Tak BC mam uz v aute, tvalo to dve hodiny , ovsem autoelketrikarovi Richardovi v Modricich, je to fakt machr...
Takze postup je nasledujici(samozrejme jsem si na fotak ani nevzpomel...)
Tohle plati pro auto s check control, ale bude to podobne, jen pokud neni CC tak je potreba jiny BC, jsou dva druhy.
Vytahnout radio, vytahnout ramecek kolem radia, potom povolit vzadu packu a vyndat BC, potom se musi nozem vyrezat plast ktery je za puvodnim BC, ten je totiz melci nez plny BC.
Po vyrezani pripojit novy BC a pripevnit packu do puvodnu polohy, pripevneni packou jde tedy pouzit stejne jak pri malem BC.
Pokud se BC nerozjede, tak to znamena, ze vam vzadu chybi zelene rele. velokosti asi 13x7 cm.
Takze, oddelat sedak vzadu a odroubovat celou tu skrinku s pojistkama, az za ni smerem k prednim sedadlum, by mela byt umisteno..Je to soucast alarmu, jestli jsem to dobre pochopil.
Ja alarm nemam, a ted je moznost bud rele koupit a zapojit, ale v podtate je to zbytecne.Do toho rele je tam pripravena ctyrlinka, tu Richard vzal a dva draty z toho urizl a napojil mezi sebou pojistkou.
Tim byla prace pod sedadlem vyresena a BC zacal ukazovat.Pred tim se ani nerozsvitil.
Dalsi cast byla montaz packy pod volantem, tedy packa smerovek a ovladani BC.
Pri tehle operaci, neni potreba oddelavat volant jak tu myslim uz zaznelo.
Z Packy od BC vede zasuvka s asi 12 pinama ta je stejna jako na normal pacce, tedy tam se to jen zapoji.krome toho ovsem je tam jeste zasuvecka na 4 draty, ktera prave obsluhuje zobrazovani hodnot BC v kaplicce.
Tam nekdo na ni pripravu mit muze a ma vyhrano, ja jse tam na to pripravu nemel.To znamenalo ze i Richard musel jit nahlidnout do schemat....
Nakonec vim, ze z te ctyrlinky, ktera je ovladanim BC musel spojit dva draty a vedl je do dratu ktery vyndal z toho velkeho konektoru.
Proste tak asi 3 zmeny, ale jaky samozrejme nevim.
Kazdopadne zadne nove draty netahal, vse probehlo ze stavajicich linek.
Tady s tim doporucuji zajet za autoelektrikarem, pokud mozno na BMW.
Potom uz vse fungovalo krome prumerne spotreby, ukazovala se spotreba 0,0l/100km.....Na to uz jsem ted vecer prisel sam, s pomoci stranek MadMaxe.
Takze nejprve je potreba BC nastavit datum a cas. Potom na panelu zmacknout 1000 a 10 soucasne.
na panelu se objevi napis TEST.
Pote zadate cislo 19 zmacknete S/R jako potvrzeni.
Objevi se napis 0000LOCK nebo FREI.
Pokud mate frei, tak preskocte dalsi bod.
POkud mate 0000LOCK, tak zadejte soucet dnesniho data(treba ja jsem zadal 28+1 takze 29)Potvrdte S/R
Objevi se napis FREI a vas BC je odeknuty na 21 testu(jinak jsou volne pouze tri.)
Ted znovu zmacknete 1000 a 10 objevi se opet TEST a nyni vlozite cislo 20.
To je cislo testu kde se nastavuje cislo pro vypocet prumerne spotreby.
Jak se spotreba meni podle zadaneho cisla je zatim zahadou, zdalo se me ze i kdyz davam cisla ruzne,tak se nic nemeni a spotreba je stale stejna.
No ale zpet, takze kdyz date test 20 tak se vam objevi, teda me se objevilo 0000, zadal jsem tedy hodnotu kterou ma pri tomto testu na BMW 540 madmax a sice 1000.
Od teto chvile pocitac bezi bez probelmu se vsemi funkcemi ktere nabizi.
Spotreb se jevi jako realna, 100km/h na petku rovinka kolem 8,0L a mesto mym stylem 18,0L....prumer mesto 12.
Jinak jak ty testy odemcete tak mate ruzne moznosti vcetne mereni dobijeni, momentalni spotreba, spotreba L/hodinu ( na volnobeh mam 1,2 L/hod)
Veskere info je strankach Mad maxe
http://www.bmwe34.ic.cz/ oddeleni OBC.
Richard si za praci rekl 700, vzhledem k tomu ze mi jeste opravil jinou vec tak jsem mu dal litr, opravdu, me imponovalo, jak s prehledem se v tech dratech vyznal.Myslim, ze se vyplati to nechat udelat od profika, neni to nic technicky tezkyho, jen bych nevedel jak dal, kdyz tam chybela pripojka a kdy on zacal improvizovat...