Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
přehřívání
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Tak jako prvni bych volil kontrolu viskospojky. Dej vedet, pak budeme pokracovat.mkalous píše:e34, 525TDs,
včera se v tom hnusným vedru ve tři odpoledne táhnu městem, jelikož u nás se trochu vrtaj v zemi (častěji to vypadá, že spíš v pr.eli), zapnutá klima a najednou koukám, teplota vody stoupla nad polovinu, až k té další čárce....
Co se dělo? Nebo spíš, co se děje?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Resilo se to tu mnohokrat jak ji zkontrolovat. Nastartovat studeny motor, visko by mela mit prokluz. Zjistis tak, ze si smotas noviny nebo tvrdsi papir do rulicky a konec novin strcis do vrtule. Musis ji zastavit. Motor ohrejes nejlepe zvysenymi otackami na miste a bud poznas, ze sepla, toci se po pridani plynu stejne jako motor, je natvrdo nebo tam strcis znova ty noviny a uz ji nezastavis. Pokud to preleze stredovou carku na budiku a vrtuli stale zastavis, tak visko umrela. Jinak predpokladam, ze za normalni jizdy Ti to stredovou carku neprekracuje.mkalous píše:Kontrola..... to znamena, jestli se toci? A kdyz mam vypnutej motor a není tedy "sepnutá", jestli s ní normálneě otočím, jako by nic?
Nebo co je myšleno kontrolou viskospojky?
Díky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Ta vrtule na chladici klimatizace ma hlavni vrtuli pomahat. Mela by pri prehrati take sepnout, i kdyz klima je vypnuta. K tomu slouzi to cidlo co je na chladici. Tady doufam, ze ho tam tds ma.milo píše:a jako druhou proklepni pridavnou el. vrtuli pred klimou, jestli se toci na oba stupne otacek - pripadne over jeste funkci cidla teploty na chladici
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1180
- Registrován: pon 15.03.2004 01:00
- Bydliště: Děčín
- Klubové ID: 64
- Kontaktovat uživatele:
Studený motor nastartuji......smotam novyny, strcim do vrtule, to zarachotí a vrtule stoji...Pavel H píše:Resilo se to tu mnohokrat jak ji zkontrolovat. Nastartovat studeny motor, visko by mela mit prokluz. Zjistis tak, ze si smotas noviny nebo tvrdsi papir do rulicky a konec novin strcis do vrtule. Musis ji zastavit. Motor ohrejes nejlepe zvysenymi otackami na miste a bud poznas, ze sepla, toci se po pridani plynu stejne jako motor, je natvrdo nebo tam strcis znova ty noviny a uz ji nezastavis. Pokud to preleze stredovou carku na budiku a vrtuli stale zastavis, tak visko umrela. Jinak predpokladam, ze za normalni jizdy Ti to stredovou carku neprekracuje.mkalous píše:Kontrola..... to znamena, jestli se toci? A kdyz mam vypnutej motor a není tedy "sepnutá", jestli s ní normálneě otočím, jako by nic?
Nebo co je myšleno kontrolou viskospojky?
Díky.
Motor je zahřátej na provozní teplotu....přídám otáčky a vrtule taky zrychluje, oTacky motoru pustim, vrtule se zpomaluje...takže raguje na otacky motoru....
Je teda fakt, ze jsem jeste nezkousel pro prekroceni polovicni carky do viskovrtule strkat noviny.... tak to vyzkousim odpoledne

Jinak, za normalni jízdy a za normalni teploty (ne za demoverue krematoria) se drží ručička na polovině a ani se nehne, maximálně směrem dolu

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1180
- Registrován: pon 15.03.2004 01:00
- Bydliště: Děčín
- Klubové ID: 64
- Kontaktovat uživatele:
tak to se budu muset podivat, jestl ise pri prehrati taky toci......Pavel H píše:Ta vrtule na chladici klimatizace ma hlavni vrtuli pomahat. Mela by pri prehrati take sepnout, i kdyz klima je vypnuta. K tomu slouzi to cidlo co je na chladici. Tady doufam, ze ho tam tds ma.milo píše:a jako druhou proklepni pridavnou el. vrtuli pred klimou, jestli se toci na oba stupne otacek - pripadne over jeste funkci cidla teploty na chladici
To jsem jeste nemrkal.
Cidlo na chladici? tak to po nem budu muset mrknout

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Vrtule se zpomaluje nebo zpomali stejne jako motor? Urcite to zkus po tom ohrati treba v kolone nebo to trochu poskadli na parkovisti. Ta visko to je na 99%mkalous píše:Studený motor nastartuji......smotam novyny, strcim do vrtule, to zarachotí a vrtule stoji...Pavel H píše:Resilo se to tu mnohokrat jak ji zkontrolovat. Nastartovat studeny motor, visko by mela mit prokluz. Zjistis tak, ze si smotas noviny nebo tvrdsi papir do rulicky a konec novin strcis do vrtule. Musis ji zastavit. Motor ohrejes nejlepe zvysenymi otackami na miste a bud poznas, ze sepla, toci se po pridani plynu stejne jako motor, je natvrdo nebo tam strcis znova ty noviny a uz ji nezastavis. Pokud to preleze stredovou carku na budiku a vrtuli stale zastavis, tak visko umrela. Jinak predpokladam, ze za normalni jizdy Ti to stredovou carku neprekracuje.mkalous píše:Kontrola..... to znamena, jestli se toci? A kdyz mam vypnutej motor a není tedy "sepnutá", jestli s ní normálneě otočím, jako by nic?
Nebo co je myšleno kontrolou viskospojky?
Díky.
Motor je zahřátej na provozní teplotu....přídám otáčky a vrtule taky zrychluje, oTacky motoru pustim, vrtule se zpomaluje...takže raguje na otacky motoru....
Je teda fakt, ze jsem jeste nezkousel pro prekroceni polovicni carky do viskovrtule strkat noviny.... tak to vyzkousim odpoledne
Jinak, za normalni jízdy a za normalni teploty (ne za demoverue krematoria) se drží ručička na polovině a ani se nehne, maximálně směrem dolu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát 23.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 877
- Kontaktovat uživatele:
ja mam visco ok, ale mel jsem zadrenou pomocnou vrtuli. po delsim popojizdeni centrem prahy se teplota taky zacala nebezpecne priblizovat dalsi carce.
sehnal jsem druhou vrtuli, ale s nefunkcnim odporem (NEMA NEKDO NA PRODEJ???
) - propojil jsem cidlo na chladici na stalych 99stupnu a na leto to tak necham. krasne to uchladi, teplota se z pulky nepohne, i kdyz stojim treba pul hodinu na slunci
sehnal jsem druhou vrtuli, ale s nefunkcnim odporem (NEMA NEKDO NA PRODEJ???

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1180
- Registrován: pon 15.03.2004 01:00
- Bydliště: Děčín
- Klubové ID: 64
- Kontaktovat uživatele:
TA visko se zpomaluje uplne stejne jako motor....Pavel H píše:Vrtule se zpomaluje nebo zpomali stejne jako motor? Urcite to zkus po tom ohrati treba v kolone nebo to trochu poskadli na parkovisti. Ta visko to je na 99%mkalous píše:Studený motor nastartuji......smotam novyny, strcim do vrtule, to zarachotí a vrtule stoji...Pavel H píše: Resilo se to tu mnohokrat jak ji zkontrolovat. Nastartovat studeny motor, visko by mela mit prokluz. Zjistis tak, ze si smotas noviny nebo tvrdsi papir do rulicky a konec novin strcis do vrtule. Musis ji zastavit. Motor ohrejes nejlepe zvysenymi otackami na miste a bud poznas, ze sepla, toci se po pridani plynu stejne jako motor, je natvrdo nebo tam strcis znova ty noviny a uz ji nezastavis. Pokud to preleze stredovou carku na budiku a vrtuli stale zastavis, tak visko umrela. Jinak predpokladam, ze za normalni jizdy Ti to stredovou carku neprekracuje.
Motor je zahřátej na provozní teplotu....přídám otáčky a vrtule taky zrychluje, oTacky motoru pustim, vrtule se zpomaluje...takže raguje na otacky motoru....
Je teda fakt, ze jsem jeste nezkousel pro prekroceni polovicni carky do viskovrtule strkat noviny.... tak to vyzkousim odpoledne
Jinak, za normalni jízdy a za normalni teploty (ne za demoverue krematoria) se drží ručička na polovině a ani se nehne, maximálně směrem dolu
Motor ohreju odpoledne zase v zacpe


Jéé, to bude papírové drtě

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 562
- Registrován: úte 11.10.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1145
- Kontaktovat uživatele:
myslím že více či méně s touto problematikou souvisejí články od Darmona http://e32.zcepe.net/heating.htm#obecne a http://e32.zcepe.net/cooling.htm#top
jinak odpor se da nahradit napr. odpory z GM http://www.gme.cz zapojenymi PARALELNE (vedle sebe, ne za sebou, prodávají hodnoty 1-2,2-3,3ohm/20W) na e32 by mela byt hodnota 0,5ohm/100W na e39 jsem nameril 1ohm
jinak odpor se da nahradit napr. odpory z GM http://www.gme.cz zapojenymi PARALELNE (vedle sebe, ne za sebou, prodávají hodnoty 1-2,2-3,3ohm/20W) na e32 by mela byt hodnota 0,5ohm/100W na e39 jsem nameril 1ohm
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1180
- Registrován: pon 15.03.2004 01:00
- Bydliště: Děčín
- Klubové ID: 64
- Kontaktovat uživatele:
JJ, dělá to jen v tomhle vedru, prakticky jen včera a předevčírem, jinak nikdy.... vyjedu z práce, zapnu klimu na druhej stupeň a domu to mám 12 km městem, částečně do kopců a kopečků a hlavně, v půlce cesty nám ze silnice dělaj "tankodrom", tak jsou tam stále kolony....vally píše:Já myslim, že to nebude nic vážnýho... Je všeobecně známá věc, že tds měly problémy s uchlazením, takže jestli v tomhle vedru, při zapnutý klimě vylezla teplota k další čárce a po rozjetí se to srovnalo - tak bych to vůbec neřešil...
Po rozjetí a ujetí kousku vzdálenosti to zase klesa na polovinu do "standartní" polohy, když vypnu klimatizaci, tak většinou rychleji... Tím kouskem myslím řeknu kilometr jízdy po vyjetí ze zácpy....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Tak vidis. treba je to opravdu normalni. Ale tim vyzkousem viskospojky nic nezkazismkalous píše:JJ, dělá to jen v tomhle vedru, prakticky jen včera a předevčírem, jinak nikdy.... vyjedu z práce, zapnu klimu na druhej stupeň a domu to mám 12 km městem, částečně do kopců a kopečků a hlavně, v půlce cesty nám ze silnice dělaj "tankodrom", tak jsou tam stále kolony....vally píše:Já myslim, že to nebude nic vážnýho... Je všeobecně známá věc, že tds měly problémy s uchlazením, takže jestli v tomhle vedru, při zapnutý klimě vylezla teplota k další čárce a po rozjetí se to srovnalo - tak bych to vůbec neřešil...
Po rozjetí a ujetí kousku vzdálenosti to zase klesa na polovinu do "standartní" polohy, když vypnu klimatizaci, tak většinou rychleji... Tím kouskem myslím řeknu kilometr jízdy po vyjetí ze zácpy....

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1180
- Registrován: pon 15.03.2004 01:00
- Bydliště: Děčín
- Klubové ID: 64
- Kontaktovat uživatele:
Jj, tu visku každopádně vyzkouším..... Chci obměnit vozový park, tak abych věděl, co a jak funguje a nefunguje a abych to mohl novému kupci oznámit, upozornit a nebo ještě vyměnit...Pavel H píše:Tak vidis. treba je to opravdu normalni. Ale tim vyzkousem viskospojky nic nezkazismkalous píše:JJ, dělá to jen v tomhle vedru, prakticky jen včera a předevčírem, jinak nikdy.... vyjedu z práce, zapnu klimu na druhej stupeň a domu to mám 12 km městem, částečně do kopců a kopečků a hlavně, v půlce cesty nám ze silnice dělaj "tankodrom", tak jsou tam stále kolony....vally píše:Já myslim, že to nebude nic vážnýho... Je všeobecně známá věc, že tds měly problémy s uchlazením, takže jestli v tomhle vedru, při zapnutý klimě vylezla teplota k další čárce a po rozjetí se to srovnalo - tak bych to vůbec neřešil...
Po rozjetí a ujetí kousku vzdálenosti to zase klesa na polovinu do "standartní" polohy, když vypnu klimatizaci, tak většinou rychleji... Tím kouskem myslím řeknu kilometr jízdy po vyjetí ze zácpy....
Díky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2587
- Registrován: stř 12.02.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 570
- Kontaktovat uživatele:
Upřímě jsem si myslel že visco třeba sepne až když je budík na třičtvrtě.Pavel H píše:Tak vidis. treba je to opravdu normalni. Ale tim vyzkousem viskospojky nic nezkazismkalous píše:JJ, dělá to jen v tomhle vedru, prakticky jen včera a předevčírem, jinak nikdy.... vyjedu z práce, zapnu klimu na druhej stupeň a domu to mám 12 km městem, částečně do kopců a kopečků a hlavně, v půlce cesty nám ze silnice dělaj "tankodrom", tak jsou tam stále kolony....vally píše:Já myslim, že to nebude nic vážnýho... Je všeobecně známá věc, že tds měly problémy s uchlazením, takže jestli v tomhle vedru, při zapnutý klimě vylezla teplota k další čárce a po rozjetí se to srovnalo - tak bych to vůbec neřešil...
Po rozjetí a ujetí kousku vzdálenosti to zase klesa na polovinu do "standartní" polohy, když vypnu klimatizaci, tak většinou rychleji... Tím kouskem myslím řeknu kilometr jízdy po vyjetí ze zácpy....
Ale nevím jak je na tom budíku rozložená teplota
Visco by měla spínat při cca 82 stupních a fungovat asi do 60 stupnů
Když bude budík na třičtvrtě tak už by měla jet naplo, že?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
Kdyz dosahne stredu, tak stridave spina a vypina podle toho jak jedes a jak se dokaze uchladit naporem vzduchu voda. Na budiku to vicemene nepoznas. Ten by se Ti nemel ani hnout. fungovalo mi to takhle na kazdem BMW. Ted na tatove 525i dochazelo k tomu, ze pri stani v kolone sla rucicka pres stred - duvodem bylo nepsinani visko. Vymeneno, jede zase jak ma.Pivson píše:Upřímě jsem si myslel že visco třeba sepne až když je budík na třičtvrtě.Pavel H píše:Tak vidis. treba je to opravdu normalni. Ale tim vyzkousem viskospojky nic nezkazismkalous píše: JJ, dělá to jen v tomhle vedru, prakticky jen včera a předevčírem, jinak nikdy.... vyjedu z práce, zapnu klimu na druhej stupeň a domu to mám 12 km městem, částečně do kopců a kopečků a hlavně, v půlce cesty nám ze silnice dělaj "tankodrom", tak jsou tam stále kolony....
Po rozjetí a ujetí kousku vzdálenosti to zase klesa na polovinu do "standartní" polohy, když vypnu klimatizaci, tak většinou rychleji... Tím kouskem myslím řeknu kilometr jízdy po vyjetí ze zácpy....
Ale nevím jak je na tom budíku rozložená teplota
Visco by měla spínat při cca 82 stupních a fungovat asi do 60 stupnů
Když bude budík na třičtvrtě tak už by měla jet naplo, že?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2587
- Registrován: stř 12.02.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 570
- Kontaktovat uživatele:
Tak je jasno, podle mě je moje KO.Pavel H píše:Kdyz dosahne stredu, tak stridave spina a vypina podle toho jak jedes a jak se dokaze uchladit naporem vzduchu voda. Na budiku to vicemene nepoznas. Ten by se Ti nemel ani hnout. fungovalo mi to takhle na kazdem BMW. Ted na tatove 525i dochazelo k tomu, ze pri stani v kolone sla rucicka pres stred - duvodem bylo nepsinani visko. Vymeneno, jede zase jak ma.Pivson píše:Upřímě jsem si myslel že visco třeba sepne až když je budík na třičtvrtě.Pavel H píše: Tak vidis. treba je to opravdu normalni. Ale tim vyzkousem viskospojky nic nezkazis
Ale nevím jak je na tom budíku rozložená teplota
Visco by měla spínat při cca 82 stupních a fungovat asi do 60 stupnů
Když bude budík na třičtvrtě tak už by měla jet naplo, že?
Zitra ji ježtě zkusím.
Měl jsem podezření na termostat, preventivně taky vyměním.
Visco koupím novou, nemá cenu kupovat jetinu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2587
- Registrován: stř 12.02.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 570
- Kontaktovat uživatele:
Tak dneska vyzkoušeno,
při jízdě je ručička cca 1 mm za středem. Při staní na míště jsem to chvilku škádlil a ričička vylezla až k další čárce.¨
To že je kousek za středem je tím teplem a nefunkční visco
Visco jsem zastavil normálně novinama, nezrychlovala nezpomalovala pořád stejnej běh.
Po zastavení se pomalu rozbíhala.
Takže je KO
Začalo to dělat v těhlech vedrech
při jízdě je ručička cca 1 mm za středem. Při staní na míště jsem to chvilku škádlil a ričička vylezla až k další čárce.¨
To že je kousek za středem je tím teplem a nefunkční visco
Visco jsem zastavil normálně novinama, nezrychlovala nezpomalovala pořád stejnej běh.
Po zastavení se pomalu rozbíhala.
Takže je KO

Začalo to dělat v těhlech vedrech