Díky za rady.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Klimatizace E39 poraďte...
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Už se to tu řešilo několikrát. Větráky mají 2 rychlosti. Pokud to neběží na tu pomalejší může to být relé,pojistka nebo odpory na větráku.
Jinak u mých aut se to chová následovně:
- u jednoho stejně jako tobě. Zapnu klimu a nic a po chvíli se zapne větrák a pak se zase vypne a tak se to střídá
- u druhého se zapne za malou chvilku po spuštění klimy a pak běží stále až do jejího vypnutí.
Jinak u mých aut se to chová následovně:
- u jednoho stejně jako tobě. Zapnu klimu a nic a po chvíli se zapne větrák a pak se zase vypne a tak se to střídá
- u druhého se zapne za malou chvilku po spuštění klimy a pak běží stále až do jejího vypnutí.
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Ta se spouští jen když je třeba intenzivně chladit. V chladící soustavě je čidlo (double temperature switch) a kdyby nestačilo chlazení přes visko + pomalý chod tak se to přepne na pořádnej "průvan"Marten píše:No a ta druhá rychlost se projevuje teda jak? Dnes jsem to zkoušel na E38 740i a chovalo se to úplně stejně jako u mého auta. Žádnou druhou rychlost jsem nevypozoroval...
-
Marten
- Registrovaný
- Příspěvky: 675
- Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem to zkoušel na přímo abych zjistil správnou funkci odporů a jsou oba v pořádku. Jede to na pomalou i rychlou rychlost.
Při zapnutí klimy to ale jede jen na tu rychlou. Kde jsou nějaké pojistky? Našel jsem jedny v přihrádce u spolujezdce a v zavazadlovém prostoru..
Všechny se zdály OK. Co s tím??
Při zapnutí klimy to ale jede jen na tu rychlou. Kde jsou nějaké pojistky? Našel jsem jedny v přihrádce u spolujezdce a v zavazadlovém prostoru..
Všechny se zdály OK. Co s tím??
-
kosa
- Registrovaný
- Příspěvky: 348
- Registrován: pát 27.10.2006 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
u e39 jsou 2 typy vrtulí tj s odpory a s elektronikou ....pokud máš s odpory tak jsou tam 2 a tudíš 3 rychlosti pokud s elektronikou tak ta si vše řídí sama .....dle toho že ti jedou jen 2 rychlosti asi bude jeden odpor špatný a proto se vrtule rozběhne s větším zpožděním .... jinak po sepnutí klima musí sepnout el vrtule na nejmenší rychlost ...odpoj konektor a připoj přímo na baterii a víš hned ....pokud pojedou všechny 3 je chyba v el ektronice v panelu ovládání......vše docela časté závady
-
Marten
- Registrovaný
- Příspěvky: 675
- Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Vzniklo to tak, že jsem byl plnit klimu. Po částečném naplnění jsme pustily motor a klimatizaci. Ventilátor však nesepnul až po chvíli.
Technik mi tedy řekl, že si to mám nejdřív opravit a pak tam doplníme ten zbytek. Říkal, že by to ten ventilátor nemusel uchladit když jede jen na druhou rychlost a tím pádem by vzniklo přehřátí a náplň by mohla vyletět přetlakovým ventilem ven.
Odpory na větráku fungují, nemůže být třeba chyba v tlakovém čidle chladiče?? Kde jsou pojistky???
Technik mi tedy řekl, že si to mám nejdřív opravit a pak tam doplníme ten zbytek. Říkal, že by to ten ventilátor nemusel uchladit když jede jen na druhou rychlost a tím pádem by vzniklo přehřátí a náplň by mohla vyletět přetlakovým ventilem ven.
Odpory na větráku fungují, nemůže být třeba chyba v tlakovém čidle chladiče?? Kde jsou pojistky???
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Tak mi to nedalo. Včera jsem si udělal rozborku a sborku a :
- větrák (el. před chladiči) má 3 rychlosti a musí se točit na každou z nich. Lze jednoduše vyzkoušet přivedením 12V do konektoru. Pokud nejde některá z rychlostí jsou pryč odpory, tedy za předpokladu že se větrák točí.
To byl i můj případ
- po nastartování a zapnutí klimatizace se musí větrák roztočit na nejnižší rychlost. Vyjímka je pokud venkovní teplota je nižší než 10C
- pokud je teplota motoru vyšší než 91(nebo 96 teď nevím) tak větrák běží na prostřední rychlost
- pokud je teplota motoru nad 106 (asi) tak běží na nejvyšší rychlost tedy napřímo.
Pokud se větrník točí všemi rychlostmi po přivedení napětí do konektoru, a přesto se za provozu chová jinak hledejte chybu buďto v relátkách (jsou 3) a nebo v pojistkách těch je 5.
Kdyby to někdo potřeboval vědět (který to jsou) tak rád poradím.
- větrák (el. před chladiči) má 3 rychlosti a musí se točit na každou z nich. Lze jednoduše vyzkoušet přivedením 12V do konektoru. Pokud nejde některá z rychlostí jsou pryč odpory, tedy za předpokladu že se větrák točí.
- po nastartování a zapnutí klimatizace se musí větrák roztočit na nejnižší rychlost. Vyjímka je pokud venkovní teplota je nižší než 10C
- pokud je teplota motoru vyšší než 91(nebo 96 teď nevím) tak větrák běží na prostřední rychlost
- pokud je teplota motoru nad 106 (asi) tak běží na nejvyšší rychlost tedy napřímo.
Pokud se větrník točí všemi rychlostmi po přivedení napětí do konektoru, a přesto se za provozu chová jinak hledejte chybu buďto v relátkách (jsou 3) a nebo v pojistkách těch je 5.
Kdyby to někdo potřeboval vědět (který to jsou) tak rád poradím.
-
Marten
- Registrovaný
- Příspěvky: 675
- Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Jasně, to jsem zkoušel. Po připojení napřímo (po rozpojení konektoru) mi jedou jen 2 rychlosti.
Na konektoru jsou 4 piny, jeden kostra, a zbylé tři jsou různé rychlosti. Jedou mi ale jen dvě.
Takže je to evidentně odporama.
Ale říkal jsi, že u každé tvé E39 ti to funguje jinak, to znamená, že ti to u některé funguje špatně??
Na konektoru jsou 4 piny, jeden kostra, a zbylé tři jsou různé rychlosti. Jedou mi ale jen dvě.
Takže je to evidentně odporama.
Ale říkal jsi, že u každé tvé E39 ti to funguje jinak, to znamená, že ti to u některé funguje špatně??
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Přesně tak. Myslel jsem že to tak má být, ale po výměně odporu se už chovají obě stejně. Jak jsem psal. Takže to byla moje neznalost (patrně pramenící z důvěry, protože jsem měnil ten větrák za jinej, údajně plně funkční a nebo ten odpor umřel krátce po výměně) a zároveň se moc omlouvám za mystifikaci.Marten píše:Jasně, to jsem zkoušel. Po připojení napřímo (po rozpojení konektoru) mi jedou jen 2 rychlosti.
Na konektoru jsou 4 piny, jeden kostra, a zbylé tři jsou různé rychlosti. Jedou mi ale jen dvě.
Takže je to evidentně odporama.
Ale říkal jsi, že u každé tvé E39 ti to funguje jinak, to znamená, že ti to u některé funguje špatně??
Ještě doplním, že druhá (prostřední) rychlost se "aktivuje" i při zvýšení tlaku v klimatizaci nad něco.
