
Díky
To je tím, že jezdíš perfektněTomcat14 píše:Mám trochu jiný problém - po výměně a resetování jsem najel 7000km a kontrolky stále svítí všechny zelené??? Nevíte čím to?
Prvotní informace pro výpočet je množství spotřebovaného paliva, potom se ve výpočtu kalkuluje s údaji o počtu ujetých kilometrů s nezahřátým motorem, počet studených startů, možná i zatížení motoru v městském provozu, atd.Marwin píše:To je tím, že jezdíš perfektněTomcat14 píše:Mám trochu jiný problém - po výměně a resetování jsem najel 7000km a kontrolky stále svítí všechny zelené??? Nevíte čím to?(pokus o vtip). Kdysi mi v Inveltu servisák tvrdil, že LED-ky zhasínají podle množství výfukových plynů, které jdou z motoru - přiznám se, že mu moc nevěřím, nebo skoro vůbec (čím by se to mohlo měřit - nevím, že by někde bylo průtokové čidlo na měření množství spalin). Měl jsem před časem podobný problém ... asi po 4000km nezhasla ani jediná LED-ka a pak po dalších asi 1500km zhasly dvě najednou. Od té doby je to ale v poho a zhasínají normálně tak jako i předtím. Příčina tedy neobjasněná. Kdyby někdo věděl jak to s těmi ledkami doopravdy je, rád se poučím (spíš tipuju závislost na času a ujetých km).
Vlasta píše:Prvotní informace pro výpočet je množství spotřebovaného paliva, potom se ve výpočtu kalkuluje s údaji o počtu ujetých kilometrů s nezahřátým motorem, počet studených startů, možná i zatížení motoru v městském provozu, atd.Marwin píše:To je tím, že jezdíš perfektněTomcat14 píše:Mám trochu jiný problém - po výměně a resetování jsem najel 7000km a kontrolky stále svítí všechny zelené??? Nevíte čím to?(pokus o vtip). Kdysi mi v Inveltu servisák tvrdil, že LED-ky zhasínají podle množství výfukových plynů, které jdou z motoru - přiznám se, že mu moc nevěřím, nebo skoro vůbec (čím by se to mohlo měřit - nevím, že by někde bylo průtokové čidlo na měření množství spalin). Měl jsem před časem podobný problém ... asi po 4000km nezhasla ani jediná LED-ka a pak po dalších asi 1500km zhasly dvě najednou. Od té doby je to ale v poho a zhasínají normálně tak jako i předtím. Příčina tedy neobjasněná. Kdyby někdo věděl jak to s těmi ledkami doopravdy je, rád se poučím (spíš tipuju závislost na času a ujetých km).
Na 0W-30, popř. 5W-30 tak 25-30 tis. kmTomcat14 píše:Jezdím opravdu lidsky a spotřebu mám do 8l/100km. Tak, že by to bylo opravdu tím. Kolik mohu tedy ujet s 525tds na plnou syntetiku??
Tomcat14 píše:Jezdím opravdu lidsky a spotřebu mám do 8l/100km. Tak, že by to bylo opravdu tím. Kolik mohu tedy ujet s 525tds na plnou syntetiku??
Důrazně nedoporučuji překračovat výrazně výměnné lhůty!! U TDS je okolo 15tis. km. Pokud chceš vědět jak hodně je olej po takovémto kilometrovém proběhu vyčerpaný a případně kolik na něj můžeš ještě najet, zašli vzorek náplně do Ústavu paliv a maziv na rozbor. Stojí to okolo pětikyla. Tady je kontakt na Pražskou laborku: tel. 274 021 342 - 3. Potom je možné výměnnou lhůtu protáhnout o poměrné množství km dané procentem vyčerpanosti oleje. Rozhodně tedy svévolně nepřekračuj výměnné lhůty dané výrobcem motoru bez rozboru vyčerpanosti olejové náplně.Tomcat14 píše:Jezdím opravdu lidsky a spotřebu mám do 8l/100km. Tak, že by to bylo opravdu tím. Kolik mohu tedy ujet s 525tds na plnou syntetiku??
Přesně takHuska píše:Tomcat14 píše:Jezdím opravdu lidsky a spotřebu mám do 8l/100km. Tak, že by to bylo opravdu tím. Kolik mohu tedy ujet s 525tds na plnou syntetiku??
trochu tě zklamu.. BMW nepozná jak kvalitní/nekvalitní olej jsi do něj nalil, tudíš kontrolky zohlednují pouze výše popsané veličiny