Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

lambda + nove dva uni katy

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná
Klubové ID: 1823

#1 Příspěvek od berkelay »

řeším problém, jak zapojit lambdu k novým dvěma uni katům. Původně je zapojena do jednoho zvojeného origo katu, ale když tam budu mít dva pro každou trubku zvlášť, tak nevím, kam ji mám zapojit... :(
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Demostenes »

No, pokud vim, tak lambda patri pred kat ne? Tak ji dej pred misto, kde se trubky jeste nerozdvojuji.
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná
Klubové ID: 1823

#3 Příspěvek od berkelay »

no jo, jenze ja je mam rozdovjene uz od zacatku: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=05
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Demostenes »

No, na tom obrazku je nakreslene, kam lamda patri (je to cislo 18 ). Nejak nechapu, kde je problem. Pokud tam cpes nejaky dil co tam nepatri, tak ho budes muset upravit tak, aby lambda byla pred tema katama.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#5 Příspěvek od Fugo »

buďto spoj oba svody malou trubkou a do té dej lambdu a nebo to dej jen na jeden svod, ECU ovládá stejně vstřiky buď najednou nebo nejprve 123 a pak 456,takže u seriového auta je to fuk.
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná
Klubové ID: 1823

#6 Příspěvek od berkelay »

Fugo píše:buďto spoj oba svody malou trubkou a do té dej lambdu a nebo to dej jen na jeden svod, ECU ovládá stejně vstřiky buď najednou nebo nejprve 123 a pak 456,takže u seriového auta je to fuk.
super, to jsem chtel slyset, ja si take zahraval s myslenkou, ze to dam jen na jeden svod, ale nevedel jsem, jestli to nebude problem
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Demostenes »

Fugo píše:buďto spoj oba svody malou trubkou a do té dej lambdu a nebo to dej jen na jeden svod, ECU ovládá stejně vstřiky buď najednou nebo nejprve 123 a pak 456,takže u seriového auta je to fuk.
No, otazka je, jestli pak nebude davat spatne hodnoty. Preci jen je rozdil, jestli tam jdou vsechny svody, nebo jen jen pulka, prinejmensim v tlaku, ten plyn z toho nelita tak rychle ven. Jako nic se tim skazit neda, v nejhorsim stoupne spotreba. Ale osobne si myslim, ze je snazsi tam vrazit origo vyfuk.
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Klubové ID: 1032
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od stanley07 »

Taky mě napadlo, jestli se nějak při tom spojení do jedný trubky nebude měnit proudění výfukových plynů natolik, aby to ovlivňovalo jak lambdu, tak třeba samotnej výkon motoru. Radši si to ještě rozmysli a poraď se přímo s někym, kdo výfuky dělá.
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná
Klubové ID: 1823

#9 Příspěvek od berkelay »

Demostenes píše:
Fugo píše:buďto spoj oba svody malou trubkou a do té dej lambdu a nebo to dej jen na jeden svod, ECU ovládá stejně vstřiky buď najednou nebo nejprve 123 a pak 456,takže u seriového auta je to fuk.
No, otazka je, jestli pak nebude davat spatne hodnoty. Preci jen je rozdil, jestli tam jdou vsechny svody, nebo jen jen pulka, prinejmensim v tlaku, ten plyn z toho nelita tak rychle ven. Jako nic se tim skazit neda, v nejhorsim stoupne spotreba. Ale osobne si myslim, ze je snazsi tam vrazit origo vyfuk.
no to jo, ale já nějak nemůžu najít origo první díl výfuku s dobrými katy...jeden kluk prodává na e30 nějaké díly na 535i, uz jsem mu psal, jestli nemá tenhle díl.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#10 Příspěvek od Fugo »

to spojení slabou trubkou v které je lambda běžně používá např favorit či renault, ze svodů jdou 2 trubky z válců 14 a 23 tak aby se zbytečně plyny nepřetláčeli, na litinový svod je přišroubována už plechová trubka a cca 15cm za přírubou je to takto spojeno. Takže jak jsem psal buď tam dej tu trubku a lambdu do ní nebo to dej jen do jednoho svodu. Jednak když jedeš na emise a měl bys 2 trubky až dozadu budou to stejně měřit jen v jedný.

Ono měření bohatosti směsi je docela složitá záležitostí, a se seriovou lambda sondou toho nelze moc naměřit, ta umí pouze indikovat 2 stavy a to chudá nebo bohatá. Na měření nemá vlyv tlak výfukových plynů. Jediné co má na měření bohatosti (A/F) vliv je nějaká dírka před lambdou kudy by plyny jak unikali tak by se do výfuku dostal kyslík a tím rozhodil výsledek měření. atd......

Takže když to zkrátím tak u seriového motoru je to jedno jestli budeš měřit jen jednu větev, protože ECU je již nějak naladěna z výroby a lambda i kdyby snímala A/F ze všech svodů tak není schopna zjistit že např jeden vstřikovač dává méně paliva, a že v tom válci je chudá směs která časem propálí píst, to by se muselo A/F a EGT měřit na každém válci což se dělá tak max při ladění motoru.
Odpovědět