Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

olejova sra*ka na ventilu TDS

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
toretto
Registrovaný
Příspěvky: 558
Registrován: úte 19.04.2005 00:00
Bydliště: Úpice
Klubové ID: 449

#1 Příspěvek od toretto »

tak jsem dnes sundal sani, abych prekontroloval zhavicky a vsiml jsem si, ze vstup do jednoho valce je celej cernej a jsou v nem cerny olejovaty sracky.. na ventilu jsou usazeniny (nevim jak moc tvrdy) a ma tak 2x vetsi prumer...
vytrel jsem to trochu hadrem a bylo to jak vyjetej uplne cernej olej (no spis ridsi vazelina) :roll: ostatni valce a ventily krasne cisty..
co s tim zas je? :evil:
bas

#2 Příspěvek od bas »

Vizera to tak, ze ti na tom ventile netesni gufero a dostava sa tam olej.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#3 Příspěvek od major »

bas píše:Vizera to tak, ze ti na tom ventile netesni gufero a dostava sa tam olej.
Jaký gufero????
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#4 Příspěvek od major »

toretto píše:tak jsem dnes sundal sani, abych prekontroloval zhavicky a vsiml jsem si, ze vstup do jednoho valce je celej cernej a jsou v nem cerny olejovaty sracky.. na ventilu jsou usazeniny (nevim jak moc tvrdy) a ma tak 2x vetsi prumer...
vytrel jsem to trochu hadrem a bylo to jak vyjetej uplne cernej olej (no spis ridsi vazelina) :roll: ostatni valce a ventily krasne cisty..
co s tim zas je? :evil:
Hele toretto a kolikátej je to válec směrem od vstupu plnícího vzduchu(prostě zepředu)? Jak vypadá vnitřek té plastové krabice sání a té gumové hadice od turba? Jsou čistý nebo taky zasr....ý?
toretto
Registrovaný
Příspěvky: 558
Registrován: úte 19.04.2005 00:00
Bydliště: Úpice
Klubové ID: 449

#5 Příspěvek od toretto »

major píše:
toretto píše:tak jsem dnes sundal sani, abych prekontroloval zhavicky a vsiml jsem si, ze vstup do jednoho valce je celej cernej a jsou v nem cerny olejovaty sracky.. na ventilu jsou usazeniny (nevim jak moc tvrdy) a ma tak 2x vetsi prumer...
vytrel jsem to trochu hadrem a bylo to jak vyjetej uplne cernej olej (no spis ridsi vazelina) :roll: ostatni valce a ventily krasne cisty..
co s tim zas je? :evil:
Hele toretto a kolikátej je to válec směrem od vstupu plnícího vzduchu(prostě zepředu)? Jak vypadá vnitřek té plastové krabice sání a té gumové hadice od turba? Jsou čistý nebo taky zasr....ý?
je to 5. valec.. byla jedna spatna zhavicka, ale na 1. valci.. dnes -1°C - nastartoval jsem hned na prvni drc, ale stejne to chvilinku kolisalo (ale jen trosicku) ..filtr je cisty (na diesla), olej nikde ..vstup do sani je lehce (ale opravdu lehce) potazen olejovym filmem.. ..jinak jak rikam.. ostatnich 5 valcu krasne cistych - ventily se lesknou, ale ten 5. je obalenej cernou olejovitou kasi..
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#6 Příspěvek od major »

Tak to bude s největší pravděpodobností těsnící o-kroužek na ventilu (ne gufero :) ). A asi ti možná už taky úplně nedoléhá ten ventil v sedle a podfukuje. Olej se dostává z prostoru vačky, vedením ventilu , přes netěsnící kroužek na ventil a díky vysoké teplotě se na vrchní straně ventilu tvoří úsady. Ty se postupně kulminují a mohou zapříčinit nedoléhání ventilu(tvorba úsad na sedle), ztrátu komprese a díky pronikání spalin přes sací ventil ven do sání, další eskalaci problému. Nemluvě o pronikání motor. oleje do spalovacího prostoru a možné "zapečení kroužků". Zkus nechat změřit tlaky a uvidíš.
toretto
Registrovaný
Příspěvky: 558
Registrován: úte 19.04.2005 00:00
Bydliště: Úpice
Klubové ID: 449

#7 Příspěvek od toretto »

major píše:Tak to bude s největší pravděpodobností těsnící o-kroužek na ventilu (ne gufero :) ). A asi ti možná už taky úplně nedoléhá ten ventil v sedle a podfukuje. Olej se dostává z prostoru vačky, vedením ventilu , přes netěsnící kroužek na ventil a díky vysoké teplotě se na vrchní straně ventilu tvoří úsady. Ty se postupně kulminují a mohou zapříčinit nedoléhání ventilu(tvorba úsad na sedle), ztrátu komprese a díky pronikání spalin přes sací ventil ven do sání, další eskalaci problému. Nemluvě o pronikání motor. oleje do spalovacího prostoru a možné "zapečení kroužků". Zkus nechat změřit tlaky a uvidíš.
hmm.. co s tim a jak je slozity to vymenit a vycistit? staci k tomu sundat ventilove viko, nebo musim rozdelat jeste neco?
bas

#8 Příspěvek od bas »

major píše:
bas píše:Vizera to tak, ze ti na tom ventile netesni gufero a dostava sa tam olej.
Jaký gufero????
No na voditku ventilu je predsa nejake tesnenie a ked je v cude tak tamadial presakuje olej.....
bas

#9 Příspěvek od bas »

major píše:Tak to bude s největší pravděpodobností těsnící o-kroužek na ventilu (ne gufero :) ).
O-kruzok, gufero ci simering, ved je to jedno, vsetky maju tesnit.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#10 Příspěvek od major »

bas píše:
major píše:Tak to bude s největší pravděpodobností těsnící o-kroužek na ventilu (ne gufero :) ).
O-kruzok, gufero ci simering, ved je to jedno, vsetky maju tesnit.
V poho, myslel jsi prostě ten těsnící kroužek.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#11 Příspěvek od major »

toretto píše:hmm.. co s tim a jak je slozity to vymenit a vycistit? staci k tomu sundat ventilove viko, nebo musim rozdelat jeste neco?
Nejdříve nech přeměřit ty tlaky. Pokud bude na tom válci tlak nízký, tak mimo výměny toho těsnícího kroužku musíš ještě vyčistit sedlo ventilu. Ten ventil bych ale vyčistil stejně, psal jsi že je na něm ze zhora již dost úsad(můžou se časem odloupnout a dostat do válce). Budeš muset sundat hlavu. Nic pro někoho kdo tomu moc nehoví a nemá vybavení.
toretto
Registrovaný
Příspěvky: 558
Registrován: úte 19.04.2005 00:00
Bydliště: Úpice
Klubové ID: 449

#12 Příspěvek od toretto »

major píše:
toretto píše:hmm.. co s tim a jak je slozity to vymenit a vycistit? staci k tomu sundat ventilove viko, nebo musim rozdelat jeste neco?
Nejdříve nech přeměřit ty tlaky. Pokud bude na tom válci tlak nízký, tak mimo výměny toho těsnícího kroužku musíš ještě vyčistit sedlo ventilu. Ten ventil bych ale vyčistil stejně, psal jsi že je na něm ze zhora již dost úsad(můžou se časem odloupnout a dostat do válce). Budeš muset sundat hlavu. Nic pro někoho kdo tomu moc nehoví a nemá vybavení.
ok.. dik.. kouknu na to a poreferuju ;)
Odpovědět