Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

přehřívání

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mkalous »

e34, 525TDs,
včera se v tom hnusným vedru ve tři odpoledne táhnu městem, jelikož u nás se trochu vrtaj v zemi (častěji to vypadá, že spíš v pr.eli), zapnutá klima a najednou koukám, teplota vody stoupla nad polovinu, až k té další čárce....

Co se dělo? Nebo spíš, co se děje?
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#2 Příspěvek od Pavel H »

mkalous píše:e34, 525TDs,
včera se v tom hnusným vedru ve tři odpoledne táhnu městem, jelikož u nás se trochu vrtaj v zemi (častěji to vypadá, že spíš v pr.eli), zapnutá klima a najednou koukám, teplota vody stoupla nad polovinu, až k té další čárce....

Co se dělo? Nebo spíš, co se děje?
Tak jako prvni bych volil kontrolu viskospojky. Dej vedet, pak budeme pokracovat.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od mkalous »

Kontrola..... to znamena, jestli se toci? A kdyz mam vypnutej motor a není tedy "sepnutá", jestli s ní normálneě otočím, jako by nic?
Nebo co je myšleno kontrolou viskospojky?

Díky.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#4 Příspěvek od Pavel H »

mkalous píše:Kontrola..... to znamena, jestli se toci? A kdyz mam vypnutej motor a není tedy "sepnutá", jestli s ní normálneě otočím, jako by nic?
Nebo co je myšleno kontrolou viskospojky?

Díky.
Resilo se to tu mnohokrat jak ji zkontrolovat. Nastartovat studeny motor, visko by mela mit prokluz. Zjistis tak, ze si smotas noviny nebo tvrdsi papir do rulicky a konec novin strcis do vrtule. Musis ji zastavit. Motor ohrejes nejlepe zvysenymi otackami na miste a bud poznas, ze sepla, toci se po pridani plynu stejne jako motor, je natvrdo nebo tam strcis znova ty noviny a uz ji nezastavis. Pokud to preleze stredovou carku na budiku a vrtuli stale zastavis, tak visko umrela. Jinak predpokladam, ze za normalni jizdy Ti to stredovou carku neprekracuje.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od milo »

a jako druhou proklepni pridavnou el. vrtuli pred klimou, jestli se toci na oba stupne otacek - pripadne over jeste funkci cidla teploty na chladici
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#6 Příspěvek od Pavel H »

milo píše:a jako druhou proklepni pridavnou el. vrtuli pred klimou, jestli se toci na oba stupne otacek - pripadne over jeste funkci cidla teploty na chladici
Ta vrtule na chladici klimatizace ma hlavni vrtuli pomahat. Mela by pri prehrati take sepnout, i kdyz klima je vypnuta. K tomu slouzi to cidlo co je na chladici. Tady doufam, ze ho tam tds ma.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od mkalous »

Pavel H píše:
mkalous píše:Kontrola..... to znamena, jestli se toci? A kdyz mam vypnutej motor a není tedy "sepnutá", jestli s ní normálneě otočím, jako by nic?
Nebo co je myšleno kontrolou viskospojky?

Díky.
Resilo se to tu mnohokrat jak ji zkontrolovat. Nastartovat studeny motor, visko by mela mit prokluz. Zjistis tak, ze si smotas noviny nebo tvrdsi papir do rulicky a konec novin strcis do vrtule. Musis ji zastavit. Motor ohrejes nejlepe zvysenymi otackami na miste a bud poznas, ze sepla, toci se po pridani plynu stejne jako motor, je natvrdo nebo tam strcis znova ty noviny a uz ji nezastavis. Pokud to preleze stredovou carku na budiku a vrtuli stale zastavis, tak visko umrela. Jinak predpokladam, ze za normalni jizdy Ti to stredovou carku neprekracuje.
Studený motor nastartuji......smotam novyny, strcim do vrtule, to zarachotí a vrtule stoji...
Motor je zahřátej na provozní teplotu....přídám otáčky a vrtule taky zrychluje, oTacky motoru pustim, vrtule se zpomaluje...takže raguje na otacky motoru....
Je teda fakt, ze jsem jeste nezkousel pro prekroceni polovicni carky do viskovrtule strkat noviny.... tak to vyzkousim odpoledne :-)
Jinak, za normalni jízdy a za normalni teploty (ne za demoverue krematoria) se drží ručička na polovině a ani se nehne, maximálně směrem dolu :-)
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od mkalous »

Pavel H píše:
milo píše:a jako druhou proklepni pridavnou el. vrtuli pred klimou, jestli se toci na oba stupne otacek - pripadne over jeste funkci cidla teploty na chladici
Ta vrtule na chladici klimatizace ma hlavni vrtuli pomahat. Mela by pri prehrati take sepnout, i kdyz klima je vypnuta. K tomu slouzi to cidlo co je na chladici. Tady doufam, ze ho tam tds ma.
tak to se budu muset podivat, jestl ise pri prehrati taky toci......
To jsem jeste nemrkal.
Cidlo na chladici? tak to po nem budu muset mrknout :-)
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#9 Příspěvek od Pavel H »

mkalous píše:
Pavel H píše:
mkalous píše:Kontrola..... to znamena, jestli se toci? A kdyz mam vypnutej motor a není tedy "sepnutá", jestli s ní normálneě otočím, jako by nic?
Nebo co je myšleno kontrolou viskospojky?

Díky.
Resilo se to tu mnohokrat jak ji zkontrolovat. Nastartovat studeny motor, visko by mela mit prokluz. Zjistis tak, ze si smotas noviny nebo tvrdsi papir do rulicky a konec novin strcis do vrtule. Musis ji zastavit. Motor ohrejes nejlepe zvysenymi otackami na miste a bud poznas, ze sepla, toci se po pridani plynu stejne jako motor, je natvrdo nebo tam strcis znova ty noviny a uz ji nezastavis. Pokud to preleze stredovou carku na budiku a vrtuli stale zastavis, tak visko umrela. Jinak predpokladam, ze za normalni jizdy Ti to stredovou carku neprekracuje.
Studený motor nastartuji......smotam novyny, strcim do vrtule, to zarachotí a vrtule stoji...
Motor je zahřátej na provozní teplotu....přídám otáčky a vrtule taky zrychluje, oTacky motoru pustim, vrtule se zpomaluje...takže raguje na otacky motoru....
Je teda fakt, ze jsem jeste nezkousel pro prekroceni polovicni carky do viskovrtule strkat noviny.... tak to vyzkousim odpoledne :-)
Jinak, za normalni jízdy a za normalni teploty (ne za demoverue krematoria) se drží ručička na polovině a ani se nehne, maximálně směrem dolu :-)
Vrtule se zpomaluje nebo zpomali stejne jako motor? Urcite to zkus po tom ohrati treba v kolone nebo to trochu poskadli na parkovisti. Ta visko to je na 99%
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od milo »

ja mam visco ok, ale mel jsem zadrenou pomocnou vrtuli. po delsim popojizdeni centrem prahy se teplota taky zacala nebezpecne priblizovat dalsi carce.

sehnal jsem druhou vrtuli, ale s nefunkcnim odporem (NEMA NEKDO NA PRODEJ??? 8) ) - propojil jsem cidlo na chladici na stalych 99stupnu a na leto to tak necham. krasne to uchladi, teplota se z pulky nepohne, i kdyz stojim treba pul hodinu na slunci
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od mkalous »

Pavel H píše:
mkalous píše:
Pavel H píše: Resilo se to tu mnohokrat jak ji zkontrolovat. Nastartovat studeny motor, visko by mela mit prokluz. Zjistis tak, ze si smotas noviny nebo tvrdsi papir do rulicky a konec novin strcis do vrtule. Musis ji zastavit. Motor ohrejes nejlepe zvysenymi otackami na miste a bud poznas, ze sepla, toci se po pridani plynu stejne jako motor, je natvrdo nebo tam strcis znova ty noviny a uz ji nezastavis. Pokud to preleze stredovou carku na budiku a vrtuli stale zastavis, tak visko umrela. Jinak predpokladam, ze za normalni jizdy Ti to stredovou carku neprekracuje.
Studený motor nastartuji......smotam novyny, strcim do vrtule, to zarachotí a vrtule stoji...
Motor je zahřátej na provozní teplotu....přídám otáčky a vrtule taky zrychluje, oTacky motoru pustim, vrtule se zpomaluje...takže raguje na otacky motoru....
Je teda fakt, ze jsem jeste nezkousel pro prekroceni polovicni carky do viskovrtule strkat noviny.... tak to vyzkousim odpoledne :-)
Jinak, za normalni jízdy a za normalni teploty (ne za demoverue krematoria) se drží ručička na polovině a ani se nehne, maximálně směrem dolu :-)
Vrtule se zpomaluje nebo zpomali stejne jako motor? Urcite to zkus po tom ohrati treba v kolone nebo to trochu poskadli na parkovisti. Ta visko to je na 99%
TA visko se zpomaluje uplne stejne jako motor....
Motor ohreju odpoledne zase v zacpe :-) tak uvidime...jdu si smotat noviny :-)
Jéé, to bude papírové drtě :-)
fix
Registrovaný
Příspěvky: 562
Registrován: úte 11.10.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1145
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od fix »

myslím že více či méně s touto problematikou souvisejí články od Darmona http://e32.zcepe.net/heating.htm#obecne a http://e32.zcepe.net/cooling.htm#top

jinak odpor se da nahradit napr. odpory z GM http://www.gme.cz zapojenymi PARALELNE (vedle sebe, ne za sebou, prodávají hodnoty 1-2,2-3,3ohm/20W) na e32 by mela byt hodnota 0,5ohm/100W na e39 jsem nameril 1ohm
vally
Registrovaný
Příspěvky: 923
Registrován: úte 25.03.2003 01:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 567
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od vally »

Já myslim, že to nebude nic vážnýho... Je všeobecně známá věc, že tds měly problémy s uchlazením, takže jestli v tomhle vedru, při zapnutý klimě vylezla teplota k další čárce a po rozjetí se to srovnalo - tak bych to vůbec neřešil...
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od mkalous »

vally píše:Já myslim, že to nebude nic vážnýho... Je všeobecně známá věc, že tds měly problémy s uchlazením, takže jestli v tomhle vedru, při zapnutý klimě vylezla teplota k další čárce a po rozjetí se to srovnalo - tak bych to vůbec neřešil...
JJ, dělá to jen v tomhle vedru, prakticky jen včera a předevčírem, jinak nikdy.... vyjedu z práce, zapnu klimu na druhej stupeň a domu to mám 12 km městem, částečně do kopců a kopečků a hlavně, v půlce cesty nám ze silnice dělaj "tankodrom", tak jsou tam stále kolony....
Po rozjetí a ujetí kousku vzdálenosti to zase klesa na polovinu do "standartní" polohy, když vypnu klimatizaci, tak většinou rychleji... Tím kouskem myslím řeknu kilometr jízdy po vyjetí ze zácpy....
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#15 Příspěvek od Pavel H »

mkalous píše:
vally píše:Já myslim, že to nebude nic vážnýho... Je všeobecně známá věc, že tds měly problémy s uchlazením, takže jestli v tomhle vedru, při zapnutý klimě vylezla teplota k další čárce a po rozjetí se to srovnalo - tak bych to vůbec neřešil...
JJ, dělá to jen v tomhle vedru, prakticky jen včera a předevčírem, jinak nikdy.... vyjedu z práce, zapnu klimu na druhej stupeň a domu to mám 12 km městem, částečně do kopců a kopečků a hlavně, v půlce cesty nám ze silnice dělaj "tankodrom", tak jsou tam stále kolony....
Po rozjetí a ujetí kousku vzdálenosti to zase klesa na polovinu do "standartní" polohy, když vypnu klimatizaci, tak většinou rychleji... Tím kouskem myslím řeknu kilometr jízdy po vyjetí ze zácpy....
Tak vidis. treba je to opravdu normalni. Ale tim vyzkousem viskospojky nic nezkazis :-)
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od mkalous »

Pavel H píše:
mkalous píše:
vally píše:Já myslim, že to nebude nic vážnýho... Je všeobecně známá věc, že tds měly problémy s uchlazením, takže jestli v tomhle vedru, při zapnutý klimě vylezla teplota k další čárce a po rozjetí se to srovnalo - tak bych to vůbec neřešil...
JJ, dělá to jen v tomhle vedru, prakticky jen včera a předevčírem, jinak nikdy.... vyjedu z práce, zapnu klimu na druhej stupeň a domu to mám 12 km městem, částečně do kopců a kopečků a hlavně, v půlce cesty nám ze silnice dělaj "tankodrom", tak jsou tam stále kolony....
Po rozjetí a ujetí kousku vzdálenosti to zase klesa na polovinu do "standartní" polohy, když vypnu klimatizaci, tak většinou rychleji... Tím kouskem myslím řeknu kilometr jízdy po vyjetí ze zácpy....
Tak vidis. treba je to opravdu normalni. Ale tim vyzkousem viskospojky nic nezkazis :-)
Jj, tu visku každopádně vyzkouším..... Chci obměnit vozový park, tak abych věděl, co a jak funguje a nefunguje a abych to mohl novému kupci oznámit, upozornit a nebo ještě vyměnit...
Díky.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Pivson »

Pavel H píše:
mkalous píše:
vally píše:Já myslim, že to nebude nic vážnýho... Je všeobecně známá věc, že tds měly problémy s uchlazením, takže jestli v tomhle vedru, při zapnutý klimě vylezla teplota k další čárce a po rozjetí se to srovnalo - tak bych to vůbec neřešil...
JJ, dělá to jen v tomhle vedru, prakticky jen včera a předevčírem, jinak nikdy.... vyjedu z práce, zapnu klimu na druhej stupeň a domu to mám 12 km městem, částečně do kopců a kopečků a hlavně, v půlce cesty nám ze silnice dělaj "tankodrom", tak jsou tam stále kolony....
Po rozjetí a ujetí kousku vzdálenosti to zase klesa na polovinu do "standartní" polohy, když vypnu klimatizaci, tak většinou rychleji... Tím kouskem myslím řeknu kilometr jízdy po vyjetí ze zácpy....
Tak vidis. treba je to opravdu normalni. Ale tim vyzkousem viskospojky nic nezkazis :-)
Upřímě jsem si myslel že visco třeba sepne až když je budík na třičtvrtě.
Ale nevím jak je na tom budíku rozložená teplota
Visco by měla spínat při cca 82 stupních a fungovat asi do 60 stupnů

Když bude budík na třičtvrtě tak už by měla jet naplo, že?
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#18 Příspěvek od Pavel H »

Pivson píše:
Pavel H píše:
mkalous píše: JJ, dělá to jen v tomhle vedru, prakticky jen včera a předevčírem, jinak nikdy.... vyjedu z práce, zapnu klimu na druhej stupeň a domu to mám 12 km městem, částečně do kopců a kopečků a hlavně, v půlce cesty nám ze silnice dělaj "tankodrom", tak jsou tam stále kolony....
Po rozjetí a ujetí kousku vzdálenosti to zase klesa na polovinu do "standartní" polohy, když vypnu klimatizaci, tak většinou rychleji... Tím kouskem myslím řeknu kilometr jízdy po vyjetí ze zácpy....
Tak vidis. treba je to opravdu normalni. Ale tim vyzkousem viskospojky nic nezkazis :-)
Upřímě jsem si myslel že visco třeba sepne až když je budík na třičtvrtě.
Ale nevím jak je na tom budíku rozložená teplota
Visco by měla spínat při cca 82 stupních a fungovat asi do 60 stupnů

Když bude budík na třičtvrtě tak už by měla jet naplo, že?
Kdyz dosahne stredu, tak stridave spina a vypina podle toho jak jedes a jak se dokaze uchladit naporem vzduchu voda. Na budiku to vicemene nepoznas. Ten by se Ti nemel ani hnout. fungovalo mi to takhle na kazdem BMW. Ted na tatove 525i dochazelo k tomu, ze pri stani v kolone sla rucicka pres stred - duvodem bylo nepsinani visko. Vymeneno, jede zase jak ma.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Pivson »

Pavel H píše:
Pivson píše:
Pavel H píše: Tak vidis. treba je to opravdu normalni. Ale tim vyzkousem viskospojky nic nezkazis :-)
Upřímě jsem si myslel že visco třeba sepne až když je budík na třičtvrtě.
Ale nevím jak je na tom budíku rozložená teplota
Visco by měla spínat při cca 82 stupních a fungovat asi do 60 stupnů

Když bude budík na třičtvrtě tak už by měla jet naplo, že?
Kdyz dosahne stredu, tak stridave spina a vypina podle toho jak jedes a jak se dokaze uchladit naporem vzduchu voda. Na budiku to vicemene nepoznas. Ten by se Ti nemel ani hnout. fungovalo mi to takhle na kazdem BMW. Ted na tatove 525i dochazelo k tomu, ze pri stani v kolone sla rucicka pres stred - duvodem bylo nepsinani visko. Vymeneno, jede zase jak ma.
Tak je jasno, podle mě je moje KO.
Zitra ji ježtě zkusím.
Měl jsem podezření na termostat, preventivně taky vyměním.
Visco koupím novou, nemá cenu kupovat jetinu
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Pivson »

Tak dneska vyzkoušeno,

při jízdě je ručička cca 1 mm za středem. Při staní na míště jsem to chvilku škádlil a ričička vylezla až k další čárce.¨
To že je kousek za středem je tím teplem a nefunkční visco

Visco jsem zastavil normálně novinama, nezrychlovala nezpomalovala pořád stejnej běh.
Po zastavení se pomalu rozbíhala.

Takže je KO :-(

Začalo to dělat v těhlech vedrech
Odpovědět