Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Turbo

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
MartinT
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: ned 24.10.2004 00:00
Bydliště: Kraslice
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od MartinT »

Jak se dá (v domácích podmínkách) poznat jestli turbo funguje, nefuguje, nebo něco mezi. Poradí někdo? Mám 524TD myslím si že ta funkčnost je někde mezi, ale spotřeba se pohybuje mezi 6-7 litry. Pokud se nepletu když by turbo nefungovalo byla by i spotřeba vyšší, ne? Díky za rady.
Anonymous

#2 Příspěvek od Anonymous »

No v domácích podmínkách akorát zjistíš toto:sundáš hadici(gumová)k přívodu vzduchu k turbu,a vidíš že jsou lopatky oběžného kola v pořádku nebo taky ne.Pak za hřídel toho oběžného kola vezmeš dvěma prsty a cejtíš že je bez vůle(skoro bez vůle,protože i nové torbo má normalizovanou vůli uložení hřídele-kvůli plovoucímu uložení)nebo taky klechtá jak svině a proto jsou lopatky volámaný.Tím pádem by ti taky logicky tekl tlakovýolej do výfukové komory(přinastartovaném motoru cítit smrad spáleného oleje z výfuku)a taky do sací komory kde je potom to kolo silně zaolejované ,olej se ti dostává až do filtru na vzduch a celého sacího traktu.Další matoda je taková že když máš sundanou tu hadici takn na krátkou dobu nakopneš motor a vidíš a i slišíš že se ti ta hřídel točí velkou rychlostí.tohle ti ale moc nedoporučuji protože motor respektive turbo zpracovává nefiltrovaný vzduch.Potom taky funkci turba poznáš na jízdních kvalitách motoru.Od 2100 nebo 2200 začíná v sacím traktu (mezi turbem a hlavou válců)přetlak který ty poznáš silným zátahem motoru.Tot vsjo. p.s:další varianta je jak už tady bylo popsáno přímo změřit podtlak a přetlak vzduch dodávanáho turbodmychadlem. 8)
Palom
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: úte 27.01.2004 01:00
Bydliště: Zilina

#3 Příspěvek od Palom »

Zdar.

Mam aj ja jednu otazku ohladom turba. V poslednej dobe mi klesol tah motora a ako sa pisalo predtym, k filtru vzduchu sa mi dostava olej. Da sa s tym este nieco urobit ? Co to sposobuje.

Alebo rozbit prasiatko a rovno kupit nove turbo. :D

Palo
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Marty_ »

Palom píše:Zdar.

Mam aj ja jednu otazku ohladom turba. V poslednej dobe mi klesol tah motora a ako sa pisalo predtym, k filtru vzduchu sa mi dostava olej. Da sa s tym este nieco urobit ? Co to sposobuje.

Alebo rozbit prasiatko a rovno kupit nove turbo. :D

Palo

Repas co nejdriv... Jinak kdyz je turbo ko tak me to vzdy pri prerazeni delalo takove zajimave zvuky, jakoby BOV:) Cim dal min to tahlo, piskalo a coudilo... Ke konci uz to vypadalo jako kdyz mi hori auto:) Jinak doporucuju fakt repasi co nejdriv - vyjde to levneji:)
Jo taky mi v dusledku toho praskla hadice z intercooleru do motoru a vsude byl olej...
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#5 Příspěvek od skautik Čestný člen »

mala repase turba (nove tesneni, loziska a vyvazeni hridele) vyjde od 3 do 5tis. kc
Anonymous

#6 Příspěvek od Anonymous »

No ja bych to s tou repasí tak žhavě neviděl.Ja mam taky 524td turbo taky zánovní(kupoval jsem je uplně nový z D)a olej mě leze taky až před turbo ale to je zase tím že jsou zřejmě v hajzlu kroužky.Ty vyzkoušíš že otevřeš najejvák na olej a vidíš jak motor tlakuje pod písty( za chodu) :wink:
Odpovědět