Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výměna oleje v automatu E34...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 445
- Registrován: sob 06.09.2003 00:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
O šroubu nic nevím, ale nechal bych to na BMW servis. A z vlastní zkušenosti vím, že v Německu hned za čárou, jsou skoro o půlku levnější, než ty zloději tady u nás. Už jsem to tady psal. Kámoš má Audi A6 a tady mu za výměnu v origo servise řekli skoro 11 tisíc. Pár kilometrů za čárou i s čajem a sušenkama v přepočtu 5,5 tisíce.U BMW je to úplně stejný. I s dílama... Čus...
pokud máš 4 rychlostní automat 4HPxx tak se to dělá takto, vypustíš olej z vany, cca 3-3.5l, měrkou naleješ novej ,pojezdíš aby se to promíchalo, a zase vypustíš, a takhle dokola až je olej OK, krásně červený a není cítit spáleninou, před poslední výměnou sundáš vanu, vyměníš olejový filtr a těsnění vany, hlavně kontrolovat olej - když je to ohřátý,za běhu motoru a na P. Tyto převodovky nemají bohužel na měniči výpustný šroub (já jsem si ho tedy nevšiml), takže olej z něj jinak než demontáží dostat nejde, celkem je v převodovce cca 10-12l oleje ATF Dexron II nebo III.
Vyuziju tohoto tematu k otazce....v jakych intevalech se vlastne olej v automatu meni? Prosel jsem forum a nazory na toto se celkem ruzni. Mam 4stupnovou prevodovku v 518i. Auto ma jeste z nemecka Inspection I a netusim,jestli byla vymena oleje v prevodovce soucasti.... ma najeto 87t.
Diky za odpovedi.
Diky za odpovedi.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 675
- Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
To Fugo: u 5HPxx je z boku převodovky plnící šroub. Je tam velice špatný přístup, proto se musí použít hadička a plnička
Jinak pokud bych nevěděl jistě v jakém stavu je olej v převodovce, nechal bych každopádně olej vyměnit, tím nic neztratíš. Po vypuštění se teprve zjistí opotřebení oleje a množství otěru, který při tření lamel vzniká. Pochopitelně, že všechen otěr, který v převodovce vznikl olejový filtr nezachytí a to má také vliv na opotřebení převodovky.
Takže pokud si nejsi jistý předchozí výměnou tak olej vyměň!

Jinak pokud bych nevěděl jistě v jakém stavu je olej v převodovce, nechal bych každopádně olej vyměnit, tím nic neztratíš. Po vypuštění se teprve zjistí opotřebení oleje a množství otěru, který při tření lamel vzniká. Pochopitelně, že všechen otěr, který v převodovce vznikl olejový filtr nezachytí a to má také vliv na opotřebení převodovky.
Takže pokud si nejsi jistý předchozí výměnou tak olej vyměň!
Jasne, chystam se na to...ale chtel sem vedet ten interval...nekdo tu v diskuzi psal, ze pred vymenou mu automat pred dobrzdovanim pred krizovatkou lehce skubal - jak si podrazoval. Po vymene to pry bylo OK. Tak sem to pozoroval a pri jemnem dobrzdovani taky citim, jak si podrazuje...ale prijde mi to normalni...zadny skubance, jen citim, ze radi,tesp. podrazuje
Jinak radi hladce, zadny problem. Omlouvam se znalcum za mozna blby dotazy, ale automat mam poprvy v zivote
)


[quote="Marten"]To Fugo: u 5HPxx je z boku převodovky plnící šroub. Je tam velice špatný přístup, proto se musí použít hadička a plnička :wink
Mohl bych požádat o upřesnění jaký šroub to je a na jaké straně? Je jich tam víc a nerad bych rozdělal špatný. Hladina se kontorluje přes plničku, nebo má být zároveň s hranou závitu vypouštěcího šroubu?
Mohl bych požádat o upřesnění jaký šroub to je a na jaké straně? Je jich tam víc a nerad bych rozdělal špatný. Hladina se kontorluje přes plničku, nebo má být zároveň s hranou závitu vypouštěcího šroubu?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 201
- Registrován: pon 07.02.2005 01:00
- Bydliště: Horní Suchá
- Kontaktovat uživatele:
524td píše:Marten píše:To Fugo: u 5HPxx je z boku převodovky plnící šroub. Je tam velice špatný přístup, proto se musí použít hadička a plnička :wink
Mohl bych požádat o upřesnění jaký šroub to je a na jaké straně? Je jich tam víc a nerad bych rozdělal špatný. Hladina se kontorluje přes plničku, nebo má být zároveň s hranou závitu vypouštěcího šroubu?
Nevim jak u jinych ale u 5HP18 (A310Z) je plnici sroub zaroven s kontrolnim a neni z boku prevodovky ale uplne vespod na vane...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 201
- Registrován: pon 07.02.2005 01:00
- Bydliště: Horní Suchá
- Kontaktovat uživatele:
mike525 píše:524td píše:Marten píše:To Fugo: u 5HPxx je z boku převodovky plnící šroub. Je tam velice špatný přístup, proto se musí použít hadička a plnička :wink
Mohl bych požádat o upřesnění jaký šroub to je a na jaké straně? Je jich tam víc a nerad bych rozdělal špatný. Hladina se kontorluje přes plničku, nebo má být zároveň s hranou závitu vypouštěcího šroubu?
Nevim jak u jinych ale u 5HP18 (A310Z) je plnici sroub zaroven s kontrolnim a neni z boku prevodovky ale uplne vespod na vane...
A jeste jsem zapomel dodat ze se hladina kontroluje pri spustenem motoru a zarazenem P