Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Pár dotazů na E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Mafa
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 05.11.2006 01:00

#1 Příspěvek od Mafa »

Zdravim
Prohledávám celé forum už asi dva dny, ale nenašel jsem přesně co hledám, tak se nezlobte, že zakládám nové téma.

Mám E39 523i a je tam nahrazen kat trubkou, chtěl bych ho vrátit, ale nevím jestli se mám bát tam dát univerzál? nebo je to jedno? a popřípadě jakého výrobce byste mi doporučili.

Pak bych měl dotaz ke svíčkám, údajně jsou tam nyní platinové a interval výměny je 100tis. km, což se mi zdá zbytečně hodně. Nevím jestli je nemám preventivně vyměnit, ikdyž auto jede bez problémů a chová se za každýho režimu dobře.

A třetí dotaz bych měl k oleji, do teď jezdilo na plnou syntetiku, rád bych v tom pokračoval, ale v servise mi řekli, že už má něco za sebou a neuškodí tomu polosyntetika, je to vhodný jí tam dávat nebo mám pokračovat v té plné? Interval výměny je 20tis. km nebo podle časového období, nevadí když zkrátím interval výměny na 10-15tis km? Vždy se mi osvědčilo měnit radši dříve a kvalitní olej. Ale tohle je mé první bmw a chci aby to dostalo co potřebuje a nechci nic pokazit, tak se radši ptám tady.
Děkuji za odpovědi.
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk

#2 Příspěvek od petto »

s tím olejem když budeš častějc měnit nic nepokazíš a co mi psal major tak plná syntetika bude lepší než polo, ale tomu nerozumím tak jako někteří borci tady, tak nechci chytračit...jen přeposílám dál :wink:
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od stanley07 »

Univerzální kat už jsem použil několikrát a nikdy nevznikl žádný problém. Důležitý je dodržet maximální doporučený obsah, to je v tvojem případě do 2,5 litru a koupit to od seriozního prodejce se záručním listem. Pak mo problem. Se svíčkama bych neexperimentoval a dal bych tam podle tabulek ty, co tam patří. Olejům tady nejvíc hoví Major a jeho rady snadno dohledáš..
Mafa
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 05.11.2006 01:00

#4 Příspěvek od Mafa »

Diky za rady. Kat tedy pujde uni. S typem svicek experimentovat nechci, jde mi jen o ten interval vymeny, 100tis se mi zda moc, nema nekdo konkretni zkusenosti? ne co mi rekli v servisu:-)
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#5 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Platinové svíčky mají opravdu interval výměny 100 tis.km,záleží jestly tam je předepsaný typ,nebo jestly tam dal někdo nějaké tjůningové. :)
Pokud tam je předepsaný typ svíček,tak je tam nech a jesly tam máš nějaké jiné tak je vyměn za předepsané.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#6 Příspěvek od major »

Mafa píše:A třetí dotaz bych měl k oleji, do teď jezdilo na plnou syntetiku, rád bych v tom pokračoval, ale v servise mi řekli, že už má něco za sebou a neuškodí tomu polosyntetika, je to vhodný jí tam dávat nebo mám pokračovat v té plné? Interval výměny je 20tis. km nebo podle časového období, nevadí když zkrátím interval výměny na 10-15tis km? Vždy se mi osvědčilo měnit radši dříve a kvalitní olej. Ale tohle je mé první bmw a chci aby to dostalo co potřebuje a nechci nic pokazit, tak se radši ptám tady.
Děkuji za odpovědi.
Bohužel jsi nenapsal o jaký konkrétní typ oleje se jedná. Nicméně pokud jsi nezaznamenal zvýšenou spotřebu oleje a motor je čistý a bez úsad, není důvod (mimo ceny)přecházet na jiný typ. Intrval výměny samozřejmě zkrátit můžeš, v případě většího procenta městského provozu s častými studenými starty to vřele doporučuji.
Mafa
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 05.11.2006 01:00

#7 Příspěvek od Mafa »

major: predchozi majitel tam daval 5W30, kdyz jsem to koupil dolil jsem asi 0,5l, najel jsem necele 2 tis. km, zatim to neubyva, tak uvidime za dyl. Ale kdyz to prohlizeli v servise, tak mi rekli ze tam menili do tehle motoru 10W40 a bez problemu. Ale asi uz jsem rozhodlej ze budu davat na jare Aral 5W40, a menit kazdych 10tis. km.
marten3
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pát 13.10.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od marten3 »

stanley07 píše:Univerzální kat už jsem použil několikrát a nikdy nevznikl žádný problém. Důležitý je dodržet maximální doporučený obsah, to je v tvojem případě do 2,5 litru a koupit to od seriozního prodejce se záručním listem. Pak mo problem. Se svíčkama bych neexperimentoval a dal bych tam podle tabulek ty, co tam patří. Olejům tady nejvíc hoví Major a jeho rady snadno dohledáš..


Cau Stanley, kdyz uz tady pises ze mas zkusenosti s uni katakama, tak bych te chtel poprosit a par podrobnosti. Nechali jsme na 523i taky zrusit katalayzator - teda on se zrusil sam a ucpal nam vyfuk - tak sme ho odpreparovali a jezdime zatim bez nej. Nicmene bychom tam chteli umistit zpet nejakej univerzalni. Tak jestli nam muzes napsat jakej typ a od koho tam pouzivas ty a za kolik budeme jedine radi. Samozrejmne i od ostattnich BMWaku nas zajimaj zkusenosti... Diky Marten a Lucas
bas

#9 Příspěvek od bas »

marten3 píše:
stanley07 píše:Univerzální kat už jsem použil několikrát a nikdy nevznikl žádný problém. Důležitý je dodržet maximální doporučený obsah, to je v tvojem případě do 2,5 litru a koupit to od seriozního prodejce se záručním listem. Pak mo problem. Se svíčkama bych neexperimentoval a dal bych tam podle tabulek ty, co tam patří. Olejům tady nejvíc hoví Major a jeho rady snadno dohledáš..


Cau Stanley, kdyz uz tady pises ze mas zkusenosti s uni katakama, tak bych te chtel poprosit a par podrobnosti. Nechali jsme na 523i taky zrusit katalayzator - teda on se zrusil sam a ucpal nam vyfuk - tak sme ho odpreparovali a jezdime zatim bez nej. Nicmene bychom tam chteli umistit zpet nejakej univerzalni. Tak jestli nam muzes napsat jakej typ a od koho tam pouzivas ty a za kolik budeme jedine radi. Samozrejmne i od ostattnich BMWaku nas zajimaj zkusenosti... Diky Marten a Lucas


Takisto nemam katy na 7er, predchadzajuci majitel ich vyoperoval, ja jar nasadim MAGNAFLOW, na bimmer.com ich ma vacsina amikov a chvalia si ich, su to "sportove" katy, vraj lepsia priepustnost plynov a vyssia zivotnost, tak uvidime :)
http://www.sportovniautodoplnky.cz/stor ... oodsID=568
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od stanley07 »

Vždycky to řeším s kámošem z Autokelly a ten mi ten kat vždycky sežene. Kelly má poboček dost, tak je zkuste kontaktovat. Určitě pomůžou. Já osobně bych tam žádný tuningový kusy nedával. Obyč, univerzál bude nejlepší volba a jistota... teda hned po origu :D
Mafa
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 05.11.2006 01:00

#11 Příspěvek od Mafa »

Jeste bych mel jeden dotaz, prohledaval jsem forum a nenasel jsem zadny info. Podsviceni prostoru pro nohy vpredu u E39 bylo vzdy standart nebo ne? U jedne jsem to videl, ale me to nesviti, jeste jsem nemel cas to okouknout jak to tam u me vypada:-)
Mafa
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 05.11.2006 01:00

#12 Příspěvek od Mafa »

Takze Kat jsem dal univerzal a je to rozdil oproti trubce ktera tam byla misto stareho:-) Nema to tak plechovy zvuk a motor se chova o dost plynuleji, takze jsem rad, ze je kat zpatky.

Ted bych jeste mel jeden dotaz ohledne svetel, prohledaval jsem forum,ale nic nenasel. Kdyz vezmu u leveho svetla za zarovku hybe se cely vnitrek svetla i s tema parabolama a i pri jizde na nerovnostech se svetlo klepe, nema nekdo zkusenost co je tam spatne, ulomene? Lze to opravit, nebo pomuze pouze vymena svetla? Diky
bas

#13 Příspěvek od bas »

Mafa píše:Takze Kat jsem dal univerzal a je to rozdil oproti trubce ktera tam byla misto stareho:-) Nema to tak plechovy zvuk a motor se chova o dost plynuleji, takze jsem rad, ze je kat zpatky.


Aky kat si tam dal (znacka)?
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#14 Příspěvek od P-J »

Mafa píše:Ted bych jeste mel jeden dotaz ohledne svetel, prohledaval jsem forum,ale nic nenasel. Kdyz vezmu u leveho svetla za zarovku hybe se cely vnitrek svetla i s tema parabolama a i pri jizde na nerovnostech se svetlo klepe, nema nekdo zkusenost co je tam spatne, ulomene? Lze to opravit, nebo pomuze pouze vymena svetla? Diky


Máš 523, takže ještě asi před faceliftem.... Tam jdou světla rozebrat a vyměníš plastové držáky, co drží paraboly. Prodává se to jako sada.
Mafa
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 05.11.2006 01:00

#15 Příspěvek od Mafa »

bas: je tam bosal, a zatim je tam asi 3 dny,ale pry jsou bezproblemu.

P-J: diky moc, to je vyborna informace!
Mafa
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 05.11.2006 01:00

#16 Příspěvek od Mafa »

P-J: prosimte nevis jestli se ta sada drzaku parabol da sehnat i treba v elitu nebo nekde v podobbnych obchodech, nebo jen pouze v Bmw, vsude kde jsem byl v autodilech mi rikali ze se to koupit neda:-)
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#17 Příspěvek od P-J »

Mafa píše:P-J: prosimte nevis jestli se ta sada drzaku parabol da sehnat i treba v elitu nebo nekde v podobbnych obchodech, nebo jen pouze v Bmw, vsude kde jsem byl v autodilech mi rikali ze se to koupit neda:-)


Nevím, ale tipnul bych si, že ne.
Odpovědět