerad bych rozdělal špatný. Hladina se kontorluje přes plničku, nebo má být zároveň s hranou závitu vypouštěcího šroubu?


Nevim jak u jinych ale u 5HP18 (A310Z) je plnici sroub zaroven s kontrolnim a neni z boku prevodovky ale uplne vespod na vane...
mike525
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: pon 07.02.2005 01:00
Bydliště: Horní Suchá
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od mike525 »

mike525 píše:
524td píše:
Marten píše:To Fugo: u 5HPxx je z boku převodovky plnící šroub. Je tam velice špatný přístup, proto se musí použít hadička a plnička :wink

Mohl bych požádat o upřesnění jaký šroub to je a na jaké straně? Je jich tam víc a nerad bych rozdělal špatný. Hladina se kontorluje přes plničku, nebo má být zároveň s hranou závitu vypouštěcího šroubu?


Nevim jak u jinych ale u 5HP18 (A310Z) je plnici sroub zaroven s kontrolnim a neni z boku prevodovky ale uplne vespod na vane...


A jeste jsem zapomel dodat ze se hladina kontroluje pri spustenem motoru a zarazenem P
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#18 Příspěvek od 524td »

Děkuji, o víkendu se do toho pustím, ještě se zeptám který olej mám koupit raději, jestli Dextron II, nebo III ?
mike525
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: pon 07.02.2005 01:00
Bydliště: Horní Suchá
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od mike525 »

524td píše:Děkuji, o víkendu se do toho pustím, ještě se zeptám který olej mám koupit raději, jestli Dextron II, nebo III ?

Urcite III a vymen i filtr..
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#20 Příspěvek od 524td »

OK, díky za rady.
Odpovědět