

Díky, ale to je zrovna značka, které bych se chtěl vyhnout - tím neříkám, že je špatná, ale prostě jí nevěřím. Nechala mne kdysi po půl roce ve štychu a co ti je na cestách platná 3 letá záruka, když na dojetí domů musíš stejně sehnat jinou?!stepmir píše:Akuma by měla bohatě stačit !!!! 3 roky záruka....
totalni nesmysl,kapacita baterie na dobijeni alternatorem NEMA absolutni vliv,pokud je OK altik,dobije v poho 74Ah i 100Ah....zrovna tak by dobil 200Ah baterii,kdyby tam byla...major píše:Hele dejte si na ty 100Ah pozor. Už se to zde v minulosti také řešilo. Musí vám to totiž taky stihnout dobíjet alternátor. Já ji měl ve 325TDs (novou) a při mém stylu ježdění (hlavně poskakování po městě) se mi nestíhala dobíjet a pak dávala malej startovací proud. Tudíž vždy tak po 14ti dnech jsem musel znovu dobít a to byl altík naprosto OK.
no já mám v TDS taky 100Ah a no problem,major píše:Hele dejte si na ty 100Ah pozor. Už se to zde v minulosti také řešilo. Musí vám to totiž taky stihnout dobíjet alternátor. Já ji měl ve 325TDs (novou) a při mém stylu ježdění (hlavně poskakování po městě) se mi nestíhala dobíjet a pak dávala malej startovací proud. Tudíž vždy tak po 14ti dnech jsem musel znovu dobít a to byl altík naprosto OK.
Pavel 528 píše:totalni nesmysl,kapacita baterie na dobijeni alternatorem NEMA absolutni vliv,pokud je OK altik,dobije v poho 74Ah i 100Ah....zrovna tak by dobil 200Ah baterii,kdyby tam byla...major píše:Hele dejte si na ty 100Ah pozor. Už se to zde v minulosti také řešilo. Musí vám to totiž taky stihnout dobíjet alternátor. Já ji měl ve 325TDs (novou) a při mém stylu ježdění (hlavně poskakování po městě) se mi nestíhala dobíjet a pak dávala malej startovací proud. Tudíž vždy tak po 14ti dnech jsem musel znovu dobít a to byl altík naprosto OK.
No já si myslím, že právě pravdu měli. Přesně to mi říkali, že se to při těch popojížděčkách po městě nestihne dobít. Např. 6x za den jsem poskočil tak o dva km a mezitím cca 1-2h přestávky. Tudíž pořád studené starty se žhavením a takto třeba 5dní v kuse, pak to o výkendu stálo v garáži a pak znovu to samé bez delší jízdy. Jo a měl jsem vždy při stání zapnutý alarm. No a pak jsem nemohl nastartovat a musel jsem dobíjet. Myslím tedy, že mi nekecali.Marwin píše:Pavel 528 píše:totalni nesmysl,kapacita baterie na dobijeni alternatorem NEMA absolutni vliv,pokud je OK altik,dobije v poho 74Ah i 100Ah....zrovna tak by dobil 200Ah baterii,kdyby tam byla...major píše:Hele dejte si na ty 100Ah pozor. Už se to zde v minulosti také řešilo. Musí vám to totiž taky stihnout dobíjet alternátor. Já ji měl ve 325TDs (novou) a při mém stylu ježdění (hlavně poskakování po městě) se mi nestíhala dobíjet a pak dávala malej startovací proud. Tudíž vždy tak po 14ti dnech jsem musel znovu dobít a to byl altík naprosto OK.![]()
![]()
(rozdíl je pouze v čase, větší kapacita se bude do plného nabití nabíjet déle)
2major: v tomto případě bohužel nemá servis pravdu. Platí to, co píše Pavel 528
fakt ver klukum tady .. v servise nemeli pravdu ..major píše:No já si myslím, že právě pravdu měli. Přesně to mi říkali, že se to při těch popojížděčkách po městě nestihne dobít. Např. 6x za den jsem poskočil tak o dva km a mezitím cca 1-2h přestávky. Tudíž pořád studené starty se žhavením a takto třeba 5dní v kuse, pak to o výkendu stálo v garáži a pak znovu to samé bez delší jízdy. Jo a měl jsem vždy při stání zapnutý alarm. No a pak jsem nemohl nastartovat a musel jsem dobíjet. Myslím tedy, že mi nekecali.
A co napětí a proud, neklesnou při tomto typu provozu nějak nebezpečně pod provozní hodnoty? A netrvá pak dobytí baterie s vyšší kapacitou než je předepsána déle?ajfel píše:fakt ver klukum tady .. v servise nemeli pravdu ..major píše:No já si myslím, že právě pravdu měli. Přesně to mi říkali, že se to při těch popojížděčkách po městě nestihne dobít. Např. 6x za den jsem poskočil tak o dva km a mezitím cca 1-2h přestávky. Tudíž pořád studené starty se žhavením a takto třeba 5dní v kuse, pak to o výkendu stálo v garáži a pak znovu to samé bez delší jízdy. Jo a měl jsem vždy při stání zapnutý alarm. No a pak jsem nemohl nastartovat a musel jsem dobíjet. Myslím tedy, že mi nekecali.
kdyz mas 80Ah baterku a vybijes ji, tak nabit ji zpet v aute trva stejne dlouho jako 100Ah baterku na 80% a mas stejnou kapacitu .. vyhodou 100Ah kapacity je to, ze ji muzes dobit dale ....
myslis, ze startem vezmes z 300Ah baterky vice energie nez z 80Ah?
vezmes stejne a ten stejny dil musis zpet dobit ...
vetsi baterka Ti vydrzi na takove skakani dele ... pak ji musis nabit stejne jako tu mensi ..
čím lepší dáš, tím dyl vydrží, doporučuju Varta Silver Dynamic a kapacitu vybírat podle místa dal bych tam aspon 72AhaDAm píše:Takže to vytáhnu. Mám v E34 55ku baterku, zatím stačí, mám povypínané světýlka uvnitř, rádio si pouštím jen když jede motor...prostě drží, ale jak jsem zjistil je tam ta baterie už nějaký ten pátek tak se začínám poohlížet po něhaké nové.
Jakou by jste hodili do 525iX ? Je to v plné palbě takže elektro blbostí je tam plnoKoukal jsem na ty Varty Blue Dynamic, otázkou je kolikátka se tam pod sedačku vejde.