Cus,
dneska sem dovezl oldschoolera ze servisu (komplet novy brzdy) a hned jak sem do toho sedl, tak me zarazilo, jak de tezko zmacknout spojka. Navic kdyz sem prijel domu, tak z auta neco smrdelo spaleninou (muzou to bejt ty novy desticky, nevim), takze schiza je tu
jak se pozna umirajici spojka? tvrdne, nebo mekne? cim je to ze je to tvrdy?
mozna sem si jenom zvykl na podauto 1.2HTP, kterym sem ten tyden jezdil (melo najeto 1000x mene nez to moje (200km))
To už jsem tady někde na fóru četl, taky někdo vyměnil brzdy a měl problém se spojkou... ale už si nevzpomínam o co šlo...
Jinak vzhledem k tomu, že to ztvrdlo takhle najednou bych i dal na to, že sis zvyknul na spojku ve Fábii, která jde sakra hodně zlehka... Když jsem jí zmáčknul poprvý, tak jsem se normálně podíval, jestli tam opravdu je, jak mě to dostalo...
odcházející spojku poznáš jednoduše
1.když při rozjezdu auto vybruje-odchází tlumič záběru=výměna lamely
2.špatná lamela, nebo přítlačák-klouže na vyšší stupně-4,5 při přidání plynu, třeba v 90km/h...otáčky motoru stoupají, ale auto nezrychluje=někdy stačí jen lamela, v servisu ale často mění i přítlačák
kdy jsi naposledy kontroloval brzd. kapalinu?...většinou je to totiž udělaný tak, že když dochází kapalina, tak dojde dřív u spojky, než u brzd (je tam přepážka, kvuli bezpečnosti) a jak ti měnili destičky, stoupla hladina v nádobce a přelila se do spojkový části....takže bych typoval, že jsi to měl možná trochu zavzdušněný a proto byl pedál trochu měkčí a asi ti to odvzdušnili, nebo je opravdu možný, že se to částečně odvzdušnilo samo....jinak okruh spojky a brzd spolu nemá nic společnýho, kromě nádobky...takže odvzdušnění brzd s tuhostí spojky nic neudělá, když se průběžně dolívá kapalina do nádobky!
dekuji vsem za rady, dneska sem jel cca 300 km, na 4 ani 5 neprokluzuje, vibrace jsem se snazil lovit na kazde krizovatce, ale nic... takze jsem se snad nechal jenom zblbnout bahnitou spojkou u fabiatora a je to OK