Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

plynový pedál

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Anonymous

#1 Příspěvek od Anonymous »

Cˇau lidi u tátovýho 524td se něco děje s plynovým pedálem.Prostě sem tam asi tak 2x za 100 km přestane motor reagovat na sešlapávání plynu,přitom ten pedál žadnou mechanickou vůli nevykazuje.Když jsem to zkoušel tak to naopak mělo snahu mírně ale fakt jen mírně brzdit motor.Párkrát potom prošlápnu rychle za sebou pedál a nalednou se to chytne a zase je na pár kilometrů pokoj.Palivovej filtr je novej a odvodněnej tak nevím co by to mohlo bejt.Sem tam se to stane kdž se třeba vytočí jednička nebo dvojka a zrovna v momentu když řadím tak je konec a pak musím stát a nastartovat ale to už motor chytne jak nic.Docela mě to sere když je člověk někde ve velkým městě a potřebuje trochu z těch křižovatek vodfrčet.Prosím vás poradˇ te
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od patras Čestný člen »

nebo servo plynu :)
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
RostaO
Registrovaný
Příspěvky: 603
Registrován: pon 17.02.2003 01:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od RostaO »

...jestli tam neni lankovej plyn, ale elektronickej, tak ten snimac, ktery posila motoru jak na to slapes je vadnej nebo od neceho zasranej a prerusuje se to ... mozna
Anonymous

#4 Příspěvek od Anonymous »

Čau lidi tedka jsem se někde dozvěděl že prej se ten pedál dá nějek poladit.Jak se to vůbec dá vydělat ven z auta?Když s tím vyjedu tak mě to vopravdu mrdá,začalo to dělat vo minulí zimě tak nevím.Jo a jako palivo mě to nepřipadá protože se to při tom přechodu kdy to jede e potom kdy to jede je jako by jste vypli klíček a pak ho zase zapli až tak tten motor cukne,Jinak to startuje vopravdu perfektně jak za studena tak i za tepla (byla stím velká merdačka dat pořadně starter dohromady aby byl 100%)Vod tý doby se mi nestane že bych slišel při startu starter tak to chytne :(
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od voko21 »

RostaO píše:...jestli tam neni lankovej plyn, ale elektronickej, tak ten snimac, ktery posila motoru jak na to slapes je vadnej nebo od neceho zasranej a prerusuje se to ... mozna


Jo je tam snímač polohy pedálu plynu a může bejt špatně zasunutej kablík nebo už umírá. Jde dost blbě vyndat ven, pokud nechceš rozebrat půl auta.(vyndavá se systémem "Ježek v kleci" :) ). Jde docela dobře sehnat, tak okolo 5kila. Ze zkušenosti vím, že tam jde dát i z Audi 2,5td a funguje to vpoho, jenom se musí předělat konektor. Doporučuju vystříkat kontaktolem spojovací konektor od snímače a když to nepomůže, tak si půjčit snímač a vyzkoušet to. Ten snímač myslím, nejde rozebrat.
:(
Ale myslím si, že to může být i horním dílem vstřikovacího čerpadla, doporučuju vyčistit nebo vyměnit.
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od voko21 »

Jestli je to E28, tak si myslím, že je to tím čerpadlem. Na 80%.
Anonymous

#7 Příspěvek od Anonymous »

Dos? často sa tu spomína "horný diel vstrekovacieho čerpadla" a teraz dokonca nejaké jeho vyčistenie - môže to niekto upresni?? Čo sa tým vyčistením alebo výmenou môže zlepši? ? Že by tie špatné horúce štarty ???
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od voko21 »

majo píše:Dos? často sa tu spomína "horný diel vstrekovacieho čerpadla" a teraz dokonca nejaké jeho vyčistenie - môže to niekto upresni?? Čo sa tým vyčistením alebo výmenou môže zlepši? ? Že by tie špatné horúce štarty ???


Musím přiznat, že jsem to ještě osobně neměl rozebrané, ale měl by tam bý plech (asi mosaz-to nevím jistě) a po tom plechu jezdí kontakty. Když je zasranej ten plech nebo kontakty po používání levné nafty, tak to může zlobit. Když někdo tankuje špatnou naftu, tak se na tom plechu vytvoří nevodivý povlak. Na studené starty by to nemělo mít vliv.
Anonymous

#9 Příspěvek od Anonymous »

...naozaj som myslel štartovanie pri horúcom motore - BMW ?ažšie štartujú nad 60°C kedy sú odstavené žhaviče, ale nejakým vyčistením sa to asi nezlepší....a dos? sa to bojím rozobra?, čo ak to vyletí von ako péra zo starého budíka ??? 8O
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od voko21 »

majo píše:...naozaj som myslel štartovanie pri horúcom motore - BMW ?ažšie štartujú nad 60°C kedy sú odstavené žhaviče, ale nejakým vyčistením sa to asi nezlepší....a dos? sa to bojím rozobra?, čo ak to vyletí von ako péra zo starého budíka ??? 8O


Sorry, splet jsem to. Chtěl jsem napsat, že to nemá vliv ani na studené a ani na "horúcé" starty. Na to má spíš vliv žhavení.

Jednu pumpu mám rezervní doma, můžu se ve volných chvílích do ní podívat a nafotit to, ale nevím jestli budu mít dostatek času.

Stačí sundat to víčko upevněné 4x torxem. Viz obr.:
Přílohy
cerpadlo.jpg
cerpadlo.jpg (83.38 KiB) Zobrazeno 2251 x
Anonymous

#11 Příspěvek od Anonymous »

Takže myslíš že když to vyměním tak to bude šlapat?(snímač polohy u pedálu) Chlapáci a vam to nikomu nedělá?Jeden čas jsem si myslel že je to tím že je voda v naftovým filtru ale asi jsem si to jenom myslel. :cry:
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od voko21 »

e38 740i píše:Takže myslíš že když to vyměním tak to bude šlapat?(snímač polohy u pedálu) Chlapáci a vam to nikomu nedělá?Jeden čas jsem si myslel že je to tím že je voda v naftovým filtru ale asi jsem si to jenom myslel. :cry:


Ani potom to nemusí šlapat :( , ještě může být někde v autě zkrat a potom...to je teprve humáč! Ale každopádně bych vyzkoušel vyměnit ten potenciometr, má taky svoji životnost. V případě těchto problémů většinou ani nepomůže, když to necháš u BMW napíchnout. Většinou jim to při tomto problému píše: Snímač polohy pedálu+Vstřikovací čerpadlo+DDE(počítač) a pak si vyber. Zase na druhou stranu, možná by to za to stálo, protože pokud by jim to psalo všechny výše uvedené chyby, tak to bude nejspíš zkrat a věděl by jsi na čem jsi. Bacha: pokud je v autě zkrat, tak při napíchnutí samostatného snímače pol.pedálu se snímač jeví jako nefunkční (totální zkrat)nebo jim to ukazuje, že mačkáš plyn pouze z 10%(to je když zkrat není úplný). Pokud pojedeš do BMW, tak před jízdou odpoj baterku, aby se vymazaly chybná hlášení z počítače, pak je jistota, že po cestě nasbíráš pouze aktuální chyby. Jo a to odpojení baterky taky někdy pomůže, protože se počítač při větším počtu chyb uvede do nouzového režimu a to může být taky příčina toho blbnutí. Modlím se za tebe, aby to nebyl zkrat :wink:
RostaO
Registrovaný
Příspěvky: 603
Registrován: pon 17.02.2003 01:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od RostaO »

..tak ja napisu, co to delalo me. Kdyz mi odesel horni dil cerpadla, tak jsem jezdil a ono to pri normalni jizde bez zmeny seslapnuti plynu jakoby cukalo...jak kdyby spojka delala "ted jo ted ne ted jo ted ne"...no vzhledem k tomu, ze kamaradi tusili, co je za problem, tak rozdelali ten vrsek cerpadla a byl plnej mazutu. On funguje tak, ze kovovej kartacek tam mechnicky jezdi po takove plosce a podle toho v jake je poloze se davkuje plyn. No a kdyz je to zasrany, tak to nema spravnej kontakt a dela to psi kusy...no a jak jsem to rozdelal ja, tak se zjistilo, ze ta kontaktni ploska uz je uplne vydrena...tak jsem koupil za 5k jinej vrsek cerpadla a zase to jezdilo jako novy.


PS: Jeden vrsek cerpadla mi jeste zbyl - dobrej...protoze jsem po 2 mesicich menil cely cerpadlo, takze ten vymenenej jsem jezdil 2 mesice a ted ho mam doma....klidne prodal za velmi slusnou cenu 8)
Odpovědět