Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

vyhřívané sedačky

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
pb-mobil
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 25.11.2005 01:00
Klubové ID: 1367

#1 Příspěvek od pb-mobil »

ahoj chtel jsem se zeptat mám látkové sedačky s el.vyhříváním,ale vyhřívání
finguje pouze na záda.dík za radu
p.s. v současné době je to dost nepříjemné,když to nejde
MIKI
Registrovaný
Příspěvky: 668
Registrován: úte 28.10.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 81
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MIKI »

Je to prosezely... :roll:
Mas stary auto...tak se s tim smir... :wink:
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Klubové ID: 1032
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od stanley07 »

S nicim se nesmiruj :!: Najdi si nejakyho slušnýho elektrikáře, auto :D a ten si stím uz poradí. Mám kožený rok 93 a u spolujezdce mi nehřejou záda, tak to budu taky řešit. Není to tak hrozný, jako u tebe, když ti mrzne zadek, ale jak řikám, zas takovej problém to nebude. Tak zlom vaz a hodně štěstí :mad:
mengi
Registrovaný
Příspěvky: 287
Registrován: pon 20.09.2004 00:00
Bydliště: Manchester, Brno

#4 Příspěvek od mengi »

anebo si kup za 160,- v Tescu vyhřívaný podprdelník do zásuvky pro zapalovac :D
pb-mobil
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 25.11.2005 01:00
Klubové ID: 1367

#5 Příspěvek od pb-mobil »

tak Vám kluci děkuji a asi nejspíš skusím toho elektrikáře
MK
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: stř 03.03.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 205

#6 Příspěvek od MK »

1. Změřit měřákem odpor u funkční dečky sedáku nebo opěráku, je to jedno.
2. Změřit odpor u nefunkční dečky, ale ne v konektoru, někde, kde je stoprocentně čistý kontakt.
3. Naměříš-li blbosti a není to v konektoru, dečka musí ven. Je-li prošitá skrze potahovou látku, nech její demontáž radši na čalouníkovi, který má zkušenosti s čalouněním sedaček aut a celý to opatrně vypáře. U novějších modelů jsou dečky nasunuté, přilepené, protože časem asi přišli v BMW na to, že se propalují a je třeba je měnit (třeba E32 z roku 1987 je má prošité s kůží).
4. V některých případech dečka NEmusí ven celá, protože se často propaluje na začátku, v místech pár cm za konektorem. Prostě musíš najít, kde je to propálené. Pak jsou dvě možnosti:
5 a. Přerušení lze opatrně spájet (můj případ, dečka funguje bez problémů)
5 b. Odporový drátek je přerušený tak, že to nejde spájet, nebo na více místech - pak stará dečka musí ven a musíš koupit novou (taky můj případ). Ceny - kolem dvou tisíc za jednu, ale to přežiješ. Nová dečka se tvarem, šitím i barvou může i po správném objednání podle ETK lehce lišit od staré původní, asi to teď sekají víc univerzálně nebo co. Budeš-li kupovat novou, neskládej ji jinak než jak je srolovaná v původní krabičce při nákupu. Navíc, protože to není laciný díl, vzal bych si ohmetr sebou a při nákupu ji rovnou proměřil (potřebou hodnotu už znáš, může se nepatrně lišit, ale jen nepatrně).
6. Dečku nandáš, nebo to celý včetně nastrojení zase necháš na čalouníkovi. Nejlépe je ukázat mu druhou sedačku jako vzor, aby dečku dal tam, kam patří, tzn. přímo pod látku, nebo až pod tu vatu... třeba u BMW E32 u kůže patří přímo pod potah. Ale u látky to může být jinak, nevím.
7. Myslím, že jsme pak do konektoru dečky normálně vrazili dráty z baterie, abychom to naposled vyzkoušeli ještě před zpětnou montáží sedačky do auta. Dečka hřála, nic se nespálilo.
8. Výhřev dečky jednoho sedáku se může lehce lišit od výhřevu druhého, záleží na napnutí látky na sedáku.
9. NIKDY neklekej na sedák kolenem (při čištění skel, podávání věcí z auta apod.)

A nakonec - máš-li starší auto a tlačítka vyhřívání svítí bíle a ne oranžově:

Rozloupni ostrým šroubovákem nebo nožem tlačítko a opatrně ho rozděl na spodní a horní díl. Na spodním ti musí zůstat "dvoupatrový" plošný spoj, mezi tím spousta kuliček na svém místě a další blbosti. Vršek je kolébkový vypínač. Pokud se ti to začne bortit, radši to zase všechno srovnej a zacvakni zpátky, po vysypání už to těžko složíš dohromady, jestli to děláš poprvý. Pak vezmi tlustou červenou lihovou fixou a nabarvi ty žárovičky, původně červené, barva totiž bývá úplně vypálená. V případě barvení fixou chytne pořádně až druhý "nátěr" po zapečení a lehkém vyblednutí toho prvního (asi dva dny svícení), čili dvojí rozebírání, pak to ale drží dobře. Nebo si nech žárovičky vyměnit přímo za červené, ale podle mě pak svítí ryze červeně, až moc. Oranžové jsem nidek neviděl. Pozor při zpětném secvaknutí horní a spodní části vypínače, a? žárovičky nerozdrtíš, musí trčet úplně rovně (tou fixou je totiž nepatrně zfackuješ doleva doprava, což se třeba nestane u tlačítka bederní opěrky, kde je žárovička v umělohmotném tubusu, tady ne). Rozborku a sborku tlačítka nedělej v autě, a? nic nepoztrácíš, 3 mm kuličky se zakutálí a můžeš shánět nový vypínač. Když se ti povede spravit tohle, nabarvíš si všechny další podsvícený tlačítka v autě (nic už není takový opruz) a vypadá to pak super, když všechno svítí tak jak má - do červenooranžova, a ne bíle.
pb-mobil
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 25.11.2005 01:00
Klubové ID: 1367

#7 Příspěvek od pb-mobil »

ahoj,já děkuji sa vyčerpávající informace a budu se snažit to zvládnout
zatím dík Luboš
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od lenoch »

MK píše:1. Změřit měřákem odpor u funkční dečky sedáku nebo opěráku, je to jedno.
2. Změřit odpor u nefunkční dečky, ale ne v konektoru, někde, kde je stoprocentně čistý kontakt.
3. Naměříš-li blbosti a není to v konektoru, dečka musí ven. Je-li prošitá skrze potahovou látku, nech její demontáž radši na čalouníkovi, který má zkušenosti s čalouněním sedaček aut a celý to opatrně vypáře. U novějších modelů jsou dečky nasunuté, přilepené, protože časem asi přišli v BMW na to, že se propalují a je třeba je měnit (třeba E32 z roku 1987 je má prošité s kůží).
4. V některých případech dečka NEmusí ven celá, protože se často propaluje na začátku, v místech pár cm za konektorem. Prostě musíš najít, kde je to propálené. Pak jsou dvě možnosti:
5 a. Přerušení lze opatrně spájet (můj případ, dečka funguje bez problémů)
5 b. Odporový drátek je přerušený tak, že to nejde spájet, nebo na více místech - pak stará dečka musí ven a musíš koupit novou (taky můj případ). Ceny - kolem dvou tisíc za jednu, ale to přežiješ. Nová dečka se tvarem, šitím i barvou může i po správném objednání podle ETK lehce lišit od staré původní, asi to teď sekají víc univerzálně nebo co. Budeš-li kupovat novou, neskládej ji jinak než jak je srolovaná v původní krabičce při nákupu. Navíc, protože to není laciný díl, vzal bych si ohmetr sebou a při nákupu ji rovnou proměřil (potřebou hodnotu už znáš, může se nepatrně lišit, ale jen nepatrně).
6. Dečku nandáš, nebo to celý včetně nastrojení zase necháš na čalouníkovi. Nejlépe je ukázat mu druhou sedačku jako vzor, aby dečku dal tam, kam patří, tzn. přímo pod látku, nebo až pod tu vatu... třeba u BMW E32 u kůže patří přímo pod potah. Ale u látky to může být jinak, nevím.
7. Myslím, že jsme pak do konektoru dečky normálně vrazili dráty z baterie, abychom to naposled vyzkoušeli ještě před zpětnou montáží sedačky do auta. Dečka hřála, nic se nespálilo.
8. Výhřev dečky jednoho sedáku se může lehce lišit od výhřevu druhého, záleží na napnutí látky na sedáku.
9. NIKDY neklekej na sedák kolenem (při čištění skel, podávání věcí z auta apod.)

A nakonec - máš-li starší auto a tlačítka vyhřívání svítí bíle a ne oranžově:

Rozloupni ostrým šroubovákem nebo nožem tlačítko a opatrně ho rozděl na spodní a horní díl. Na spodním ti musí zůstat "dvoupatrový" plošný spoj, mezi tím spousta kuliček na svém místě a další blbosti. Vršek je kolébkový vypínač. Pokud se ti to začne bortit, radši to zase všechno srovnej a zacvakni zpátky, po vysypání už to těžko složíš dohromady, jestli to děláš poprvý. Pak vezmi tlustou červenou lihovou fixou a nabarvi ty žárovičky, původně červené, barva totiž bývá úplně vypálená. V případě barvení fixou chytne pořádně až druhý "nátěr" po zapečení a lehkém vyblednutí toho prvního (asi dva dny svícení), čili dvojí rozebírání, pak to ale drží dobře. Nebo si nech žárovičky vyměnit přímo za červené, ale podle mě pak svítí ryze červeně, až moc. Oranžové jsem nidek neviděl. Pozor při zpětném secvaknutí horní a spodní části vypínače, a? žárovičky nerozdrtíš, musí trčet úplně rovně (tou fixou je totiž nepatrně zfackuješ doleva doprava, což se třeba nestane u tlačítka bederní opěrky, kde je žárovička v umělohmotném tubusu, tady ne). Rozborku a sborku tlačítka nedělej v autě, a? nic nepoztrácíš, 3 mm kuličky se zakutálí a můžeš shánět nový vypínač. Když se ti povede spravit tohle, nabarvíš si všechny další podsvícený tlačítka v autě (nic už není takový opruz) a vypadá to pak super, když všechno svítí tak jak má - do červenooranžova, a ne bíle.
Boží a fakt vyčerpávající popis:) Snad jen ty žárovičky... existují takové barevné gumové převleky - šprcky všemožných průměrů, které se nasazují přes žárovičky. Takhle jsem si zaoranžil např. rádio:) Je to lepší a hlavně stabilnější než fix.
MK
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: stř 03.03.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 205

#9 Příspěvek od MK »

šprcky neznám! :D a to se nepropálí?
Odpovědět