Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Pár dotazů na E39
Zdravim
Prohledávám celé forum už asi dva dny, ale nenašel jsem přesně co hledám, tak se nezlobte, že zakládám nové téma.
Mám E39 523i a je tam nahrazen kat trubkou, chtěl bych ho vrátit, ale nevím jestli se mám bát tam dát univerzál? nebo je to jedno? a popřípadě jakého výrobce byste mi doporučili.
Pak bych měl dotaz ke svíčkám, údajně jsou tam nyní platinové a interval výměny je 100tis. km, což se mi zdá zbytečně hodně. Nevím jestli je nemám preventivně vyměnit, ikdyž auto jede bez problémů a chová se za každýho režimu dobře.
A třetí dotaz bych měl k oleji, do teď jezdilo na plnou syntetiku, rád bych v tom pokračoval, ale v servise mi řekli, že už má něco za sebou a neuškodí tomu polosyntetika, je to vhodný jí tam dávat nebo mám pokračovat v té plné? Interval výměny je 20tis. km nebo podle časového období, nevadí když zkrátím interval výměny na 10-15tis km? Vždy se mi osvědčilo měnit radši dříve a kvalitní olej. Ale tohle je mé první bmw a chci aby to dostalo co potřebuje a nechci nic pokazit, tak se radši ptám tady.
Děkuji za odpovědi.
Prohledávám celé forum už asi dva dny, ale nenašel jsem přesně co hledám, tak se nezlobte, že zakládám nové téma.
Mám E39 523i a je tam nahrazen kat trubkou, chtěl bych ho vrátit, ale nevím jestli se mám bát tam dát univerzál? nebo je to jedno? a popřípadě jakého výrobce byste mi doporučili.
Pak bych měl dotaz ke svíčkám, údajně jsou tam nyní platinové a interval výměny je 100tis. km, což se mi zdá zbytečně hodně. Nevím jestli je nemám preventivně vyměnit, ikdyž auto jede bez problémů a chová se za každýho režimu dobře.
A třetí dotaz bych měl k oleji, do teď jezdilo na plnou syntetiku, rád bych v tom pokračoval, ale v servise mi řekli, že už má něco za sebou a neuškodí tomu polosyntetika, je to vhodný jí tam dávat nebo mám pokračovat v té plné? Interval výměny je 20tis. km nebo podle časového období, nevadí když zkrátím interval výměny na 10-15tis km? Vždy se mi osvědčilo měnit radši dříve a kvalitní olej. Ale tohle je mé první bmw a chci aby to dostalo co potřebuje a nechci nic pokazit, tak se radši ptám tady.
Děkuji za odpovědi.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 445
- Registrován: sob 06.09.2003 00:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Univerzální kat už jsem použil několikrát a nikdy nevznikl žádný problém. Důležitý je dodržet maximální doporučený obsah, to je v tvojem případě do 2,5 litru a koupit to od seriozního prodejce se záručním listem. Pak mo problem. Se svíčkama bych neexperimentoval a dal bych tam podle tabulek ty, co tam patří. Olejům tady nejvíc hoví Major a jeho rady snadno dohledáš..
Bohužel jsi nenapsal o jaký konkrétní typ oleje se jedná. Nicméně pokud jsi nezaznamenal zvýšenou spotřebu oleje a motor je čistý a bez úsad, není důvod (mimo ceny)přecházet na jiný typ. Intrval výměny samozřejmě zkrátit můžeš, v případě většího procenta městského provozu s častými studenými starty to vřele doporučuji.Mafa píše:A třetí dotaz bych měl k oleji, do teď jezdilo na plnou syntetiku, rád bych v tom pokračoval, ale v servise mi řekli, že už má něco za sebou a neuškodí tomu polosyntetika, je to vhodný jí tam dávat nebo mám pokračovat v té plné? Interval výměny je 20tis. km nebo podle časového období, nevadí když zkrátím interval výměny na 10-15tis km? Vždy se mi osvědčilo měnit radši dříve a kvalitní olej. Ale tohle je mé první bmw a chci aby to dostalo co potřebuje a nechci nic pokazit, tak se radši ptám tady.
Děkuji za odpovědi.
major: predchozi majitel tam daval 5W30, kdyz jsem to koupil dolil jsem asi 0,5l, najel jsem necele 2 tis. km, zatim to neubyva, tak uvidime za dyl. Ale kdyz to prohlizeli v servise, tak mi rekli ze tam menili do tehle motoru 10W40 a bez problemu. Ale asi uz jsem rozhodlej ze budu davat na jare Aral 5W40, a menit kazdych 10tis. km.
stanley07 píše:Univerzální kat už jsem použil několikrát a nikdy nevznikl žádný problém. Důležitý je dodržet maximální doporučený obsah, to je v tvojem případě do 2,5 litru a koupit to od seriozního prodejce se záručním listem. Pak mo problem. Se svíčkama bych neexperimentoval a dal bych tam podle tabulek ty, co tam patří. Olejům tady nejvíc hoví Major a jeho rady snadno dohledáš..
Cau Stanley, kdyz uz tady pises ze mas zkusenosti s uni katakama, tak bych te chtel poprosit a par podrobnosti. Nechali jsme na 523i taky zrusit katalayzator - teda on se zrusil sam a ucpal nam vyfuk - tak sme ho odpreparovali a jezdime zatim bez nej. Nicmene bychom tam chteli umistit zpet nejakej univerzalni. Tak jestli nam muzes napsat jakej typ a od koho tam pouzivas ty a za kolik budeme jedine radi. Samozrejmne i od ostattnich BMWaku nas zajimaj zkusenosti... Diky Marten a Lucas
marten3 píše:stanley07 píše:Univerzální kat už jsem použil několikrát a nikdy nevznikl žádný problém. Důležitý je dodržet maximální doporučený obsah, to je v tvojem případě do 2,5 litru a koupit to od seriozního prodejce se záručním listem. Pak mo problem. Se svíčkama bych neexperimentoval a dal bych tam podle tabulek ty, co tam patří. Olejům tady nejvíc hoví Major a jeho rady snadno dohledáš..
Cau Stanley, kdyz uz tady pises ze mas zkusenosti s uni katakama, tak bych te chtel poprosit a par podrobnosti. Nechali jsme na 523i taky zrusit katalayzator - teda on se zrusil sam a ucpal nam vyfuk - tak sme ho odpreparovali a jezdime zatim bez nej. Nicmene bychom tam chteli umistit zpet nejakej univerzalni. Tak jestli nam muzes napsat jakej typ a od koho tam pouzivas ty a za kolik budeme jedine radi. Samozrejmne i od ostattnich BMWaku nas zajimaj zkusenosti... Diky Marten a Lucas
Takisto nemam katy na 7er, predchadzajuci majitel ich vyoperoval, ja jar nasadim MAGNAFLOW, na bimmer.com ich ma vacsina amikov a chvalia si ich, su to "sportove" katy, vraj lepsia priepustnost plynov a vyssia zivotnost, tak uvidime

http://www.sportovniautodoplnky.cz/stor ... oodsID=568
Takze Kat jsem dal univerzal a je to rozdil oproti trubce ktera tam byla misto stareho:-) Nema to tak plechovy zvuk a motor se chova o dost plynuleji, takze jsem rad, ze je kat zpatky.
Ted bych jeste mel jeden dotaz ohledne svetel, prohledaval jsem forum,ale nic nenasel. Kdyz vezmu u leveho svetla za zarovku hybe se cely vnitrek svetla i s tema parabolama a i pri jizde na nerovnostech se svetlo klepe, nema nekdo zkusenost co je tam spatne, ulomene? Lze to opravit, nebo pomuze pouze vymena svetla? Diky
Ted bych jeste mel jeden dotaz ohledne svetel, prohledaval jsem forum,ale nic nenasel. Kdyz vezmu u leveho svetla za zarovku hybe se cely vnitrek svetla i s tema parabolama a i pri jizde na nerovnostech se svetlo klepe, nema nekdo zkusenost co je tam spatne, ulomene? Lze to opravit, nebo pomuze pouze vymena svetla? Diky
Mafa píše:Ted bych jeste mel jeden dotaz ohledne svetel, prohledaval jsem forum,ale nic nenasel. Kdyz vezmu u leveho svetla za zarovku hybe se cely vnitrek svetla i s tema parabolama a i pri jizde na nerovnostech se svetlo klepe, nema nekdo zkusenost co je tam spatne, ulomene? Lze to opravit, nebo pomuze pouze vymena svetla? Diky
Máš 523, takže ještě asi před faceliftem.... Tam jdou světla rozebrat a vyměníš plastové držáky, co drží paraboly. Prodává se to jako sada.