Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vaha vzduchu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#1 Příspěvek od mayklmaykl »

Lidicky,tak jsem na diagnostice zjistil ze mam v prdeli vzduchovou vahu,potreboval bych poradit zda je stejna s nejakou jinou nebo zcela specificka pripadne nazor zda novou nebo jetou a veskere poznatky atd potrebuju to na E34 530i V8 M60/b30.......DIIIIIK
Mad Max
Registrovaný
Příspěvky: 571
Registrován: sob 15.02.2003 01:00
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Mad Max »

Nová váha vzduchu stojí asi 6.000,- kč, otec ji kupoval na svou 540iA E39 a je stejná jakou má 540iA E34.
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#3 Příspěvek od mayklmaykl »

hele projevit se to může všelijak protoze se to podili na michani smesi benzin vzduch takze houpanim otacek vykonem dirama ve vykonu a zpravidla spotrebou pokud ji mas odpojenou tak ten motor ti musi jit dost blbe do otacek od spoda pak uz to jde a taky ti to musi dost chlastat....mimochodem tu vahu maj bosch stoji 12500,-bez dph jak pise kolega mad max ze 6 tak a kde proboha??:-) jedu tam jeste ted hned,kdyby byla za 6ku byl bych spokojenej...
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od patras Čestný člen »

kur** zkusim tu starou mafku nejak rozebrat a zjistit odpory na novy a stary, popr.. dat ji do kupy !!!
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od patras Čestný člen »

tak jsem nasel navod, jak tu maf opravit, je to celkem jednoduchy (stejne jako vaha sama) dneska odpoledne se do toho pustim, pak napisu jak jsem dopadl !!!!
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od darmon »

nechci vam do toho moc picovat, ale nemela by kazda M60ka mit MAF a ne vahu ?
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od patras Čestný člen »

sak ja psal jak opravit maf (samo ze to ma fsechno maf) :D tim lip ta jde opravovat
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od darmon »

coze ?????
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od patras Čestný člen »

taaak hotovo a funguje to !!!
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od darmon »

co se na tom da opravit ? ja dycinky myslel ze jediny co se na mafu muze rozbit je ze se prepali vlakno, coz je neopravitelny, nebo odejde cidlo teploty coz ale diag hlasi jako cidlo teploty
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#11 Příspěvek od mayklmaykl »

jaks to dal do kupy?? poraď poraď to je v prdeli davat love do novy sragorovahy....abysme mluvili o tom samym je to ten cernej srac v sani za filtrem ze jo???napis jaks to udelal jestli to pujde opravit postavim ti kostel........:-)
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od patras Čestný člen »

nevim jak u tvy maf (ja mam takovou s hranatym cernym plastovym viku nahore. To viko jde odriznout a pod nim je potenciometr a malej plosnak. (dodam sem fota) ten potak je jen sterac na pruzine (pridelany ke klapce v MAF) a plosnacek s uhlikovou cestou, po ktery sterac jezdi. ta, pokud neni vydrena az na plech, tak se da vylestit. (kousek jemnyho pipiro pod sterac a parkrat otocit. Zmerit hodnotu odporu pri otaceni (ja to mel v rozmezi 50-870 Ohmu. Teplotni cidlo reagovalo na zmenu teploty (ale neznam origo parametry. Pri pokojovy teplote mi ukazovalo asi 1800 Ohmu. (nevim jestli je to tak dobre)

Kazdopadne po vycisteni cesty a namontovani do auta se ztratil duvod, proc jsem ji vymenil. (dira kolem 5000-5400 otacek). Zda se ze to jede pekne.

Mohl by nekdo zmerit, odpor na teplotnim cidlu ? (piny 4 a 5 na kulatym konektoru vahy) ???

Postup opravy jsem nasel na jednom americkym webu, myslite ze by tomu prospel treba kontox ???
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od patras Čestný člen »

nevim jak u tvy maf (ja mam takovou s hranatym cernym plastovym viku nahore. To viko jde odriznout a pod nim je potenciometr a malej plosnak. (dodam sem fota) ten potak je jen sterac na pruzine (pridelany ke klapce v MAF) a plosnacek s uhlikovou cestou, po ktery sterac jezdi. ta, pokud neni vydrena az na plech, tak se da vylestit. (kousek jemnyho pipiro pod sterac a parkrat otocit. Zmerit hodnotu odporu pri otaceni (ja to mel v rozmezi 50-870 Ohmu. Teplotni cidlo reagovalo na zmenu teploty (ale neznam origo parametry. Pri pokojovy teplote mi ukazovalo asi 1800 Ohmu. (nevim jestli je to tak dobre)

Kazdopadne po vycisteni cesty a namontovani do auta se ztratil duvod, proc jsem ji vymenil. (dira kolem 5000-5400 otacek). Zda se ze to jede pekne.

Mohl by nekdo zmerit, odpor na teplotnim cidlu ? (piny 4 a 5 na kulatym konektoru vahy) ???

Postup opravy jsem nasel na jednom americkym webu, myslite ze by tomu prospel treba kontox ???
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

patras píše:nevim jak u tvy maf (ja mam takovou s hranatym cernym plastovym viku nahore. To viko jde odriznout a pod nim je potenciometr a malej plosnak. (dodam sem fota) ten potak je jen sterac na pruzine (pridelany ke klapce v MAF) ...

:shock: No tak to nemas MAF ale AFM (= "vaha vzduchu")

MAF = Mass Air Flow
meri se HMOTNOST nasavaneho vzduchu metodou zhaveneho dratku

AFM = Air Flow Meter
meri se OBJEM nasavaneho vzduchu metodou otocne klapky v sacim traktu. Pouzivalo se na motorech M20, M30, M40
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od patras Čestný člen »

tak to pak joooooo :D
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#16 Příspěvek od mayklmaykl »

a jak teda zjistim presne co to vlastne mam....mela by to bejt takova vecicka zastrcena kolmo v trubce sani asi 30cm od filtru smerem k motoru ma to cernou objimku a vycniva z toho nejakej plechovej prouzek....je to neco od bosch....diru ve vykonu mam od 4000ot. az do omezovace,diagnostika ukazala ze mi to po prekroceni 4000 zacne ukazovat znovu pritok vzduchu jako na volnobeh takze to hovno jede na diagnostice se to jmenovalo tusim cidlo průtoku vzduchu...to je vaha ne???!!!jsem zvedavej jestli to teda půjde spravit....
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od darmon »

ty mas M60 motor takze mas MAF protoze tam vaha nebyla a maf nespravis, jediny co odejde na mafu je ze se nejak poblbne ten drat co je ze slitiny platiny a zlata a to nejde vymenit. Nebo proste praskne.
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#18 Příspěvek od mayklmaykl »

si delas prdel ne!!!ja mam diru ve vykonu n ad 4000 protoze zam ta vaha prestane davat vzduch....ale spotrebu mam v rozmezi 8-18 litru beznej prumer mesto 12- a to to moc nesetrim a 10 okreska a kdyz letim kotel mezi180 a 250 tak 13 dalnice.......
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#19 Příspěvek od mayklmaykl »

jo a votacky mi taky delaj psi kusy samozrejme jinak max tech 18 litru je plnej kotel mesto......asi to nemas uplne cajk dyt v technicaku je 10,7 nebo 8.........
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od patras Čestný člen »

vaha nebo volnobeznej ventil
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Odpovědět