
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
lambda + nove dva uni katy
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pát 27.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 928
- Registrován: pon 15.11.2004 01:00
- Bydliště: Rakovník / Karviná
- Klubové ID: 1823
no jo, jenze ja je mam rozdovjene uz od zacatku: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=05
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pát 27.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 928
- Registrován: pon 15.11.2004 01:00
- Bydliště: Rakovník / Karviná
- Klubové ID: 1823
super, to jsem chtel slyset, ja si take zahraval s myslenkou, ze to dam jen na jeden svod, ale nevedel jsem, jestli to nebude problemFugo píše:buďto spoj oba svody malou trubkou a do té dej lambdu a nebo to dej jen na jeden svod, ECU ovládá stejně vstřiky buď najednou nebo nejprve 123 a pak 456,takže u seriového auta je to fuk.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pát 27.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No, otazka je, jestli pak nebude davat spatne hodnoty. Preci jen je rozdil, jestli tam jdou vsechny svody, nebo jen jen pulka, prinejmensim v tlaku, ten plyn z toho nelita tak rychle ven. Jako nic se tim skazit neda, v nejhorsim stoupne spotreba. Ale osobne si myslim, ze je snazsi tam vrazit origo vyfuk.Fugo píše:buďto spoj oba svody malou trubkou a do té dej lambdu a nebo to dej jen na jeden svod, ECU ovládá stejně vstřiky buď najednou nebo nejprve 123 a pak 456,takže u seriového auta je to fuk.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 928
- Registrován: pon 15.11.2004 01:00
- Bydliště: Rakovník / Karviná
- Klubové ID: 1823
no to jo, ale já nějak nemůžu najít origo první díl výfuku s dobrými katy...jeden kluk prodává na e30 nějaké díly na 535i, uz jsem mu psal, jestli nemá tenhle díl.Demostenes píše:No, otazka je, jestli pak nebude davat spatne hodnoty. Preci jen je rozdil, jestli tam jdou vsechny svody, nebo jen jen pulka, prinejmensim v tlaku, ten plyn z toho nelita tak rychle ven. Jako nic se tim skazit neda, v nejhorsim stoupne spotreba. Ale osobne si myslim, ze je snazsi tam vrazit origo vyfuk.Fugo píše:buďto spoj oba svody malou trubkou a do té dej lambdu a nebo to dej jen na jeden svod, ECU ovládá stejně vstřiky buď najednou nebo nejprve 123 a pak 456,takže u seriového auta je to fuk.
to spojení slabou trubkou v které je lambda běžně používá např favorit či renault, ze svodů jdou 2 trubky z válců 14 a 23 tak aby se zbytečně plyny nepřetláčeli, na litinový svod je přišroubována už plechová trubka a cca 15cm za přírubou je to takto spojeno. Takže jak jsem psal buď tam dej tu trubku a lambdu do ní nebo to dej jen do jednoho svodu. Jednak když jedeš na emise a měl bys 2 trubky až dozadu budou to stejně měřit jen v jedný.
Ono měření bohatosti směsi je docela složitá záležitostí, a se seriovou lambda sondou toho nelze moc naměřit, ta umí pouze indikovat 2 stavy a to chudá nebo bohatá. Na měření nemá vlyv tlak výfukových plynů. Jediné co má na měření bohatosti (A/F) vliv je nějaká dírka před lambdou kudy by plyny jak unikali tak by se do výfuku dostal kyslík a tím rozhodil výsledek měření. atd......
Takže když to zkrátím tak u seriového motoru je to jedno jestli budeš měřit jen jednu větev, protože ECU je již nějak naladěna z výroby a lambda i kdyby snímala A/F ze všech svodů tak není schopna zjistit že např jeden vstřikovač dává méně paliva, a že v tom válci je chudá směs která časem propálí píst, to by se muselo A/F a EGT měřit na každém válci což se dělá tak max při ladění motoru.
Ono měření bohatosti směsi je docela složitá záležitostí, a se seriovou lambda sondou toho nelze moc naměřit, ta umí pouze indikovat 2 stavy a to chudá nebo bohatá. Na měření nemá vlyv tlak výfukových plynů. Jediné co má na měření bohatosti (A/F) vliv je nějaká dírka před lambdou kudy by plyny jak unikali tak by se do výfuku dostal kyslík a tím rozhodil výsledek měření. atd......
Takže když to zkrátím tak u seriového motoru je to jedno jestli budeš měřit jen jednu větev, protože ECU je již nějak naladěna z výroby a lambda i kdyby snímala A/F ze všech svodů tak není schopna zjistit že např jeden vstřikovač dává méně paliva, a že v tom válci je chudá směs která časem propálí píst, to by se muselo A/F a EGT měřit na každém válci což se dělá tak max při ladění motoru.