Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

524 TD E34 problém s motorem

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
flery

#1 Příspěvek od flery »

Posimvás netušíte někdo nebo nesetkal ste se někdo s tímto?

motor chytne krásně
jede slušně normálně se ohřeje
pak mu dam a...
na jedničku točí 5000 na pohodu v ceym spektru otáček co zapne turbo nádhera
dam 2ku a...do kopce vytočí 3500otáček a pak se sekne jako by mě někdo tahal a ekonoměr lítá mezi 16 a 12 litry povolim mu plyn, dam mu znova a jede dál a bud se sekne nekde po 700 otácek nebo dojede až na konec
při řazení z kopce to vytočí víc
při dalších rychlostech se to zkracuje a na 5ku už takhle zavře třeba v 2200otáčkách

co se zkoušelo

naftovej filtr, vzduchovej filtr, bordel v nádrži neni, a zkoušeli sme i jinou hlavu na čerpadle je to vše elektronický..

koukal sem že se tu pár věcí podobnejch řešilo ale já sem nenašel nic co by tomu odpovídalo..to auto sem s tim koupil před tim sem jezdil v benzinový 325i ale ted padla volba sem a já poříd nevim co dělat co měnit?
díky za nápady
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#2 Příspěvek od fornax »

flery píše:Posimvás netušíte někdo nebo nesetkal ste se někdo s tímto?

motor chytne krásně
jede slušně normálně se ohřeje
pak mu dam a...
na jedničku točí 5000 na pohodu v ceym spektru otáček co zapne turbo nádhera
dam 2ku a...do kopce vytočí 3500otáček a pak se sekne jako by mě někdo tahal a ekonoměr lítá mezi 16 a 12 litry povolim mu plyn, dam mu znova a jede dál a bud se sekne nekde po 700 otácek nebo dojede až na konec
při řazení z kopce to vytočí víc
při dalších rychlostech se to zkracuje a na 5ku už takhle zavře třeba v 2200otáčkách

co se zkoušelo

naftovej filtr, vzduchovej filtr, bordel v nádrži neni, a zkoušeli sme i jinou hlavu na čerpadle je to vše elektronický..

koukal sem že se tu pár věcí podobnejch řešilo ale já sem nenašel nic co by tomu odpovídalo..to auto sem s tim koupil před tim sem jezdil v benzinový 325i ale ted padla volba sem a já poříd nevim co dělat co měnit?
díky za nápady
Už jsem to tady jednou psal. Myslím, že Georgis měl taky ten problém. Bude to vadný regulátor tlaku turba, nebo jenom propojovací hadička k němu. Tlak pak není regulován a tlačí více jak 1atm a elektronika tento tlak hlídá a při překročení pak přiškrtí naftu aby se motor nezničil.
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#3 Příspěvek od fornax »

flery

#4 Příspěvek od flery »

no tohle sem videl uvidíme mrknu na to jestli by to mohlo bejt ono..
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Klubové ID: 151
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od voko21 »

Dan Ďurček píše:Tady se to řešilo

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... F8idr%9Eel
Na 90% je to vyšší tlak turba, to bude v pohodě.
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Klubové ID: 151
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od voko21 »

flery píše:no tohle sem videl uvidíme mrknu na to jestli by to mohlo bejt ono..
V Plzni už jsme 3 s E34-524td. 8)
flery

#7 Příspěvek od flery »

umite to nekdo zmerit ja sem ten budík nesehnal pokad by me nekdo mohl pomoct byl bych vdecnej dekuju
ManyP
Registrovaný
Příspěvky: 424
Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
Bydliště: Hovorany
Klubové ID: 102
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od ManyP »

cau vymen tu hadicku a opak steluj do doby nez to zacne jet normalne stejne problem em mel aji ja ale ja sem musel delat i upravu uchyceni atd pac to bylo nechapu jak to no bylo to naopak tak jesli nemas stejny problem. muzu ti to nafotit. tlak ma byt max 1.5 baru ale na to ser steluj nez pojede
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Zave »

Flery: A jaka byla ta 325ka? :oops: :lol: 8)
Anonymous

#10 Příspěvek od Anonymous »

Čau kluci taky by mě to zajímalo,mám taky 524td rv90.Někdy mě připadá že je to samý jak píšeš-prostě na jedničku jakž takž někdy z toho udělám i 200 někdy snad jenom 160 tak nevím.Stává se mi že u 130 najednou přestane táhnout(myslím tím roztahování na dálnici)Jinak si svýho kousku cením po normálních silnicích ho nehoním ale na tý dálnici mě to sere.Dělal jsem na tom motoru už snad všechno za tu dobu co ho mám(3 roky dělám s ním 100tis. ročně(jeden rok teda jenom 60tis)Jinak startuje perfektně vopravdu hodně perfektně a šlape jek švícary.Proto by mě zajímalo co tam píšeš že se má štelovat? DÍK :wink:
flery

#11 Příspěvek od flery »

Zave_M50 píše:Flery: A jaka byla ta 325ka? :oops: :lol: 8)
este se ptej?
flery

#12 Příspěvek od flery »

ManyP píše:cau vymen tu hadicku a opak steluj do doby nez to zacne jet normalne stejne problem em mel aji ja ale ja sem musel delat i upravu uchyceni atd pac to bylo nechapu jak to no bylo to naopak tak jesli nemas stejny problem. muzu ti to nafotit. tlak ma byt max 1.5 baru ale na to ser steluj nez pojede
a co mam kde stelovat? opravdu nevim???
Anonymous

#13 Příspěvek od Anonymous »

Zdravím všechny,
mám podobné příznaky ale u Omegy. Jezdil jsem s připojeným tlakoměrem a tlak se dostává na 1,4 až 1,6ATM. Podle diagnostiky to hlásí 2,2 až 2,4ATM - prý se k tomu přičte v řídící jednotce atmosférický tlak. Dobrá, vysoký tlak. Proč to ale potom zdechává i při třeba 1800 otáčkách, kdy turbo ještě téměř nic netlačí??? Jedu třeba ustálenou rychlostí při těchto otáčkách, cítím a i vidím na počítači jak si ubírá, když pak přidám nadoraz, nic se prakticky neděje, spotřeba spíš klesá ale kupodivu i když klesá, tak to trochu zrychluje. Pustím plyn, přidám, trochu začudí, vytrhne kus asfaltu ze silnice a táhne jak divá dokud opět nezdechne. Už si na to pomalu zvykám.....
flery

#14 Příspěvek od flery »

Šemík píše:Zdravím všechny,
mám podobné příznaky ale u Omegy. Jezdil jsem s připojeným tlakoměrem a tlak se dostává na 1,4 až 1,6ATM. Podle diagnostiky to hlásí 2,2 až 2,4ATM - prý se k tomu přičte v řídící jednotce atmosférický tlak. Dobrá, vysoký tlak. Proč to ale potom zdechává i při třeba 1800 otáčkách, kdy turbo ještě téměř nic netlačí??? Jedu třeba ustálenou rychlostí při těchto otáčkách, cítím a i vidím na počítači jak si ubírá, když pak přidám nadoraz, nic se prakticky neděje, spotřeba spíš klesá ale kupodivu i když klesá, tak to trochu zrychluje. Pustím plyn, přidám, trochu začudí, vytrhne kus asfaltu ze silnice a táhne jak divá dokud opět nezdechne. Už si na to pomalu zvykám.....
no me tohle dela na 5ku tam se dostanu na 2200 otace a nejede to a spotreba je hodne na malu.....nećo to bude a smirit se s tim nehodlam vzdyt me predjede vsechno.....
flery

#15 Příspěvek od flery »

nevíte nekdo o servidu okolo Plzne kde se v tutom vyznaj? asi to jen těžko dam sám dohromady :roll:
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Klubové ID: 151
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od voko21 »

flery píše:nevíte nekdo o servidu okolo Plzne kde se v tutom vyznaj? asi to jen těžko dam sám dohromady :roll:
Zkus ve Šlovicích. Mají tam i diagnostiku Bosch. Měl jsem na ně i telefon, ale nějak se mi zašumloval. :) Ve Zlatých stránkách by měli být.
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#17 Příspěvek od fornax »

Tlak u 524td má být 0,8 atm. ¨Podívej de na ten regulátor a pokud je črný a mastný tak je v něm prasklá membrána a zádné štelování nepomůže. Samo se to nemá proč rozjet pokud do toho nikdo nevrtal. Takže jedině hadička popř. regulátor :?
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od darmon »

flery píše:no me tohle dela na 5ku tam se dostanu na 2200 otace a nejede to a spotreba je hodne na malu.....nećo to bude a smirit se s tim nehodlam vzdyt me predjede vsechno.....
na petku zhruba v tehle otackach ma tlacit turbo nejvic, takze se pomalu rozluc s turbem a priprav si prachy na repasi
flery

#19 Příspěvek od flery »

tak ten ventil co je u turba je opravdu vidět že z něj de olej :roll:
odpojil sem tu hadičku co vede od sání do toho ventilu u turba ale vono vůbec nic žádná změna nenastala?
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#20 Příspěvek od fornax »

flery píše:tak ten ventil co je u turba je opravdu vidět že z něj de olej :roll:
odpojil sem tu hadičku co vede od sání do toho ventilu u turba ale vono vůbec nic žádná změna nenastala?
Napoj si nějakou hadičku k regulátoru a foukni do ní a ja myslím, že na 99,9% to je prasklá membrána, když to máš mastné. :(
Odpovědět