Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Turbo
No v domácích podmínkách akorát zjistíš toto:sundáš hadici(gumová)k přívodu vzduchu k turbu,a vidíš že jsou lopatky oběžného kola v pořádku nebo taky ne.Pak za hřídel toho oběžného kola vezmeš dvěma prsty a cejtíš že je bez vůle(skoro bez vůle,protože i nové torbo má normalizovanou vůli uložení hřídele-kvůli plovoucímu uložení)nebo taky klechtá jak svině a proto jsou lopatky volámaný.Tím pádem by ti taky logicky tekl tlakovýolej do výfukové komory(přinastartovaném motoru cítit smrad spáleného oleje z výfuku)a taky do sací komory kde je potom to kolo silně zaolejované ,olej se ti dostává až do filtru na vzduch a celého sacího traktu.Další matoda je taková že když máš sundanou tu hadici takn na krátkou dobu nakopneš motor a vidíš a i slišíš že se ti ta hřídel točí velkou rychlostí.tohle ti ale moc nedoporučuji protože motor respektive turbo zpracovává nefiltrovaný vzduch.Potom taky funkci turba poznáš na jízdních kvalitách motoru.Od 2100 nebo 2200 začíná v sacím traktu (mezi turbem a hlavou válců)přetlak který ty poznáš silným zátahem motoru.Tot vsjo. p.s:další varianta je jak už tady bylo popsáno přímo změřit podtlak a přetlak vzduch dodávanáho turbodmychadlem. 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1732
- Registrován: úte 08.02.2011 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Palom píše:Zdar.
Mam aj ja jednu otazku ohladom turba. V poslednej dobe mi klesol tah motora a ako sa pisalo predtym, k filtru vzduchu sa mi dostava olej. Da sa s tym este nieco urobit ? Co to sposobuje.
Alebo rozbit prasiatko a rovno kupit nove turbo.![]()
Palo
Repas co nejdriv... Jinak kdyz je turbo ko tak me to vzdy pri prerazeni delalo takove zajimave zvuky, jakoby BOV:) Cim dal min to tahlo, piskalo a coudilo... Ke konci uz to vypadalo jako kdyz mi hori auto:) Jinak doporucuju fakt repasi co nejdriv - vyjde to levneji:)
Jo taky mi v dusledku toho praskla hadice z intercooleru do motoru a vsude byl olej...