Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

M50 - ledovej drží 3500ot/min, teplej chvilku houpe...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Pietro »

mám takovej problém, jedná se o motor M50 2.0 bez Vanosu rv 90, Když ho natočím úplně ledovej, tak začnou houpat otáčky mezi 1000- 2500, pak se ustálí, bohužel ale nahodnotě, mezi 3 - 3500, po sešlápnutí plynu přidá, ale spadne jen na tuto hodnotu, dolů nejde. Po ohřátí motoru přesně na střed budíku NĚKDy trochu zahoupe, tak 10 sekund netáhne a pak jede normálně, jako víno, krásnej volnoběh, pohoda. Jinak když natočím teplej motor, tak chytne normálně, po cca 10 sec, zašne houpat, otáčky cca 500, při sešlápnutí plynu jen střelí, nejdeč vytočit. Tento stav trvá cca 10-30 sec, pak se sám ustálí a jede opět perfektně. V čem může být zrada? Je tam úplně nová origo lambda, zkoušeli jsme váhu vzduchu, řídící jednotku, teplotní čidla, měřili jsme tlak paliva - cca 3 atm -> to vše v pohodě. Byl jsem i v Inveltu na diagnostice, nic to neukázalo... Takže každá kloudná rada je vítaná. Předem dík za odpovědi. Petr
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od milo »

Pietro píše:Je tam úplně nová origo lambda
logicky me z toho vychazi lambda. je spravne zapojena? pokud ji nekdo pajel, nebyla naaaaaaahodou pajena trafopajkou?
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#3 Příspěvek od Strosek »

milo píše: pokud ji nekdo pajel, nebyla naaaaaaahodou pajena trafopajkou?
To se nesmí ? :oops:
Jak se to má připojit ?
Ď
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Pietro »

milo píše:
Pietro píše:Je tam úplně nová origo lambda
logicky me z toho vychazi lambda. je spravne zapojena? pokud ji nekdo pajel, nebyla naaaaaaahodou pajena trafopajkou?
Nikdo jí nepájel, sehnal jsem s origo dlouhým kabelem, kontakty jsem vyčistil... Tak nevím. Od včerejška je tam jiná lišta vstřiků včetně regulátoru tlaku paliva a jinej snímaš otáček(ten spodní), problémy přetrvávají...

Tak už fakt nevím. Možná ještě zkusím vyměnit komplet kabelovej svazek, jestli náhodou není někde šluslej...
vally
Registrovaný
Příspěvky: 923
Registrován: úte 25.03.2003 01:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 567
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od vally »

Známýmu dělal 318i podobný blbosti, plus ještě občas sama přidávala plyn...na semaforech tak nechtěně vyprovokoval několik závodníků... :D . Dlouho nemoh přijít čím to je až v jednom servisu zjistili, že mu myši překousaly kabely...
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od milo »

Strosek píše: To se nesmí ? :oops:
Jak se to má připojit ?
může i nesmí, jako každý citlivý polovodič, i lambda je náchylná na impulz při vypnutí/zapnutí trafopájky. v principu by se nic nemělo stát, pokud zapínáš a vypínáš spínač trafopájky mimo dotyku s konektorem ... pokud si přečteš návod, který je u bosch sondy, před pajkováním varují 8)
trolli
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 13.04.2006 00:00

#7 Příspěvek od trolli »

Lambda a polovodič? 8O

Cituji z učebnice:

"Keramické těleso z oxidu zirkonu reaguje změnami elektrického napětí na obsah kyslíku ve výfukových plynech"

T.J. pokud to nepájím na přívody připojené k jednotce (zapojený konektor) tak ničemu neublížím, opačně může dojít k poškození jednotky.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od milo »

no s tim polovodice jsem trosku vedle 8) ale myslim, ze Bosch by to tam zbytecne s velkym vykricnikem nepsal ...
Jakesh
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: stř 30.10.2002 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Jakesh »

No Bosch to tam píše proto protože nemůže zaručit kvalitu pájení. (studeňáky, levý ruce atd.)
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Klubové ID: 541
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od CharlitoCZ »

co volnoběžnej ventil? :twisted2:
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Pietro »

Volnoběžnej ventil jsem tam měl též jinej, pořád stejný... Takže to vidim už jen na ty myši... Ale vizuálně nikde překousaný nejsou... Sice mi kuna už tak asi před půl rokem rozcupovala tapecák na kapotě, ale nic se nedělo. Nejspíš to bude nahryzaný někde na co nejdebilnějším místě.. To je zákon schválnosti... :? Ale díky všem, co se vyjádřili k tématu. P[/b]
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko
Klubové ID: 73

#12 Příspěvek od Jirka-328 »

Pietro píše:Volnoběžnej ventil jsem tam měl též jinej, pořád stejný... Takže to vidim už jen na ty myši... Ale vizuálně nikde překousaný nejsou... Sice mi kuna už tak asi před půl rokem rozcupovala tapecák na kapotě, ale nic se nedělo. Nejspíš to bude nahryzaný někde na co nejdebilnějším místě.. To je zákon schválnosti... :? Ale díky všem, co se vyjádřili k tématu. P[/b]
Někdo mi radil že tyhle zvířata nemaj rádi smrad těch stromečků co se věšej na zrcátka...... jenže to bys musel dávat do motoru každej měsíc....
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Pietro »

Já zase slyšel, že je spolehlivě odpudí lidské vlasy... Tak tam mám pár chomáčů... :D A kupodivu další obložení z kapoty nemizí...
A jinak momentálně se chová celkem dobře, jen NĚKDY po ledovém startu si drží krapet větší volnoběh... A to bez bez zásahů do čehokoli, prostě se to samo uklidnilo.. To jsem zvědavej, na jak dlouho.. :twisted:
Odpovědět