Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Dobíjení...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mkalous »

Zdravím...včera při noční projížĎce před usnutím do Prahy a zpět jsem přišel na to, že mi lehce svítí kontrolka dobíjení...nebo teda přesněji řečeno..... když jede člověk v klidu, tak nic, když mu šlapu na krk, tak se lehoučce rozsvítí a při včerejších tempomatových 190 svítila...ne jasne, ale prostě tak jako hodně z dálky a v oparu opravdu lehoučce....... po zastavení jsem zjistil, že je to odvislé na otáčkách motoru...čím větší, tím intensivněji svítí....
Co s tím a čím to je?
Hlavně mi neříkejte, abych jezdil pomaleji...to mi nějak nejde :-)
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od milo »

vymenit uhliky, pripadne cely regulator

uhliky - 20-50 Kc
cely regulator vc. uhliku - 400-500 Kc

udelej to co nejrychleji, vice jak 200-300 km to uz neda... kdyz bude alternator venku, poradne procisti kontakty
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od mkalous »

milo píše:vymenit uhliky, pripadne cely regulator

uhliky - 20-50 Kc
cely regulator vc. uhliku - 400-500 Kc

udelej to co nejrychleji, vice jak 200-300 km to uz neda... kdyz bude alternator venku, poradne procisti kontakty


takže alternátor v kyblíku...... :-)
dobrá, děkuji.
Mirahejny
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: pát 15.09.2006 00:00
Bydliště: Litvínov

#4 Příspěvek od Mirahejny »

ahoj jsou to uhlíky měl jsem to sámé ze začátku to také jen probliklo a pak už to nedobijelo vůbec za opravu jsem dal asi 200 kč altík jsem vydal sám
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od milo »

Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Player1 »

Jo, taky mi to tak dělalo. Myslel jsem že to jsou uhlíky, tak sem je vyměnil a pořád nic. Zkoušel sem diodovej můstek a nic. Nakonec po dlouhým hledání a po několikanásobným vymontování altíku z auta (už to dám pod 8 min) :lol: , se přišlo na to že je přepálenej drát na rotoru...od té doby pohoda. Začínalo mi to svítit nejdřív od 3500ot/min a postupně to padalo až na 2500.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pivson »

mě poblikavaly postupem času i světla, řešil jsem to vyměnou za kompletní repas, jistota je jistota
Gav328ci
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: pát 03.03.2006 01:00

#8 Příspěvek od Gav328ci »

Ulíky určitě budou chtít ale taky diody,ty způsobujou slabé žhavení kontrolky dobíjení
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pivson »

pokud nejsi zručnej elektromontér, nech si to někde opravit, vyplatí se to :-)
ale chce to třeba udělat i ložiska a tak
Elektro
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: úte 30.01.2007 01:00

#10 Příspěvek od Elektro »

Pivson píše:mě poblikavaly postupem času i světla, řešil jsem to vyměnou za kompletní repas, jistota je jistota


Nevíte někdo ,zda se dá sehnat někde recyklační sada (diodový můstek,ložisko,uhlíky,kroužky).Popřípadě na kolik vyjde repase od firmy?Díky za každý názor. :?:
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od milo »

Viz. vyse - koupis to ve starterservisu
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#12 Příspěvek od Birkoff »

Mě to dělá opačně, jen na volnoběh to problikává, ale zato naprosto jasně. Bude to stejné? Nebo je to ještě něco jiného?

Edit: Tak se to zhoršilo a už to nedobíjí vůbec. Altík je venku a půjde k doktorovi.
Levrone
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 05.02.2008 01:00

#13 Příspěvek od Levrone »

Birkoff píše:Mě to dělá opačně, jen na volnoběh to problikává, ale zato naprosto jasně. Bude to stejné? Nebo je to ještě něco jiného?
Ahoj. Tak jak popisujou kluci nejlepe sundat ALT hodit nekomu sikovnemu na stolici a hned ti rekne co a jak. Pri jednom samozrejme loziska,kartace-zkontrolovat sberaci krouzky. Pak by melo byt dalsich zhruba 80tis km pokoj i vic.
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#14 Příspěvek od radokrno »

Zdravim ,tak se mi dnes stalo ,že se mi rozsvítil kontrolka dobíjení nebo li baterka ,a po sešlápnutí plynu to pomalu ustávalo ,ale po sundání nohy splynu to zas svítilo jasně a občas to i přestalo a po přídání plynu to zas začlo svítit.A já se tedy ptám je to stopro altík ?Nebo to může být kontakt?
kde sehnat uhlíky?díky moc ,jedná se o E-34 TDS kombi
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od milo »

starterservis viz vyse porad funguje ;)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#16 Příspěvek od beny-maser »

si změř napětí při nastartovaným motoru a budeš to vědět 100% měl by jsi mít něco kolem 14V pokud tam bude jen lehce přes 12 tak je něco špatně. Co baterka není to mrtvola?
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#17 Příspěvek od radokrno »

baterka je 2 roky stará 100-ka 850 startovací proud.dvakrát vybytá na durch,při výměně hlavy a ted.Ale dneska jsem ji dobil a dal jinej starter.a dobíjení nesvítí.
Příznám se že jsem to neměřil páč jsem v časový tísni a rovnou jsem tam jebnul jinej..Mám na to záruku a možnost zkoušky jiného....to mi přijde fér.
Včem jiném by měl být problém když mi to po dálnici cca 140-160 porád slabounce svítilo a po sundání nohy splynu to přestalo??
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#18 Příspěvek od beny-maser »

no pokud to není altíkem a jsi si jistý, tak mě u e34 to uměla udělat pojistka na ABS, ale kotrolka lehounce svítila pořád jen přes den to nebylo skoro vidět,jo a ABS i při té špatné pojistce normálně šlo.
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#19 Příspěvek od radokrno »

tohle po vyšlápnutí plynu svítilo hodně i přes den...a hlavně jsem už po práci nenastartoval a to by mi baterku nevytlouklo skrz pojistku,prostě to nedobíjelo.uvidíme no.každopádně díky.
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od wEnC »

špatné uhlíky se u mne projevovaly tak, že nejdříve sem tam, párkrát zhasla indikace dobíjení baterie po nastartování asi o sekundu později než obvykle, ale toho si člověk nevšimne. Pak jednoho dne začala občas problikávat kontrolka (ve dne taky není moc vidět).
Druhý den už svítila více, než byla zhaslá, obvykle zhasla nad 3000ot. a rozsvítila se jak to kleslo k volnoběhu. Pak už se to sem tam chytlo jen při vytoční nad 4000ot.
Třetí den už to nedobíjelo vůbec. Jeden uhlík už byl sjetej nadoraz.


Co se týká výdrže auta bez funčního dobíjení, tak u e39 6V benzínu s rádiem, větrákem topení, světlama to je asi něco mezi půl a až hodinou max., jestli byla předtím baterie plně dobita. Po té půlhodině je 74Ah prázdná. Při šetření světlama, ventilací, vypnuté rádio by se možná ta hodina dala ujet.

ABSko chcípne jestliže klesne napětí pod 10,5V, pod 10V už nejde ani info display. Kdy selže řídící jednotka a přestane to jet sem naštestí nezjistil :)
Odpovědět