Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
vyhřívané sedačky
1. Změřit měřákem odpor u funkční dečky sedáku nebo opěráku, je to jedno.
2. Změřit odpor u nefunkční dečky, ale ne v konektoru, někde, kde je stoprocentně čistý kontakt.
3. Naměříš-li blbosti a není to v konektoru, dečka musí ven. Je-li prošitá skrze potahovou látku, nech její demontáž radši na čalouníkovi, který má zkušenosti s čalouněním sedaček aut a celý to opatrně vypáře. U novějších modelů jsou dečky nasunuté, přilepené, protože časem asi přišli v BMW na to, že se propalují a je třeba je měnit (třeba E32 z roku 1987 je má prošité s kůží).
4. V některých případech dečka NEmusí ven celá, protože se často propaluje na začátku, v místech pár cm za konektorem. Prostě musíš najít, kde je to propálené. Pak jsou dvě možnosti:
5 a. Přerušení lze opatrně spájet (můj případ, dečka funguje bez problémů)
5 b. Odporový drátek je přerušený tak, že to nejde spájet, nebo na více místech - pak stará dečka musí ven a musíš koupit novou (taky můj případ). Ceny - kolem dvou tisíc za jednu, ale to přežiješ. Nová dečka se tvarem, šitím i barvou může i po správném objednání podle ETK lehce lišit od staré původní, asi to teď sekají víc univerzálně nebo co. Budeš-li kupovat novou, neskládej ji jinak než jak je srolovaná v původní krabičce při nákupu. Navíc, protože to není laciný díl, vzal bych si ohmetr sebou a při nákupu ji rovnou proměřil (potřebou hodnotu už znáš, může se nepatrně lišit, ale jen nepatrně).
6. Dečku nandáš, nebo to celý včetně nastrojení zase necháš na čalouníkovi. Nejlépe je ukázat mu druhou sedačku jako vzor, aby dečku dal tam, kam patří, tzn. přímo pod látku, nebo až pod tu vatu... třeba u BMW E32 u kůže patří přímo pod potah. Ale u látky to může být jinak, nevím.
7. Myslím, že jsme pak do konektoru dečky normálně vrazili dráty z baterie, abychom to naposled vyzkoušeli ještě před zpětnou montáží sedačky do auta. Dečka hřála, nic se nespálilo.
8. Výhřev dečky jednoho sedáku se může lehce lišit od výhřevu druhého, záleží na napnutí látky na sedáku.
9. NIKDY neklekej na sedák kolenem (při čištění skel, podávání věcí z auta apod.)
A nakonec - máš-li starší auto a tlačítka vyhřívání svítí bíle a ne oranžově:
Rozloupni ostrým šroubovákem nebo nožem tlačítko a opatrně ho rozděl na spodní a horní díl. Na spodním ti musí zůstat "dvoupatrový" plošný spoj, mezi tím spousta kuliček na svém místě a další blbosti. Vršek je kolébkový vypínač. Pokud se ti to začne bortit, radši to zase všechno srovnej a zacvakni zpátky, po vysypání už to těžko složíš dohromady, jestli to děláš poprvý. Pak vezmi tlustou červenou lihovou fixou a nabarvi ty žárovičky, původně červené, barva totiž bývá úplně vypálená. V případě barvení fixou chytne pořádně až druhý "nátěr" po zapečení a lehkém vyblednutí toho prvního (asi dva dny svícení), čili dvojí rozebírání, pak to ale drží dobře. Nebo si nech žárovičky vyměnit přímo za červené, ale podle mě pak svítí ryze červeně, až moc. Oranžové jsem nidek neviděl. Pozor při zpětném secvaknutí horní a spodní části vypínače, a? žárovičky nerozdrtíš, musí trčet úplně rovně (tou fixou je totiž nepatrně zfackuješ doleva doprava, což se třeba nestane u tlačítka bederní opěrky, kde je žárovička v umělohmotném tubusu, tady ne). Rozborku a sborku tlačítka nedělej v autě, a? nic nepoztrácíš, 3 mm kuličky se zakutálí a můžeš shánět nový vypínač. Když se ti povede spravit tohle, nabarvíš si všechny další podsvícený tlačítka v autě (nic už není takový opruz) a vypadá to pak super, když všechno svítí tak jak má - do červenooranžova, a ne bíle.
2. Změřit odpor u nefunkční dečky, ale ne v konektoru, někde, kde je stoprocentně čistý kontakt.
3. Naměříš-li blbosti a není to v konektoru, dečka musí ven. Je-li prošitá skrze potahovou látku, nech její demontáž radši na čalouníkovi, který má zkušenosti s čalouněním sedaček aut a celý to opatrně vypáře. U novějších modelů jsou dečky nasunuté, přilepené, protože časem asi přišli v BMW na to, že se propalují a je třeba je měnit (třeba E32 z roku 1987 je má prošité s kůží).
4. V některých případech dečka NEmusí ven celá, protože se často propaluje na začátku, v místech pár cm za konektorem. Prostě musíš najít, kde je to propálené. Pak jsou dvě možnosti:
5 a. Přerušení lze opatrně spájet (můj případ, dečka funguje bez problémů)
5 b. Odporový drátek je přerušený tak, že to nejde spájet, nebo na více místech - pak stará dečka musí ven a musíš koupit novou (taky můj případ). Ceny - kolem dvou tisíc za jednu, ale to přežiješ. Nová dečka se tvarem, šitím i barvou může i po správném objednání podle ETK lehce lišit od staré původní, asi to teď sekají víc univerzálně nebo co. Budeš-li kupovat novou, neskládej ji jinak než jak je srolovaná v původní krabičce při nákupu. Navíc, protože to není laciný díl, vzal bych si ohmetr sebou a při nákupu ji rovnou proměřil (potřebou hodnotu už znáš, může se nepatrně lišit, ale jen nepatrně).
6. Dečku nandáš, nebo to celý včetně nastrojení zase necháš na čalouníkovi. Nejlépe je ukázat mu druhou sedačku jako vzor, aby dečku dal tam, kam patří, tzn. přímo pod látku, nebo až pod tu vatu... třeba u BMW E32 u kůže patří přímo pod potah. Ale u látky to může být jinak, nevím.
7. Myslím, že jsme pak do konektoru dečky normálně vrazili dráty z baterie, abychom to naposled vyzkoušeli ještě před zpětnou montáží sedačky do auta. Dečka hřála, nic se nespálilo.
8. Výhřev dečky jednoho sedáku se může lehce lišit od výhřevu druhého, záleží na napnutí látky na sedáku.
9. NIKDY neklekej na sedák kolenem (při čištění skel, podávání věcí z auta apod.)
A nakonec - máš-li starší auto a tlačítka vyhřívání svítí bíle a ne oranžově:
Rozloupni ostrým šroubovákem nebo nožem tlačítko a opatrně ho rozděl na spodní a horní díl. Na spodním ti musí zůstat "dvoupatrový" plošný spoj, mezi tím spousta kuliček na svém místě a další blbosti. Vršek je kolébkový vypínač. Pokud se ti to začne bortit, radši to zase všechno srovnej a zacvakni zpátky, po vysypání už to těžko složíš dohromady, jestli to děláš poprvý. Pak vezmi tlustou červenou lihovou fixou a nabarvi ty žárovičky, původně červené, barva totiž bývá úplně vypálená. V případě barvení fixou chytne pořádně až druhý "nátěr" po zapečení a lehkém vyblednutí toho prvního (asi dva dny svícení), čili dvojí rozebírání, pak to ale drží dobře. Nebo si nech žárovičky vyměnit přímo za červené, ale podle mě pak svítí ryze červeně, až moc. Oranžové jsem nidek neviděl. Pozor při zpětném secvaknutí horní a spodní části vypínače, a? žárovičky nerozdrtíš, musí trčet úplně rovně (tou fixou je totiž nepatrně zfackuješ doleva doprava, což se třeba nestane u tlačítka bederní opěrky, kde je žárovička v umělohmotném tubusu, tady ne). Rozborku a sborku tlačítka nedělej v autě, a? nic nepoztrácíš, 3 mm kuličky se zakutálí a můžeš shánět nový vypínač. Když se ti povede spravit tohle, nabarvíš si všechny další podsvícený tlačítka v autě (nic už není takový opruz) a vypadá to pak super, když všechno svítí tak jak má - do červenooranžova, a ne bíle.
Boží a fakt vyčerpávající popis:) Snad jen ty žárovičky... existují takové barevné gumové převleky - šprcky všemožných průměrů, které se nasazují přes žárovičky. Takhle jsem si zaoranžil např. rádio:) Je to lepší a hlavně stabilnější než fix.MK píše:1. Změřit měřákem odpor u funkční dečky sedáku nebo opěráku, je to jedno.
2. Změřit odpor u nefunkční dečky, ale ne v konektoru, někde, kde je stoprocentně čistý kontakt.
3. Naměříš-li blbosti a není to v konektoru, dečka musí ven. Je-li prošitá skrze potahovou látku, nech její demontáž radši na čalouníkovi, který má zkušenosti s čalouněním sedaček aut a celý to opatrně vypáře. U novějších modelů jsou dečky nasunuté, přilepené, protože časem asi přišli v BMW na to, že se propalují a je třeba je měnit (třeba E32 z roku 1987 je má prošité s kůží).
4. V některých případech dečka NEmusí ven celá, protože se často propaluje na začátku, v místech pár cm za konektorem. Prostě musíš najít, kde je to propálené. Pak jsou dvě možnosti:
5 a. Přerušení lze opatrně spájet (můj případ, dečka funguje bez problémů)
5 b. Odporový drátek je přerušený tak, že to nejde spájet, nebo na více místech - pak stará dečka musí ven a musíš koupit novou (taky můj případ). Ceny - kolem dvou tisíc za jednu, ale to přežiješ. Nová dečka se tvarem, šitím i barvou může i po správném objednání podle ETK lehce lišit od staré původní, asi to teď sekají víc univerzálně nebo co. Budeš-li kupovat novou, neskládej ji jinak než jak je srolovaná v původní krabičce při nákupu. Navíc, protože to není laciný díl, vzal bych si ohmetr sebou a při nákupu ji rovnou proměřil (potřebou hodnotu už znáš, může se nepatrně lišit, ale jen nepatrně).
6. Dečku nandáš, nebo to celý včetně nastrojení zase necháš na čalouníkovi. Nejlépe je ukázat mu druhou sedačku jako vzor, aby dečku dal tam, kam patří, tzn. přímo pod látku, nebo až pod tu vatu... třeba u BMW E32 u kůže patří přímo pod potah. Ale u látky to může být jinak, nevím.
7. Myslím, že jsme pak do konektoru dečky normálně vrazili dráty z baterie, abychom to naposled vyzkoušeli ještě před zpětnou montáží sedačky do auta. Dečka hřála, nic se nespálilo.
8. Výhřev dečky jednoho sedáku se může lehce lišit od výhřevu druhého, záleží na napnutí látky na sedáku.
9. NIKDY neklekej na sedák kolenem (při čištění skel, podávání věcí z auta apod.)
A nakonec - máš-li starší auto a tlačítka vyhřívání svítí bíle a ne oranžově:
Rozloupni ostrým šroubovákem nebo nožem tlačítko a opatrně ho rozděl na spodní a horní díl. Na spodním ti musí zůstat "dvoupatrový" plošný spoj, mezi tím spousta kuliček na svém místě a další blbosti. Vršek je kolébkový vypínač. Pokud se ti to začne bortit, radši to zase všechno srovnej a zacvakni zpátky, po vysypání už to těžko složíš dohromady, jestli to děláš poprvý. Pak vezmi tlustou červenou lihovou fixou a nabarvi ty žárovičky, původně červené, barva totiž bývá úplně vypálená. V případě barvení fixou chytne pořádně až druhý "nátěr" po zapečení a lehkém vyblednutí toho prvního (asi dva dny svícení), čili dvojí rozebírání, pak to ale drží dobře. Nebo si nech žárovičky vyměnit přímo za červené, ale podle mě pak svítí ryze červeně, až moc. Oranžové jsem nidek neviděl. Pozor při zpětném secvaknutí horní a spodní části vypínače, a? žárovičky nerozdrtíš, musí trčet úplně rovně (tou fixou je totiž nepatrně zfackuješ doleva doprava, což se třeba nestane u tlačítka bederní opěrky, kde je žárovička v umělohmotném tubusu, tady ne). Rozborku a sborku tlačítka nedělej v autě, a? nic nepoztrácíš, 3 mm kuličky se zakutálí a můžeš shánět nový vypínač. Když se ti povede spravit tohle, nabarvíš si všechny další podsvícený tlačítka v autě (nic už není takový opruz) a vypadá to pak super, když všechno svítí tak jak má - do červenooranžova, a ne bíle.