Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Servisní interval

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Marwin
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: stř 05.01.2005 01:00
Bydliště:
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Marwin »

Maxiczech píše:Jezdím na výměnu jednou za rok nebo po 50ti tis. km. 8)


A to ti ještě svítí některá z ledek :?: , anebo je máš už dlouho zhasnutý?
U mne, když se rozsvítí oranžová, tak mám kolem 12000-14000km a většinou do max. 18000 olej měním (Castrol Formula RS 0W-40). Mezi výměnami nedolévám nic. Při výměně vyteče o maličko míň (tak o decku) než jsem nalil.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od RuDoSh »

u TDS jsem menil kazdych 10k km a u 528i po cca 15k km..... po 50k km jsem jeste neslysel...... teda krom kamionu :-)
momento
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: stř 19.04.2006 00:00
Bydliště: Praha

#23 Příspěvek od momento »

možná by to chtělo nechat udělat nějakou kontrolu, jestli ti diody ukazujou správně....třeba je nějaká konina tam :?:
delawega
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: stř 01.02.2006 01:00

#24 Příspěvek od delawega »

pre maxiczecha

urcite by som na tvojom mieste riesil ten olej..pretoze 50 tisic si myslim ze je naozaj dost. zatial co su loglife oleje, menia sa okolo 30 000.
aj to si myslim ze je urcity kompromis protoze olej casom degraduje.
nieje to dane len pouzivanim. kazdy olej si udrzuje svoje vlastnosti nejaku dobu. ak by si auto pouzival minimalne a povedzme najazdil len 8000km za 2 roky, mal by ten olej ist von ci si na nom jazdil alebo nie..
no tych 50000km by mohlo byt realne podla mna az pri novych motoroch ale hlavne novej generacii olejov ...takze aj ked navstivis autirzovany servis, este si nevyhral.
/na ukor autorizovaneho servisu ti poviem realitu ktorej bolo svedkom niekolko ludi a bohuzial nie len v bmw ale aj mercedes a koncern vw ani nehovorim...
pri vypustani vedia urcit cca podla tlaku prudu vypusteneho oleja kolko ho tam este ostalo. nechaju naspodu cca 2L stareho a doleju novym
a zakaznik sa tesi ze ma pokoj na xxx km./
ked dokazu taketo kusky postvarat myslis ze ti naleju do auta zazrak ktory je urceny na 50 000km?...hmm
samozrejme nechcem tym povedat ze sa to deje v kazdom servise no pokial nevidim na vlastne oci co tam leju a kolko toho naleju ani tam nejdem..
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#25 Příspěvek od major »

Maxiczech píše: 8O "Voe", jen mě straš! 8O Koukám do faktur a servisky (tam je pouze olej Castrol, žádné bližší označení). Do 200 tis. km tam dávali Castrol SLX 0W-30 full syntetic "longlife" to jsem měl na štítku v motoru a dolíval jsem do výměny tak cca 2,5 litrů oleje. Dle servisky to auto jezdilo na výměnu opravdu kolem 50 tis. km. Já jsem nalítal dalších nějakých 100 tis. a dávám to měnit taktéž po 50 tis. km, abych zachoval servisku. Zatím to nikoho nepřekvapilo, že jezdím po 50 tis.km. Až tady koukám, že jste z toho tak nějak mimoni. :? Naposled mi doporučili v BMW údajně "novinku" Castrol TXT Softec Plus SAE 5W-30, že je to nejideálnější řešení pro motor, když má naběháno 200 tis. km. Na otázku, jak často měnit tento druh oleje, mi technik sdělil, že se mám řídit ukazatelem diod na palubce. Tento olej jsem zatím ještě nedolíval. Najel jsem na to zatím max. 8 tis.km. Dolívám, až když se ozve min. olej "žlutá olejnička na palubce". Moc se v tom nevyznám a zatím jsem neměl potřebu to řešit. :? Nechávám vše na servisu. Tak předpokládám, že se na ně mohu spolehnout. :) Jinak to, že mě nemáš rád si psát nemusel, v tom tady nejsi nijak vyjímečný :wink: Ale, že máš snahu mi poradit, za to Ti děkuji. Tak do toho hochu.. :idea: Co je to ta "vyčerpanost" motorového oleje? 8O
Vyčerpanost oleje lze charakterizovat jako totální ztrátu jeho vlastností v důsledku chemického, tepelného a mechanického namáhání. Toto se projevuje zvýšenou spotřebou motorového oleje, většinou ke konci servisního intervalu.
Pro výměnné lhůty do 50tis.km u osobních vozů jsou určeny pouze oleje třídy SAE 0W-30 se sníženou HSTS pod 3,5. Ovšem lze je použít pouze v motorech k tomu určených. Všeobecně oleje třídy SAE 30 jsou méně odolné vůči vyšším provozním teplotám, je tedy nutné aby vozidlo používající tyto lehkoběžné oleje mělo dobře vyřešené chlazení olejové náplně.
Do tvého vozu jsou doporučeny oleje řady Longlife SAE 5W-30.
Nespoléhej se na comp v autě, ten nedokáže kvalitu oleje změřit. Pouze vyhodnocuje různá data z motoru a dle určitého matematického algoritmu následně upravuje kilometrový proběh na danou olejovou náplň. Rozhodně ale nepozná, jaký olej je v motoru aplikován.
Doporučuji tedy sledovat občas vytažením měrky jak to se spotřebou oleje vypadá. Pokud začne ubývat třeba po ujetí 20tis. km. Doporučuji výměnu.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#26 Příspěvek od Maxiczech »

Děkuji za všechny názory. Volal jsem do servisu BMW (byl jsem poněkud nervózní :Confused2: ) a díky bohu mne technik ujistil, že můj motor je opravdu řady "nové generace", a že všechny výměny byly naprosto v pořádku, dle výrobce. Ověřovali i v BMW ve Švýcarech, zda-li bylo opravdu servisováno tam, kde je udáno v servisce a nic nenapovídá tomu, že by měl být někde sebemenší problém. Uvidím, kolik nalítám na novém oleji. Autíčko se jeví v pohodě. Zatím žádný problém. I přesto díky za zkušenosti a rady. :wink: S tím podvodným vyměňováním olejů se mi to nechce moc věřit. :roll: Myslím, že by žádný solidní autor. servis nevytrhly 2 litry oleje, za solidní průšvih a mám pocit, že by se to brzy doneslo na veřejnost. V servisech pracují "pouze" lidé a jak je známo.., málo co se i v nejloajálnějším týmu utají před veřejností. :? Někdy bohužel, mnohokrát bohudík. :) Je pravdou, že pokud u toho člověk nestojí, tak není nic 100%. Ale pokud bychom všude měli vidět podvod, tak bychom nemohli ani do sámošky nebo do masny. Myslím, že podvody tohoto druhu se určitě dějí (i co se výměny dalších náhr. dílů týče), ale to se týká právě těch malých servisů, kde si člověk myslí, že ušetří a většinou to bývá naopak. Proto volím aut. servis BMW a mám klid na duši, že je auto O.K. Nejen proto, že chci mít mazlika prostě vymazleného, ale hlavně proto, že v něm vozím rodinku. Zatím mne servis BMW nikdy nezklamal a doufám, že nikdy nezklame. :D
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#27 Příspěvek od major »

Maxiczech píše:S tím podvodným vyměňováním olejů se mi to nechce moc věřit. :roll: Myslím, že by žádný solidní autor. servis nevytrhly 2 litry oleje, za solidní průšvih a mám pocit, že by se to brzy doneslo na veřejnost.
Nerad ti beru iluze, ale ve značkových servisech je to naprosto běžné. Majitel servisu to samozřejmě nemá zapotřebí, ale jak píšeš dělají tam lidé a ti jsou placení jako zaměstnanci a asi jim přijde, že málo. Já si nejraději měním sám, nebo stryktně vyžaduji že chci být přítomen u výměny. Pokud mi to nechtějí umožnit, jedu jinam.
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od matal Moderátor »

major píše:
Maxiczech píše:S tím podvodným vyměňováním olejů se mi to nechce moc věřit. :roll: Myslím, že by žádný solidní autor. servis nevytrhly 2 litry oleje, za solidní průšvih a mám pocit, že by se to brzy doneslo na veřejnost.
Nerad ti beru iluze, ale ve značkových servisech je to naprosto běžné. Majitel servisu to samozřejmě nemá zapotřebí, ale jak píšeš dělají tam lidé a ti jsou placení jako zaměstnanci a asi jim přijde, že málo. Já si nejraději měním sám, nebo stryktně vyžaduji že chci být přítomen u výměny. Pokud mi to nechtějí umožnit, jedu jinam.


Ani bych se těm podvůdkům nedivil, když si účtují za 1L oleje longlife cca 650kč.. :wink: Taková malá domů.. :?
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
paces
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: ned 30.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#29 Příspěvek od paces »

Tak jak to tady čtu,mám asi problém :( V neznačkovým servisu výměna,po cca osm tisíc se mě rozsvítil na palubovce červená olejnička a diody zbejvali cca 2-3. Sem borcovi volal a řekl,že to nic,že to chce jen vyměnit. Vyměnil,rozsvítil diody,jako vždy kromě první a olejnička nesvítila. Kua,kde je problém??? Nevím,co tam nalil. Je to normální neznačkovej servis. Jo a při prohlídce v BMW koukali a olej nikde neteče ani neprosakuje. Tak nevím teda. Inspekci jsem nikdy nedelal,dyť se mě ani nestihli nikdy pozhasínat diody.
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#30 Příspěvek od skautik Čestný člen »

to je takovej problem po vymene oleje vytahnout merku a hladinu zkontrolovat?
paces
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: ned 30.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#31 Příspěvek od paces »

Sakra,jsem debil! To jsem taky mohl. Ale možná to může být oljem ne? Vím jen,že to je nějaká polos.
Změním servis a uvidíme. Mě se zdá,že tady neudělá vše co řekne a platím :(
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#32 Příspěvek od Maca »

paces píše:Tak jak to tady čtu,mám asi problém :( V neznačkovým servisu výměna,po cca osm tisíc se mě rozsvítil na palubovce červená olejnička a diody zbejvali cca 2-3. Sem borcovi volal a řekl,že to nic,že to chce jen vyměnit. Vyměnil,rozsvítil diody,jako vždy kromě první a olejnička nesvítila. Kua,kde je problém??? Nevím,co tam nalil. Je to normální neznačkovej servis. Jo a při prohlídce v BMW koukali a olej nikde neteče ani neprosakuje. Tak nevím teda. Inspekci jsem nikdy nedelal,dyť se mě ani nestihli nikdy pozhasínat diody.


Možná jsem hloupej, ale jestli myslíš červenou olejničku, tak to je kontrolka množství / tlaku oleje. Ta když se rozsvítí tak se olej nemění, ale většinou pouze dolévá. Mění se fakt až při oranžový diodě.
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#33 Příspěvek od skautik Čestný člen »

paces píše:Sakra,jsem debil! To jsem taky mohl. Ale možná to může být oljem ne? Vím jen,že to je nějaká polos.
Změním servis a uvidíme. Mě se zdá,že tady neudělá vše co řekne a platím :(


nene to znamena ze je tam toho oleje malo, ne ze je spatny... pokud ho menili tak staci jen dolit po horni rysku
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#34 Příspěvek od Maxiczech »

U mého modelu e-39 žlutá olejnička alarmuje nízký stav oleje. Jak píše Skautik. Pokud se rozsvítí červená, tak motor už nemaže a neměl by jsi ujet ani kilometr navíc! Pokud ti diody nestačí pozhasínat do výměny oleje, tak jsou dvě možnosti. Leješ tam "shit" olej a motor ho žere ve značném množství nebo máš "death" motor a potom je to na generálku. Nevím, co máš za model. Ale vždy by jsi měl používat olej předepsaný výrobcem a adekvátní k ujetých km. Nemůžeš do motoru lejt 0-W30, když má naběháno 300 tis. km. Vyměň za hustší a bude to O.K. :wink:
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Pivson »

No já měním olej po 10 - 12 tisicích
A v autě co jezdí každej den po Praze klidně po 7 - 8 tisicich
Motoru to neuškodí
katana
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: K.V.

#36 Příspěvek od katana »

Doporučuju podívat se na http://www.oleje.cz,je to docela zajímavý čtení.Hlavně ať nepřijdete o iluze (longlife atd................)
Odpovědět