Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

ventilator u chladice

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
sb
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: úte 04.01.2005 01:00
Bydliště: Přelouč
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od sb »

Chtel bych se zeptat jak poznam ze nefunguje ventilator u chladice?Ted jsem si nejak uvedomil ze za ten rok co mam e39 jsem jeste neslysel bezet ventilator,teda ne ze bych se na to nejak zameroval,ale i v nejvetsim vedru v zacpe jsem neslysel ze by se neco rozbehlo.Je mi divny ze by se mi nepodarilo natolik zahrat motor aby to neseplo.Akorat kdyz zapnu klimu tak se zacne tocit,znamena to ze je v pohode a bude se tocit i u teplyho motoru.Mozna jen bezi potichu,proto jsem si toho nevsim.
Jakesh
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: stř 30.10.2002 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jakesh »

To je ventilátor od klimy.
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#3 Příspěvek od skautik Čestný člen »

vzdy kdyz zapnes klimu a nebo teplota chl. kapaliny presahne tusim 96°C

pokud nefunguje, bud spatne kontakty, nebo spatny odpor pro prvni stupen (ma 2 rychlosti otaceni), nebo spatny motor - casto se zadira
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#4 Příspěvek od Maxiczech »

Tak tak. Ten ventilátor běží jen při zapnuté klimatizaci. Pokud funguje v 96 stupních jako sahara, jak píše výše, to nevim. Hlavně se ti při větší teplotě motoru musí naplno rozběhnout vrtule na chladiči. Pokud ne, tak si vyměň vizkospojku na vrtuli, jinak budeš v létě v červenym. :(
sb
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: úte 04.01.2005 01:00
Bydliště: Přelouč
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od sb »

viskozni spojka by mela bejt v pohode,nechaval jsem to kontrolovat,ventilator se u klimy toci.....kazdopdne vsem diky
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#6 Příspěvek od Birkoff »

Měl bych dotaz, mě se netočí a tak bych to potřeboval zkontrolovat (konektor,odpory,motor). Jak se k tomu dostanu. Nemám tušení, jak to rozebrat. Alespoň tip.
Milda
Registrovaný
Příspěvky: 444
Registrován: úte 16.11.2004 01:00
Bydliště: ZLÍN

#7 Příspěvek od Milda »

Birkoff píše:Měl bych dotaz, mě se netočí a tak bych to potřeboval zkontrolovat (konektor,odpory,motor). Jak se k tomu dostanu. Nemám tušení, jak to rozebrat. Alespoň tip.

Upřesni co se ti netočí a model.
sb
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: úte 04.01.2005 01:00
Bydliště: Přelouč
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od sb »

mam e39 523 r96-taky bych si to radsi zkontroloval
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#9 Příspěvek od Birkoff »

E39 535iA 6/96 a netočí se ten ventilátor před chladiči čili klima. Jen to potřebuju zkontrolovat a najít chybu.
Milda
Registrovaný
Příspěvky: 444
Registrován: úte 16.11.2004 01:00
Bydliště: ZLÍN

#10 Příspěvek od Milda »

Birkoff píše:E39 6/96 a netočí se ten ventilátor před chladiči čili klima. Jen to potřebuju zkontrolovat a najít chybu.

Ventilator co je před klimou se spíná jen při přehřátí.Zapni klimu na plný výkon a při stojícim autě /zahřatý motor/ by měl cca do dvou minut sepnout.Venkovní teplota by měla být tak 20 st.. Po schlazení se ventilátor vypne.Pokud bude chladný vzduch tak nemusí sepnout vůbec.Spínaní větřáku se řídí tlakem v systému klimy.Spínač s vyrovnávací nadobkou bývá většinou v pravem předním rohu motoroveho prostoru.Pokud vetřák nesepne doporučuji jako první krok vyčistit spoj kabeláže,který je asi 20cm od motorku bývá velmi často po zimě zoxidovaný a většinou to pomuže..Aby ses k němu pohodlně dostal je dobré demontovat přední nárazník a ledvinky.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#11 Příspěvek od Maxiczech »

Bavíme se o e-39?
Já zapnu klimu a automaticky se spustí vnější ventilátor. Ani vteřina zprodlení. Při zapnuté klimatizaci by u e-39 měl točit ventilátor bez ohledu na teplotu motoru.. :wink:
Opravdu, opravdu.. mňň..,, nevíím o tomm... V.Klaus :lol:
Milda
Registrovaný
Příspěvky: 444
Registrován: úte 16.11.2004 01:00
Bydliště: ZLÍN

#12 Příspěvek od Milda »

Maxiczech píše:Bavíme se o e-39?
Já zapnu klimu a automaticky se spustí vnější ventilátor. Ani vteřina zprodlení. Při zapnuté klimatizaci by u e-39 měl točit ventilátor bez ohledu na teplotu motoru.. :wink:
Opravdu, opravdu.. mňň..,, nevíím o tomm... V.Klaus :lol:

Větřak by měl jet jen do okamžiku než se klima natlakuje a chladi.tlak začne klesat klima se ohřiva a spinač sepne vrtuli aby ji opět vychladil.Ve velkých vedrech nebo v zácpě muže jet větřák pořad.za normalních podmínek spína jsen při změně tlaku v klimě.Pokud vam jede vetřak klimy pořad při zapnute klimě,MATE V PR***LI tlakový spinač na vyrovnávací nadobce je to ta 5 a 6.Toš tak.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=60
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#13 Příspěvek od Maxiczech »

Milda píše:
Maxiczech píše:Bavíme se o e-39?
Já zapnu klimu a automaticky se spustí vnější ventilátor. Ani vteřina zprodlení. Při zapnuté klimatizaci by u e-39 měl točit ventilátor bez ohledu na teplotu motoru.. :wink:
Opravdu, opravdu.. mňň..,, nevíím o tomm... V.Klaus :lol:

Větřak by měl jet jen do okamžiku než se klima natlakuje a chladi.tlak začne klesat klima se ohřiva a spinač sepne vrtuli aby ji opět vychladil.Ve velkých vedrech nebo v zácpě muže jet větřák pořad.za normalních podmínek spína jsen při změně tlaku v klimě.Pokud vam jede vetřak klimy pořad při zapnute klimě,MATE V PR***LI tlakový spinač na vyrovnávací nadobce je to ta 5 a 6.Toš tak.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=60

:idea: To? velká pravda :idea:
:sorry: netočí se okamžitě při zapnuté klimě.. :oops:
Vyzkoušel jsem to a je tak..
:respect: for Milda
vally
Registrovaný
Příspěvky: 923
Registrován: úte 25.03.2003 01:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od vally »

Mně se ten větrák točil ihned, jak jsem zapnul klimu a pak se už nevypínal. Pak mi začal hučet kompresor, tak jsem nechal náplň vyměnit a především doplnit - už mi jí tam dost chybělo. Kompresor ztichnul a vrtule se točí jen někdy... To by vysvětloval ten argument s tím tlakem, tedy krátce řečeno - potvrzuji, co bylo již řečeno...
Wolfi
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
Bydliště: Dolní Bojanovice
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Wolfi »

Hele chlapi, nevíte jak je to na E36 ? Jde mi o to, že mě se netočí vůbec (diagnostikovali při plnění klimi), klima se tudíž moc přehřívala a nový stojí něco kolem 8000 bez DPH... Chtěl bych ho prvně pořádně odzkoušet (kde co propojit aby se sepl bez ohledu na čidlo), abych nevyhodil kvůli blbosti takový ranec peněz. díky moc
Milda
Registrovaný
Příspěvky: 444
Registrován: úte 16.11.2004 01:00
Bydliště: ZLÍN

#16 Příspěvek od Milda »

Wolfi píše:Hele chlapi, nevíte jak je to na E36 ? Jde mi o to, že mě se netočí vůbec (diagnostikovali při plnění klimi), klima se tudíž moc přehřívala a nový stojí něco kolem 8000 bez DPH... Chtěl bych ho prvně pořádně odzkoušet (kde co propojit aby se sepl bez ohledu na čidlo), abych nevyhodil kvůli blbosti takový ranec peněz. díky moc

VĚTŠINOU ODEJDE SPINAČ NA VYROVNAVAČÍ TLAKU.NATÁHNI SI JEDN KABLÍK Z +polu V MOTOROVEM PROSTORU.DRUHY NA KOSTRU A VĚTŘÁK SE MUSÍ ROZTOČIT.POKUD SE NEROZTOČÍ TAK VYROVNAVACI NADOBKA JE U VĚTŠINY BMW NA PRAVÉ STRAVĚ POD SVĚTLEM.
Wolfi
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
Bydliště: Dolní Bojanovice
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Wolfi »

Milda píše:
Wolfi píše:Hele chlapi, nevíte jak je to na E36 ? Jde mi o to, že mě se netočí vůbec (diagnostikovali při plnění klimi), klima se tudíž moc přehřívala a nový stojí něco kolem 8000 bez DPH... Chtěl bych ho prvně pořádně odzkoušet (kde co propojit aby se sepl bez ohledu na čidlo), abych nevyhodil kvůli blbosti takový ranec peněz. díky moc

VĚTŠINOU ODEJDE SPINAČ NA VYROVNAVAČÍ TLAKU.NATÁHNI SI JEDN KABLÍK Z +polu V MOTOROVEM PROSTORU.DRUHY NA KOSTRU A VĚTŘÁK SE MUSÍ ROZTOČIT.POKUD SE NEROZTOČÍ TAK VYROVNAVACI NADOBKA JE U VĚTŠINY BMW NA PRAVÉ STRAVĚ POD SVĚTLEM.


počkej, tomu nerozumím...pokud natáhnu plus na přímo do ventilátoru a neroztočí se, tak tu nádobku už nemusím hledat, ne ? uklepl jsi se, nebo to špatně chápu ?

Eventuelně, je jedno jak to připojím ? (mám na mysli polaritu) ?
díky
Milda
Registrovaný
Příspěvky: 444
Registrován: úte 16.11.2004 01:00
Bydliště: ZLÍN

#18 Příspěvek od Milda »

Wolfi píše:
Milda píše:
Wolfi píše:Hele chlapi, nevíte jak je to na E36 ? Jde mi o to, že mě se netočí vůbec (diagnostikovali při plnění klimi), klima se tudíž moc přehřívala a nový stojí něco kolem 8000 bez DPH... Chtěl bych ho prvně pořádně odzkoušet (kde co propojit aby se sepl bez ohledu na čidlo), abych nevyhodil kvůli blbosti takový ranec peněz. díky moc

VĚTŠINOU ODEJDE SPINAČ NA VYROVNAVAČÍ TLAKU.NATÁHNI SI JEDN KABLÍK Z +polu V MOTOROVEM PROSTORU.DRUHY NA KOSTRU A VĚTŘÁK SE MUSÍ ROZTOČIT.POKUD SE NEROZTOČÍ TAK VYROVNAVACI NADOBKA JE U VĚTŠINY BMW NA PRAVÉ STRAVĚ POD SVĚTLEM.


počkej, tomu nerozumím...pokud natáhnu plus na přímo do ventilátoru a neroztočí se, tak tu nádobku už nemusím hledat, ne ? uklepl jsi se, nebo to špatně chápu ?

Eventuelně, je jedno jak to připojím ? (mám na mysli polaritu) ?
díky


ASI 20CM OD VENTILATORU JE NA KABELÁŽI SPOJ.TEN KAŽDOPÁDNĚ VYČISTI,PO ZIMĚ BYVÁ ZASRANÝ.VE SVASKU MÁŠ PODLE TYPU VOZU 3 NEBO4 KÁBLE.JEDEN JE KOSTRA TAK HO UKOSTŘ POKUD PO ROZPOJENÍ NEBUDE UKOSTŘENÝ.NO A TEN PLUS STRČ DO NĚKTEREHO ZE ZBYLÝCH OTVORU.VĚTŘÁK SE TI MUSI ROZTOČÍT,POMALU NEBO RYCHLE DO LEVA NEBO PRAVA,ALE MUSI SE TOČIT.POKUD SE TOČÍ HLEDEJ TLAKOVY SPÍNAČ.Z MOJI ZKUŠENOSTI BÝVÁ NEJČASTĚJŠÍ ZAVADA V ZAOXIDOVANEM SPOJI NA KABELÁŽI.VENTILATOR MÁ DOBŘE UTĚSNĚNÝ ELE.MOTOREK A NEVZPOMÝNAM SI ŽE BY ODEŠEL.VĚTŠINOU KABELÁŽ NEBO SPÍNAČ.
Wolfi
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
Bydliště: Dolní Bojanovice
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Wolfi »

Milda píše:
Wolfi píše:
Milda píše:[quote="Wolfi"]Hele chlapi, nevíte jak je to na E36 ? Jde mi o to, že mě se netočí vůbec (diagnostikovali při plnění klimi), klima se tudíž moc přehřívala a nový stojí něco kolem 8000 bez DPH... Chtěl bych ho prvně pořádně odzkoušet (kde co propojit aby se sepl bez ohledu na čidlo), abych nevyhodil kvůli blbosti takový ranec peněz. díky moc

VĚTŠINOU ODEJDE SPINAČ NA VYROVNAVAČÍ TLAKU.NATÁHNI SI JEDN KABLÍK Z +polu V MOTOROVEM PROSTORU.DRUHY NA KOSTRU A VĚTŘÁK SE MUSÍ ROZTOČIT.POKUD SE NEROZTOČÍ TAK VYROVNAVACI NADOBKA JE U VĚTŠINY BMW NA PRAVÉ STRAVĚ POD SVĚTLEM.


počkej, tomu nerozumím...pokud natáhnu plus na přímo do ventilátoru a neroztočí se, tak tu nádobku už nemusím hledat, ne ? uklepl jsi se, nebo to špatně chápu ?

Eventuelně, je jedno jak to připojím ? (mám na mysli polaritu) ?
díky


ASI 20CM OD VENTILATORU JE NA KABELÁŽI SPOJ.TEN KAŽDOPÁDNĚ VYČISTI,PO ZIMĚ BYVÁ ZASRANÝ.VE SVASKU MÁŠ PODLE TYPU VOZU 3 NEBO4 KÁBLE.JEDEN JE KOSTRA TAK HO UKOSTŘ POKUD PO ROZPOJENÍ NEBUDE UKOSTŘENÝ.NO A TEN PLUS STRČ DO NĚKTEREHO ZE ZBYLÝCH OTVORU.VĚTŘÁK SE TI MUSI ROZTOČÍT,POMALU NEBO RYCHLE DO LEVA NEBO PRAVA,ALE MUSI SE TOČIT.POKUD SE TOČÍ HLEDEJ TLAKOVY SPÍNAČ.Z MOJI ZKUŠENOSTI BÝVÁ NEJČASTĚJŠÍ ZAVADA V ZAOXIDOVANEM SPOJI NA KABELÁŽI.VENTILATOR MÁ DOBŘE UTĚSNĚNÝ ELE.MOTOREK A NEVZPOMÝNAM SI ŽE BY ODEŠEL.VĚTŠINOU KABELÁŽ NEBO SPÍNAČ.[/quote]

díky ti moc, zítra na to zkusím mrknout...
Wolfi
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: čtv 22.09.2005 00:00
Bydliště: Dolní Bojanovice
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Wolfi »

Tak ventilátor je funkční a ten spínač taky spíná....tak kde by mohla být zrada ?
Odpovědět