Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

varim, varis, varime ...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#1 Příspěvek od ajfel »

tak jsem v patek cestou do prahy dojel .. auto se zacalo hrat (po 40km)(jeste ze mam check control) a tak jsem zastavil a zjistil, ze jsou natlakovane hadice ... odvzdusnil jsem to - ono to ani moc neslo :(
furt sla para ...

odtah domu .. studeny motor se chova ok (volnobeh), zahreje se na 90, mezitim se v klidu odvzdusni, prehreje se, natlakuje hadice ... a je tam hromada vzduchu

auto je momentalne v servise
ted mi volali, ze je spatna vodni pumpa .. hlavu zatim nesundavali, zkusi prvni tu pumpu ...

doted to jezdilo uplne ok, zadny problem. teplota vzdy na 90st.
ja s tim najel zatim 10tkm ...

jakekoliv postrehy a pripominky vitam ...
dik

petr
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#2 Příspěvek od skautik Čestný člen »

na 90% ta vodni pumpa, s hlavou by nic bejt nemuselo
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#3 Příspěvek od Strosek »

Jestli ta vodní pumpa má plastovou turbínku ( ten nesmysl dělali do 92, myslím ), tak je to jasný.
Vyměněj to za pumpu s kovovou a bude vše OK. Ješt, že jsi zastavil, jinak by to hlava asi vodnesla.
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#4 Příspěvek od ajfel »

za zastaveni vdecim check controlu, ja bych si te teploty nevsim :oops:
trochu jste me potesili .. kez by to tak bylo ...
petr
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#5 Příspěvek od Martinéz »

ja nedavno taky menil pumpu, byla totalne rozpadla ta vrtule. sice check nemam, ale vse bylo v klidu, jelikoz mi okmazite auto skocilo do nouzovyho rezimu a proste nejelo pres par set otacek. neuvaril bych ho ani kdybych chtel. nejvetsi problem byl kdyz sem to zahral a pak se mi ve stoupanich na jizni spojce lepili na prdel kamiony a ja proste nemohl nic delat. fakt nejhorsi pocit. ale uz cajk a slape jako hodinky..
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#6 Příspěvek od Maxiczech »

Hlava a těsnění něco vydrží. I kdyby jsi neměl check, tak by ti to začlo řvát, když by ti to šlo do červeného pole. Nesmíš na to ujet 50 km, ale když včas zastavíš, tak by to mělo být v klidu. :wink:
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#7 Příspěvek od Martinéz »

Maxiczech píše:Hlava a těsnění něco vydrží. I kdyby jsi neměl check, tak by ti to začlo řvát, když by ti to šlo do červeného pole. Nesmíš na to ujet 50 km, ale když včas zastavíš, tak by to mělo být v klidu. :wink:
ja teda nechapu proc se tedy snazis si spravit reputaci tim ze budes blabolit ke vsemu o cem vis obecny kulovy ktery mel zazity i muj deda kdyz provozoval Moskvice. treba u ropaka TD/TDs je jakykoliv uvareni temer jista smrt, pokud hlava nerupne tak je kriva.. a to ze me muj praropak nepustil pres urcitej pocet otacek bude zrejme tim ze nemam mechanickej plyn a jde to pres ridici jednotku ktera me nepustila. u benzina bych se obaval ze to takhle poreseny nebude.. a tezko rict, jetli rucicka v cervenym umi rvat.. ta moje ne..
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#8 Příspěvek od ajfel »

vcera jsem se byl v tom servise mrknout .. vrtule od pumpy se proste uplne rozpadla .. asi podobne, jak psal Martinéz ...

dneska dojde nova pumpa, tak jsem zvedav, jestli to bude ok ...
pokud ok, je to parada ... doufam ...

dam pak vedet ...

petr
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#9 Příspěvek od Martinéz »

ajfel píše:vcera jsem se byl v tom servise mrknout .. vrtule od pumpy se proste uplne rozpadla .. asi podobne, jak psal Martinéz ...

dneska dojde nova pumpa, tak jsem zvedav, jestli to bude ok ...
pokud ok, je to parada ... doufam ...

dam pak vedet ...

petr
jj, to bude unavou materialu. ja mam nalitanejch krasnejch 287k km.. jeste sem s tim delal termostat.

btw se mi v noci zdalo jak varim kvuli tomu tematu..:)
Catalyst
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: čtv 17.11.2005 01:00

#10 Příspěvek od Catalyst »

Martinéz píše:
Maxiczech píše:Hlava a těsnění něco vydrží. I kdyby jsi neměl check, tak by ti to začlo řvát, když by ti to šlo do červeného pole. Nesmíš na to ujet 50 km, ale když včas zastavíš, tak by to mělo být v klidu. :wink:
ja teda nechapu proc se tedy snazis si spravit reputaci tim ze budes blabolit ke vsemu o cem vis obecny kulovy ktery mel zazity i muj deda kdyz provozoval Moskvice. treba u ropaka TD/TDs je jakykoliv uvareni temer jista smrt, pokud hlava nerupne tak je kriva.. a to ze me muj praropak nepustil pres urcitej pocet otacek bude zrejme tim ze nemam mechanickej plyn a jde to pres ridici jednotku ktera me nepustila. u benzina bych se obaval ze to takhle poreseny nebude.. a tezko rict, jetli rucicka v cervenym umi rvat.. ta moje ne..
Pravda.... akurat ja som sa potesil lebo M60 ma taku vychytavku, ze ked sa prehrieva, zacne miesat riedku zmes a tym obmedzi aj vykon aj teplotu. Viem to od velmi sikovneho pana z BMW, ktory mi na aute nasiel vsetko hehe ...Zazrak to ale neni a urcite sa na to netreba spoliehat.

K tej teplote.

BMW robi velmi odolne motory, ktore vela znesu ale na prehrievanie su velmi citlive. Teoria ze hlava nieco vydrzi je spravna ale len ak nejde o teplotu :-)
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#11 Příspěvek od Maxiczech »

Martinéz píše:
Maxiczech píše:Hlava a těsnění něco vydrží. I kdyby jsi neměl check, tak by ti to začlo řvát, když by ti to šlo do červeného pole. Nesmíš na to ujet 50 km, ale když včas zastavíš, tak by to mělo být v klidu. :wink:
ja teda nechapu proc se tedy snazis si spravit reputaci tim ze budes blabolit ke vsemu o cem vis obecny kulovy ktery mel zazity i muj deda kdyz provozoval Moskvice. treba u ropaka TD/TDs je jakykoliv uvareni temer jista smrt, pokud hlava nerupne tak je kriva.. a to ze me muj praropak nepustil pres urcitej pocet otacek bude zrejme tim ze nemam mechanickej plyn a jde to pres ridici jednotku ktera me nepustila. u benzina bych se obaval ze to takhle poreseny nebude.. a tezko rict, jetli rucicka v cervenym umi rvat.. ta moje ne..
Nechápu, proč se zmiňuješ o reputaci. :roll: Zaprvé jsem nereagoval na tebe, ale na ajfela, takže pokud tě mé články vytáčej, tak je jednoduše nečti nebo je alespoň idiotsky nekomentuj, protože se tě zkrátka netýkají. Bavíme se o vaření motoru. Nevím jak u TDSa, ale mám pocit, že ajfel zmiňuje benzin. Alespoň to na mě dělá z jeho článku dojem. Je tam samé 525i apod. Co se vaření týče, tak není pravidlem, že zákonitě musí něco odejít. To právě kdysi platilo např. u Moskviče tvého dědy. Něco pro ponaučení. Nechápu, tvou obavu, že u benzina nebude elektronický plyn. :roll: Mám ho také a mám benzin. Co se ukazatele teploty týče, tak v manuálu je tento postup. Pokud se dostane ukazatel do červého pole, rosvítí se červená kontrolka s akustickým doprovodem a dojde k omezení výkonu motoru. "Stav nouze". :? Ještě jsem nevařil, takže pokud chceš ten tón nahrát, tak se budeš muset obrátit jinam.
Právě ty píšeš své doměnky, jak ty by jsi napsal "bláboly".
Tak nám tady moc neblábol. Kazíš si tím reputaci. :(
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#12 Příspěvek od Martinéz »

:lol:
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#13 Příspěvek od Maxiczech »

Martinéz píše::lol:
Opět jsi se pěkně vyjádřil o vaření motoru. 8O
Zamést tvé hloupé doměnky půjde zcela jistě špatně. :roll:
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#14 Příspěvek od Strosek »

Maxiczech píše:.... Nechápu, tvou obavu, že u benzina nebude elektronický plyn. :roll: Mám ho také a mám benzin. Co se ukazatele teploty týče, tak v manuálu je tento postup. Pokud se dostane ukazatel do červého pole, rosvítí se červená kontrolka s akustickým doprovodem a dojde k omezení výkonu motoru. "Stav nouze". :? ....
To co popisuješ je dobrá vychytávka, ale obávám se, že se nevztahuje ještě na e34.

Jináč předkomůrkáče jsou na přehřátí háklivý jak sviň. Když palice nepoprsaká - většinou v zůžení u venilů, tak se jistě zkroutí. Což je dycky nejlíp vidět při sundání. Průser je, že prasklinky tam pak skoro dycky.
Když se teplota tlačí nebezpečně za půlku, tak je nejlepší okamžitě zastavit, i kdyby to bylo do garáže jen 1 km.
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#15 Příspěvek od ajfel »

taaakze ...
pumpa vymena .. a auto se chova pry normalne :)
takze snad ok ... hlavu uz teda nesundavali.

vymenili mi i cervenou chl.kapalinu za klasickou zelenou ...

doufam, ze to bude ok a vydrzi to ..

jo .. a nova pumpa ma kovove lopatky ..

ucet predbezne kolem 4500Kc ...

jsem rad, ze je ta pumpa napadla jako prvni ...

petr
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od landys »

Tak to jsi dopadl snad dobre, ufff!
Vodni pumpa me odesla stejnym zpusobem, nastesti na E28 tehdy stala do 5 stovaku :-)
Jinak ta teplota (nizka i vysoka) ma vliv na palici obrovsky, uz jsem 2x menil hlavu a 1x jen tesneni, mas fakt velkou kliku!
Motor BMW v kolegovym Opelu Omega se prehrival diky prokluzujici hydrospojce na vrtuli - nepomohlo ani procisteni chladice a pri zaberu (na dalnici, atd.) se to neuchladilo a taky se prehrejval...
Petr
ajfel píše:taaakze ...
pumpa vymena .. a auto se chova pry normalne :)
takze snad ok ... hlavu uz teda nesundavali.
petr
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#17 Příspěvek od ajfel »

jj .. jsem fakt rad :)
parkrat jsem s tim uz jel .. zatim asi 300km .. nic moc (po kouskach), ale auto se chova uplne normlane ...
petr
Odpovědět