Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

propadám panice.....

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
olasz
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 03.02.2007 01:00

#1 Příspěvek od olasz »

hoj všichni. kdo poradí?????
asi takhle koupil sem 540i rv 98 E 39 jenze... ten od koho sem ho vzal tak mu rupla nádržka u chladiče(natlakovalo se to jak svina a pak to ruplo), myslel sem aspon vše tomu nasvědčovalo, že je těsnění pod hlavou v hajzlu vyměnilo se vyměnil se i termostat ten byl taky pryč, nádobku už mám obědnanou ale již včera sem to zkoušel odvzdušnovat .... asi po 2 hodinách provozu se vše ale zas natlokovalo ... je taky docela možny že je vprdeli blok motoru a to je death..... expansku tam dam zejtra tak uvidím jestli nepřisává vzduch... jestli stím máte někdo zkušenost budu rád když napíšete dík... 8O
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od patras Čestný člen »

a vymenil jsi vicko na chladici ? to by melo vypoustet prebytecnej tlak nad pracovnim tlakem ..
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
gogoho
Registrovaný
Příspěvky: 395
Registrován: stř 22.03.2006 01:00

#3 Příspěvek od gogoho »

Blbost víčko na chladiči u e39 žádnej tlak nevypuští........Bude to tou expanzkou....... na100% neni se čeho bát uvidíš.......
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od milo »

taky nezapomen poradne dotahnout vsechny hadice, me to prisavalo na uvolnene hadici u topeni ... co vodni pumpa?
olasz
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 03.02.2007 01:00

#5 Příspěvek od olasz »

hmmm ...na hadice se jeste podívám a vodní pumpa je ok.no já tiše doufám že to je ta nádobka jinak ten krasavec pujde ze srázu a bude .
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#6 Příspěvek od Birkoff »

A co ti dělal budík teploty? Topí ti topení? Jinak to víčko opravdu upouští přetlak nad 2Atm (540i E39). Je tam vyražené číslo.
olasz
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 03.02.2007 01:00

#7 Příspěvek od olasz »

topení topilo a budík ukazoval normal střed. :?
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#8 Příspěvek od Birkoff »

olasz píše:topení topilo a budík ukazoval normal střed. :?

To je divný. Nešel ti bílej dým z výfuku? Jinak to těsnění jsi měnil jen pod jednou hlavou nebo oběma? Mohlo se totiž klidně stát že odešlo i to druhý. Máš E39 4,4l V8, že? Mám totiž stejnej problém, ale mě se valí bílej dým z výfuku. Příští týden (snad) jdu na výměnu obou těsnění. Chlápek říkal, že pokud odejde pumpa, tak se to přehřeje velice rychle. Jen pro zajímavost, na kolik tě to přišlo, a kde ti to dělali?
zet
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: ned 17.12.2006 01:00
Bydliště: Praha západ

#9 Příspěvek od zet »

Já bych řekl že když praskne expanze nebo hadice tak je asi špatnej ten pojistný ventil ve víčku.Když ti bouchne papiňák tak za to taky (většinou) nemůže hrnec.
olasz
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 03.02.2007 01:00

#10 Příspěvek od olasz »

no měl sem to v servisu u známýho jiří mrkývka-velice šikovnej pán... no dělal mě vobě těsnění ...jinak dnes se asi potvrdilo uplně to nejhorší ...koupil tu expanzku a stejně je to jak papinák......prej říkal že nic jinýho jak prasklej blok motoru to není... já už fakt nevím..... sem z toho v hajzlu... uplně...

no ale přece když se to tlakuje tak to má njákej duvod a proto si teda taky myslím že je to ten blok motoru...

jinak z vejfuku se vali akorát řev motoru :lol: :cry: :cry: :cry:
olasz
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 03.02.2007 01:00

#11 Příspěvek od olasz »

jinak pulmotor nebo motor teda koupim.... obsah atd. byl víše popsán za nabídky díky.
askul11
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 24.09.2006 00:00

#12 Příspěvek od askul11 »

Jak natom sou ty hlavy???delali ste tlakovou zkoušku a přerovnání?ten prasklý blok se mě moc nezdá.může být ale křivej.jestli je vodní čerpadlo vpoho. a chladič průchozí tak bych znova schodil ty hlavy a prohlíd ty nová těsnění jestli jsou ok a přeměřil ten blok.
olasz
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 03.02.2007 01:00

#13 Příspěvek od olasz »

No, bylo to na měření... Ptal sem se ho, jestli se díval na vodní pumpu a říkal, že jo. Dozvěděl sem se ale, že vodní pumpa má tři lopatky a stačí, když jedna chybí, tak možná taky to.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od milo »

na mem starem aute vypadala pumpa jako nova, ale asi bylo trochu pridrene lozisko a netlacila jak mela. varilo a tlakovalo to za chvili po nastartovani. po vymene za jinou vse ok. mozna bych pred shanenim motoru jeste vyzkousel prohodit pumpu.
roan
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: ned 27.07.2003 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od roan »

jen bacha na to, abyste neresili neco co neni potreba. mam to stejny auto a hadice jsou u toho 4,4 tvrdy jak beton normalne a hlavne je ta voda zahrata na 105stupnu. pokud se ti nestraci voda, topi to, a teplotu ti to ukazuje normalne, tak neni co resit.
roan
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: ned 27.07.2003 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od roan »

milo píše:na mem starem aute vypadala pumpa jako nova, ale asi bylo trochu pridrene lozisko a netlacila jak mela. varilo a tlakovalo to za chvili po nastartovani. po vymene za jinou vse ok. mozna bych pred shanenim motoru jeste vyzkousel prohodit pumpu.


vodni pumpu zene remenice od klikovky a i kdyz to bude pridreny, tak bude mit stejny otacky a tlacit bude stejne. to by musela bejt pridrena tak, ze by na ni ten remen prokluzoval a to by si okamzite poznal. co se stava, tak obcas upadne cela vrtulka, nebo se uvolni na tom stredu a protaci se, ale pridreni je blbost
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od milo »

ta vodni pumpa vypadala uplne ok, ale jednoduse nefungovala. netlacila tolik kolik mela. mozna "ohlodane" lopatky...

v kazdem pripade s tim chlazenim nemas neco ok, protoze prvni misto, kudy pri pretlaku unikne voda, musi byt vicko ...
olasz
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 03.02.2007 01:00

#18 Příspěvek od olasz »

no počkej jak mám ale poznat že je to ok aniž by mě praskla expanzka nebo chladič....totiž s odvzdušnováku de pára a haže vodu ven.nerad by to prubnul a pak to vše kupoval znovu..... :cry:
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Pietro »

Mám velmi podobný problém... 520i M50 rok 1991
Hadice natlakovaný jak kámen(zkušebně vyměněny 3 víčka...) Tlakovalo to celou dobu, co to mám(cca 16k km) budík celou tu dobu na středu/ max 1-2 mm přes. Zhruba týden zpět se mi to začalo pžehřávat(cca po ujetí 15km), na víčku dolévání oleje je NĚKDY bílý šlem, ale spíš, když je to jen studenější, po ohřátí klasicky černé... Asi dvakrát, za tu dobu to vypadalo, že vaří, vařilo to asi v domečku termostatu a v hadici, co jde od termostatu do motoru. Bíle to ale nekouří. Jen se hřeje. Vodní pumpa se opticky i manuálně jeví v pořádku, termostat je tam schválně 80-ti stupnový z EX TDs, otevíral dřív.... Takže verdikt: Ruplá palice/ fouklé těsnění, nebo je ještě nějaká jiná šance na záchranu/ diagnostiku PŘESNÉ závady? Děkuju předem za jakýkoliv názor.P
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Pietro »

Jo a ještě bych měl asi dodat, že je tam celkem ještě pěkný klínák, a občas "pokvíkává" - jakoby prokluzuje. Alepohmatem se jeví našponovaný dost....
Odpovědět