Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

světlá výška

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mkalous »

Mám dotaz. Jak funguje udržování světle výšky na zadní nápravě na e34? Jak náročne je to na provoz a údržbu, opravy a jak vyzkouším, že zařízení nefunguje tak, jak má...? Díky
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Huska »

mkalous píše:Mám dotaz. Jak funguje udržování světle výšky na zadní nápravě na e34? Jak náročne je to na provoz a údržbu, opravy a jak vyzkouším, že zařízení nefunguje tak, jak má...? Díky


Funguje to tak že když naložíš auto tak po natartování se zvedne na výšku kterou sis přednastavil. Nastavení se dělá pootočením táhla na zadním stabilizátoru, které vede k přepouštěcímu ventilu. Nivelace je téměř bezúdržbová a vše funguje na servo kapalinu. Místo klasického serva máš dvojité kde jedna část pohání řízení a druhá nivelační tlumiče. Čerpadlo tlačí do okruhu pořád stejný tlak, ale vlivem zatížení přepouštěcí ventil vyrovná tlak v tlumičích a zbývající části. Vyrovnávání výšky se děje i za jízdy kdy při každém zhoupnutí pouší a ubírá tlaku v tlumíčích. Nádobka na olej je společná.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od bpytlik »

Huska píše:
mkalous píše:Mám dotaz. Jak funguje udržování světle výšky na zadní nápravě na e34? Jak náročne je to na provoz a údržbu, opravy a jak vyzkouším, že zařízení nefunguje tak, jak má...? Díky


Funguje to tak že když naložíš auto tak po natartování se zvedne na výšku kterou sis přednastavil. Nastavení se dělá pootočením táhla na zadním stabilizátoru, které vede k přepouštěcímu ventilu. Nivelace je téměř bezúdržbová a vše funguje na servo kapalinu. Místo klasického serva máš dvojité kde jedna část pohání řízení a druhá nivelační tlumiče. Čerpadlo tlačí do okruhu pořád stejný tlak, ale vlivem zatížení přepouštěcí ventil vyrovná tlak v tlumičích a zbývající části. Vyrovnávání výšky se děje i za jízdy kdy při každém zhoupnutí pouší a ubírá tlaku v tlumíčích. Nádobka na olej je společná.



Aj u e39 se to dela pootocenim nejakeho tahla?? Ja to mam, a bylo mi receno ze se vyska nastavuje na diagnostice...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Huska »

U e39 nevím my máme e34 touring a je to jak říkám ...objímka na stabilizátoru od toho tyčka s kulovýma čepama k přepouštěcímu ventilu. Podle pootočení objímky nastavíš výšku jak ti vyhovuje. Osobně si myslím že to bude stejné i na e39, ale nemůžu to potvrdit 100%.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Dande
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: úte 06.01.2004 01:00

#5 Příspěvek od Dande »

E36 to nema co? :? Asi spíš vtipná otázka. :D
Odpovědět