vytrel jsem to trochu hadrem a bylo to jak vyjetej uplne cernej olej (no spis ridsi vazelina)

co s tim zas je?

Hele toretto a kolikátej je to válec směrem od vstupu plnícího vzduchu(prostě zepředu)? Jak vypadá vnitřek té plastové krabice sání a té gumové hadice od turba? Jsou čistý nebo taky zasr....ý?toretto píše:tak jsem dnes sundal sani, abych prekontroloval zhavicky a vsiml jsem si, ze vstup do jednoho valce je celej cernej a jsou v nem cerny olejovaty sracky.. na ventilu jsou usazeniny (nevim jak moc tvrdy) a ma tak 2x vetsi prumer...
vytrel jsem to trochu hadrem a bylo to jak vyjetej uplne cernej olej (no spis ridsi vazelina)ostatni valce a ventily krasne cisty..
co s tim zas je?
je to 5. valec.. byla jedna spatna zhavicka, ale na 1. valci.. dnes -1°C - nastartoval jsem hned na prvni drc, ale stejne to chvilinku kolisalo (ale jen trosicku) ..filtr je cisty (na diesla), olej nikde ..vstup do sani je lehce (ale opravdu lehce) potazen olejovym filmem.. ..jinak jak rikam.. ostatnich 5 valcu krasne cistych - ventily se lesknou, ale ten 5. je obalenej cernou olejovitou kasi..major píše:Hele toretto a kolikátej je to válec směrem od vstupu plnícího vzduchu(prostě zepředu)? Jak vypadá vnitřek té plastové krabice sání a té gumové hadice od turba? Jsou čistý nebo taky zasr....ý?toretto píše:tak jsem dnes sundal sani, abych prekontroloval zhavicky a vsiml jsem si, ze vstup do jednoho valce je celej cernej a jsou v nem cerny olejovaty sracky.. na ventilu jsou usazeniny (nevim jak moc tvrdy) a ma tak 2x vetsi prumer...
vytrel jsem to trochu hadrem a bylo to jak vyjetej uplne cernej olej (no spis ridsi vazelina)ostatni valce a ventily krasne cisty..
co s tim zas je?
hmm.. co s tim a jak je slozity to vymenit a vycistit? staci k tomu sundat ventilove viko, nebo musim rozdelat jeste neco?major píše:Tak to bude s největší pravděpodobností těsnící o-kroužek na ventilu (ne gufero). A asi ti možná už taky úplně nedoléhá ten ventil v sedle a podfukuje. Olej se dostává z prostoru vačky, vedením ventilu , přes netěsnící kroužek na ventil a díky vysoké teplotě se na vrchní straně ventilu tvoří úsady. Ty se postupně kulminují a mohou zapříčinit nedoléhání ventilu(tvorba úsad na sedle), ztrátu komprese a díky pronikání spalin přes sací ventil ven do sání, další eskalaci problému. Nemluvě o pronikání motor. oleje do spalovacího prostoru a možné "zapečení kroužků". Zkus nechat změřit tlaky a uvidíš.
Nejdříve nech přeměřit ty tlaky. Pokud bude na tom válci tlak nízký, tak mimo výměny toho těsnícího kroužku musíš ještě vyčistit sedlo ventilu. Ten ventil bych ale vyčistil stejně, psal jsi že je na něm ze zhora již dost úsad(můžou se časem odloupnout a dostat do válce). Budeš muset sundat hlavu. Nic pro někoho kdo tomu moc nehoví a nemá vybavení.toretto píše:hmm.. co s tim a jak je slozity to vymenit a vycistit? staci k tomu sundat ventilove viko, nebo musim rozdelat jeste neco?
ok.. dik.. kouknu na to a poreferujumajor píše:Nejdříve nech přeměřit ty tlaky. Pokud bude na tom válci tlak nízký, tak mimo výměny toho těsnícího kroužku musíš ještě vyčistit sedlo ventilu. Ten ventil bych ale vyčistil stejně, psal jsi že je na něm ze zhora již dost úsad(můžou se časem odloupnout a dostat do válce). Budeš muset sundat hlavu. Nic pro někoho kdo tomu moc nehoví a nemá vybavení.toretto píše:hmm.. co s tim a jak je slozity to vymenit a vycistit? staci k tomu sundat ventilove viko, nebo musim rozdelat jeste neco?