Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Klimatizace E39 poraďte...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Marten »

Zajímalo by mne, jestli při zapnutí klimatizace se hned automaticky zapne el. ventilátor na chladiči?? Mně se sepne až po chvíli co klima běží a za chvíli se zase vypne. Tak se to furt opakuje. Kolik to má rychlostí a pokud mi to běží jen na jednu rychlost tak kde hledat chybu?? :?:
Díky za rady.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#2 Příspěvek od Birkoff »

Už se to tu řešilo několikrát. Větráky mají 2 rychlosti. Pokud to neběží na tu pomalejší může to být relé,pojistka nebo odpory na větráku.
Jinak u mých aut se to chová následovně:
- u jednoho stejně jako tobě. Zapnu klimu a nic a po chvíli se zapne větrák a pak se zase vypne a tak se to střídá
- u druhého se zapne za malou chvilku po spuštění klimy a pak běží stále až do jejího vypnutí.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Marten »

No a ta druhá rychlost se projevuje teda jak? Dnes jsem to zkoušel na E38 740i a chovalo se to úplně stejně jako u mého auta. Žádnou druhou rychlost jsem nevypozoroval...
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#4 Příspěvek od Birkoff »

Marten píše:No a ta druhá rychlost se projevuje teda jak? Dnes jsem to zkoušel na E38 740i a chovalo se to úplně stejně jako u mého auta. Žádnou druhou rychlost jsem nevypozoroval...
Ta se spouští jen když je třeba intenzivně chladit. V chladící soustavě je čidlo (double temperature switch) a kdyby nestačilo chlazení přes visko + pomalý chod tak se to přepne na pořádnej "průvan"
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Marten »

Takže já vlastně nevím, jestli mi to funguje správně nebo špatně... :?
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Marten »

Tak jsem to zkoušel na přímo abych zjistil správnou funkci odporů a jsou oba v pořádku. Jede to na pomalou i rychlou rychlost.
Při zapnutí klimy to ale jede jen na tu rychlou. Kde jsou nějaké pojistky? Našel jsem jedny v přihrádce u spolujezdce a v zavazadlovém prostoru..
Všechny se zdály OK. Co s tím?? :?:
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín
Klubové ID: 842

#7 Příspěvek od milonovo »

Máš nějakej problém s chlazením?Pokud ne,nešťoural bych do toho,ze zkušenosti vím že když se zkoumá proč něco funguje,tak se to velmi často podaří rozbít :)
kosa
Registrovaný
Příspěvky: 348
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od kosa »

u e39 jsou 2 typy vrtulí tj s odpory a s elektronikou ....pokud máš s odpory tak jsou tam 2 a tudíš 3 rychlosti pokud s elektronikou tak ta si vše řídí sama .....dle toho že ti jedou jen 2 rychlosti asi bude jeden odpor špatný a proto se vrtule rozběhne s větším zpožděním .... jinak po sepnutí klima musí sepnout el vrtule na nejmenší rychlost ...odpoj konektor a připoj přímo na baterii a víš hned ....pokud pojedou všechny 3 je chyba v el ektronice v panelu ovládání......vše docela časté závady
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Marten »

Vzniklo to tak, že jsem byl plnit klimu. Po částečném naplnění jsme pustily motor a klimatizaci. Ventilátor však nesepnul až po chvíli. :(
Technik mi tedy řekl, že si to mám nejdřív opravit a pak tam doplníme ten zbytek. Říkal, že by to ten ventilátor nemusel uchladit když jede jen na druhou rychlost a tím pádem by vzniklo přehřátí a náplň by mohla vyletět přetlakovým ventilem ven. :!:
Odpory na větráku fungují, nemůže být třeba chyba v tlakovém čidle chladiče?? Kde jsou pojistky??? :?:
fix
Registrovaný
Příspěvky: 562
Registrován: úte 11.10.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1145
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od fix »

hezke schema najdes ve WDS 8)
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Marten »

Kde je to schéma? Nic jsem nenašel.. :x
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Marten »

Takže včera jsem to konzultoval s Doktorem a zjistili jsme, že to je odpor na ventilátoru. :(
kosa
Registrovaný
Příspěvky: 348
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od kosa »

však jsem ti to tady psal že je to první kde začít!!
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Klubové ID: 1032
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od stanley07 »

Chlapi když už to tady řešíte, mě ta vrtule na klimě neběží vůbec. Když jí sepnu na tvrdo cvaká relátko, ale vrtule se nerozběhne. Může bejt zadřená? A kdyby joo, jde to nějak opravit? Dík za rady.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Marten »

Vyzkoušej s ní zatočit rukou a uvidíš hned jestli je zadřená.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#16 Příspěvek od Birkoff »

Tak mi to nedalo. Včera jsem si udělal rozborku a sborku a :
- větrák (el. před chladiči) má 3 rychlosti a musí se točit na každou z nich. Lze jednoduše vyzkoušet přivedením 12V do konektoru. Pokud nejde některá z rychlostí jsou pryč odpory, tedy za předpokladu že se větrák točí. :) To byl i můj případ
- po nastartování a zapnutí klimatizace se musí větrák roztočit na nejnižší rychlost. Vyjímka je pokud venkovní teplota je nižší než 10C
- pokud je teplota motoru vyšší než 91(nebo 96 teď nevím) tak větrák běží na prostřední rychlost
- pokud je teplota motoru nad 106 (asi) tak běží na nejvyšší rychlost tedy napřímo.

Pokud se větrník točí všemi rychlostmi po přivedení napětí do konektoru, a přesto se za provozu chová jinak hledejte chybu buďto v relátkách (jsou 3) a nebo v pojistkách těch je 5.

Kdyby to někdo potřeboval vědět (který to jsou) tak rád poradím.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Marten »

Jasně, to jsem zkoušel. Po připojení napřímo (po rozpojení konektoru) mi jedou jen 2 rychlosti.
Na konektoru jsou 4 piny, jeden kostra, a zbylé tři jsou různé rychlosti. Jedou mi ale jen dvě.
Takže je to evidentně odporama.

Ale říkal jsi, že u každé tvé E39 ti to funguje jinak, to znamená, že ti to u některé funguje špatně?? :?:
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#18 Příspěvek od Birkoff »

Marten píše:Jasně, to jsem zkoušel. Po připojení napřímo (po rozpojení konektoru) mi jedou jen 2 rychlosti.
Na konektoru jsou 4 piny, jeden kostra, a zbylé tři jsou různé rychlosti. Jedou mi ale jen dvě.
Takže je to evidentně odporama.

Ale říkal jsi, že u každé tvé E39 ti to funguje jinak, to znamená, že ti to u některé funguje špatně?? :?:
Přesně tak. Myslel jsem že to tak má být, ale po výměně odporu se už chovají obě stejně. Jak jsem psal. Takže to byla moje neznalost (patrně pramenící z důvěry, protože jsem měnil ten větrák za jinej, údajně plně funkční a nebo ten odpor umřel krátce po výměně) a zároveň se moc omlouvám za mystifikaci.

Ještě doplním, že druhá (prostřední) rychlost se "aktivuje" i při zvýšení tlaku v klimatizaci nad něco.
Odpovědět