Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 523i Touring Pětiválec...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
streetfighter

#1 Příspěvek od streetfighter »

Zdar,nedávno jsem koupil E39 523i touring a většinou lítám delší tratě(německo,holandsko) a na jedné takové se vyskytl nepříjemný problém. Při jízdě po dálnici mi motor jako by jednou škubnul z nedostatku paliva , nebo výpadku zapalování a po tomto "škubnutí" ztratil výkon...jako by jel na 5 válců. Auto jsem hned zastavil cca 1h jsem počkal a pak jej zase nastartoval. Vše v naprostém pořádku... Dříve se to stalo tak jednou za 800-1000 km. Pak to bylo tak po 200 , a teď se to stává v podstatě po zahřátí motoru....cca 10km. Pokaždé tato závada zmizí , když zhasnu motor a třeba po 30s nastartuji. Ale zase tak 10-30km a zmíněné škubnutí a auto je zas 5-ti válec...připadá mi to jako malý tlak ve vstřik potrubí nebo něco podobného,protože když pomalu přidávám plyn tak se chytaj všechny válce. Svíčky jsou nové. A při pomalé jízdě si toho ani nevšimnete , pouze při akceleraci motor nejede pravidellně...tak nevím na co se zaměřit...jestli palivová soustava , nebo zapalování...jestli jste měl někdo podobný problém , dejte prosím radu. Díky Streetfighter.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Pivson »

zapalovaní - zační cívkama a pak kabeláž + ostatní věci
Potom zkontrolovat kolit tlačí palivové čerpalo
streetfighter

#3 Příspěvek od streetfighter »

Ty cívky mi leží taky v hlavě...ale jak je vyzkoušet? Doma s tím nehnu...je to nemilé , ale asi to poputuje do BMW , žádnému garážníkovi bych to asi nesvěřil....
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od milo »

prvně bych zjistil který válec to je (když se chyba projeví, metodou pokus/omyl odpojuj kabely).

test komprese by nemusel byt taky marný ...

ale ještě předtím bych to dal na diagnostiku :)
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#5 Příspěvek od Maxiczech »

Vyprdni se na cívky a kabely. Zajeď na diagnostiku. Je to čidlo na vaččce. Buď sací nebo výfukové. Je tam cca 5 km tenonkého drátku namotaný s maximální přesností. Ted drátek se při studeném motoru spojí, takže studené starty jsou v pohodě, než se motor zahřeje. Po zahřátí se rozpojí a posílá bludy do mozku motoru, který ti posílá špatnou směs do válců. Jezdit se s tím dá, ale nemá to výkon a můžeš zkurvit i katal, protože ti motor špatně pálí směs. Pak dej vědět. Dávám na to 99% :!: :idea: :wink:
Marwin
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: stř 05.01.2005 01:00
Bydliště:
Klubové ID: 710
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Marwin »

Kluci rychle sem, tady bude zase mazec :lol: :lol: :lol:
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#7 Příspěvek od Maxiczech »

Marwin píše:Kluci rychle sem, tady bude zase mazec :lol: :lol: :lol:
To asi jo, no. Ale fakt rychle! Nemám moc času. Jinak ti určitě poděkuje za radu. Už jsi jak Milda. Taky dobrý vydláblo.. :roll:
Odpovědět