Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e39 540iA chcípne na volnoběh
Zdar chlapi,chtěl bych požádat o radu. Mám e39 540i Automat a začíná se mi stávat,že při dojezdech na křižovatku-když auto vyřadí-v kolonách a podobně mi občas chcípne motor-všiml jsem si,že otáčky motoru jdou pod volnoběžné...Někdy to jen vypne na chvilku elektroniku ale motor běží a potom to zase naskočí. Neměl jste někdo něco podobného,nebo nenapadá Vás,čím by to mohlo být?? Díky předem za pokudmožno názory k věci.
jaky tam mas motor? Treba novejsi M62 v E38 volnobeznej ventil nema, vymenil sem vahu vzduchu a skrtici klapku a chcipa mi to jen obcas kdyz je motor teply a na neutral (mam automat) si hraju s plynem pak to nekdy neustane a chcipne to ale jinak vubec, na krizovatkach jinak kdyz mam D nebo jen Neutral tak to nechcipe...
Řekl bych,že to spíš začne,když už jsem auto dostatečně zahřál(když to není úplně v provozní teplotě,tak to neudělalo) Udělá to většinou,když pozvolna dojíždím na křižovatku,nebo když dojíždím kolonu a tak podobně-zkrátka když má převodovka čas si vyřadit a držet chvíli volnoběžné otáčky motoru-když sleduju otáčkoměr,tak rafika spadne přesně na rysku volnoběhu a za chvilku to jde pod ni a udělá to buď to,že to chcípne,nebo to opačně rychle vystřelí nad volnoběžné otáčky-cca pod 1tisíc otáček-připadá mi,jako by to poznalo,že chce motor zhasnout,tak rychle přidá,aby to zachránil. Připadá mi ještě,že když třeba na křižovatku dojedu razantněji,tak to neudělá.
Takhle když už stojím (třeba na semaforech) a nechcípne to tak když tam nechám Dčko a držím brzdu,tak už to normálně otáčky drží a necuká. Akorát když třeba z D jdu na Zpátečku,tak se to jakoby zhoupne a je cítit,že jsem přeřadil.Tak jestli to může mít taky nějaký vliv-chci tím říct,jakoby třeba dostatečně nevypínala spojka a tím to na ten volnoběh dusilo motor,nebo něco podobného-moc se v tom nevyznám,jen dedukce..prouza.