Vím že během posledních 15let na klubu toto již několikrát bylo řečeno a probíráno ale doba letí a stále jsou nové trendy a lepší vosky a leštičky, šampony s voskem a podobně.
Chci vědět jaké používáte značky na své auta a jak to leštit abych měl neustále krásné auto.
Podotýkám že stojím s autem v garáži takže na něj neprší.
ale bojím se koupit nějakou pixlu a pak díky špatnému zacházení si lak poničit.
Co doporučujete za značky jak šamponu tak vosku a jelenice s houbou a jaké máte postupy čištění a voskování auta.
Díky
PS: jsem v tomto nováček a nikdy jsem auta neleštil , jen jednou ted 7er ale není to stále ono. i podle postupu který jsem nastudoval.
Nejlepší když dojedeš třeba za mnou filozofe pokud chceš strojně leštit jen jednou a pak si to jen udržovat , nemá cenu kupovat vybavení a drahou kosmetiku který je kolikrát ve velkým množství pokud by jsi chtěl , není problém se domluvit
výsledek po strojním leštění je o úplně něčem jiném než když to šudlíš ručně
Mám základní vosk nanesenej a a strojově vyleštěné od minulého majitele ale jak dlouho to vydrží ? pár měsíců ?
Rád bych nějakej nanopovlak s vosku abych jen auto opláchl a kapky se rozutekly a bylo zase čisté bez nějakého složitého mytí apod. .....
Potřebuji zaučit jak rozumě auto udržovat aniž bych se stím musel mordovat jak černoch na galejích každej tejden a když přiletí holub tak si nezačal trhat vlasy z hlavy že veškerá práce je zmařena ....
asi tě navštívím ATIMENE at mi ukážeš jak co děláš a jak to udržovat to je dobrej nápad
Jde o to jak pořádně to předchozí majitel udělal , taky než naneseš jakýkoliv vosk , povrh auta by měl být řádně na vosk připraven jinak ti moc dlouho nevydrží , od toho se zase odvíjí jakou značku vosku a jaký druh , podle toho použiješ "leštěnku" pod vosk , udržování je složité vždycky , mytí jen ručně s ph neutrálním šampónem atd... jinak se rozluč s tím ,že ti jakej koliv vosk vydrží dýl jak měsíc ...vlastně dýl jak jeden průjezd myčkou
Hele já používám výrobky od firmy autoglym a je to fakt super.Výbornej poměr cena/výkon.první to vzít šamponem, pak použít clay s lubrikantem (doporučuju dodojuice)opláchnout a osušit mikrovláknem,nanést leštěnku rozleštit mikrovláknem a potom vosk nejlépe tekutý pokud nebudeš strojně rozleštovat a rozleštit zase mikrovláknovou útěrkou.Ještě bych na aplikaci prostředků doporučil si nakoupit pěnové aplikátory.mikrovláknové útěrky prodávaj v kiku za pár korun
Uz roky pouzivam jak na 7er tak 8er vosk Collinite 476. Vodeodpudivost funkcni vic nez 8 mesicu pokud nejezdim do automaticke mycky (coz nejezdim). Ja ho nanasim 1x rocne. Prace je s tim celkem v pohode. Na osetreni jednoho drobecka si dam vzdy cely den - umyti a pak osetreni voskem. Dal pak uz jen auta oplachuji vapkou.
Dobře to beru a jak potom umýváte auta když ho podělá nedejbože pták nebo nějakej sajrajt ...wapkou to pak asi nestačí ...máte spešl šampony aby to nevzalo i vosk sebou ?
Nebo nějakej postřik na cesty s mikrovláknem a jen postříkám danou část auta a otřu opláchnu a přeleštím a jede se dál ... to by bylo ideál...
nějaká sada
Ted jak jsem si ostříkal auto nechtěně intenzivním ostřikem a měl jsem všude kapky po karoserii to byl opravdu k naštvání pohled. Musel jsem opláchnout vodou se šamponem a umyt zase ...a 2hodiny zase pryč....
Jen vodou a wapkou bys to moc neumil, chce to ph neutrální šampon, aby neublížil vosku. Ten collinite by měl částečně odolávat i agresivnějšímu šamponu.
Hele autoglymem nic nezkazíš za to dám ruku do ohně.Nejdřív je šampon, pak leštěnka a pak vosk.Vosk když je tekutej, tak je to krátkodobá ochrana, když koupíš tuhej, tak je to dlouhodobá ochrana.Co sem se tak dočetl, tak tuhý vosk od dodojuice je super.Tuhý vosky se huř rozlešťujou.
Nejlíp, jak ti tu poradil "atimen", stav se za ním nebo si pročti detailing fora a dozvíš se daleko víc než tady na pár řádcích. Neni to zdaleka jen o tom umýt auto, naleštit a navoskovat, pokud chceš mít top výsledek.
paveld píše:Nejlíp, jak ti tu poradil "atimen", stav se za ním nebo si pročti detailing fora a dozvíš se daleko víc než tady na pár řádcích. Neni to zdaleka jen o tom umýt auto, naleštit a navoskovat, pokud chceš mít top výsledek.
no dobře, ale jako začátečník, kterej doteďka auto jeno wapkoval, tak to stačit rozhodně bude,pokud ho to bude uspokojovat bude se zdokonalovat.
pokud bude celé lesknout i z metru a pul metru zrakem jako zrcadlo budu spokojenej.
Vím že aby se to lesklo dokonale i z 10centimetrů detailně bez šrámu a škrábanečků tak by to chtělo strojově nechat udělat profi. a pak hodně dobře udržovat.
Nechci vyhodit 1-2tisice a pak zjistit že za 8stovek je něco lepšího a já zbytečně utrácím ...naopak levné šmečka taky nechci ...prostě něco kvalitního na starší a pěknej lak auta.
Zároveň se to chci naučit a rozumět tomu, když už něco budu dělat at výsledek stojí za to a mám z toho radost že je auto dokonalé.
Jsem perfekcionalista a vadí mi, když něco nezvládnu dokonale....to by mě pak nebavilo leštit několik hodin auto když by výsledek nebyl OK.
no , jako tady se bavíme cca o 10000-15000kč investice aby jsi byl schopen dosáhnout toho co by jsi nejspíš chtěl , proto ti říkám , že ty první fáze renovace laku je lepší si nechat u někoho udělat kdo na to má vybavení , dělá se to tak jednou ročně dle údržby a poškození laku , navíc hodně z těch věcí se dělá jen v 1l balení což pro normálního smrtelníka je porce na 8 - 10 let pokud by jsi dělal jen svoje auto ...jsou v tom leštička , na každou pastu jiný kotouč (neuděláš to jednou pastou a jedním kotoučem ) pak taky jen clay kterej s lublikantem stojí cca 1000kč , potom leštěnka která připraví lak pro vosk ....následuje vosk ...přírodní nebo syntetika ...dále už jen ručně mýt ph neutrálním šampónem a jednou za čas pro posílení vrstvy vosku quickdetailer ...samozřejmě od stejné firmy jako vosk a leštenku jinak ti to může nadělat fleky na autě atd... v tvém rozpočtu do 2000 je tak max vosk a leštěnka ...a s tím samo o sobě moc parády neuděláš ....ano , chvílu to bude vypadat dobře ale absolutně se neprojeví vlastnosti top vosků (sonax,želvu a podobné ani nepočítám ) ...a aby ses to naučil , je potřeba udělat desítky aut , každá pasta má jiný postup , jiný otáčky , u některých past musíš dělat auto po dílech jinak pasty přeschne a nefunguje, naopak vosk se dává na celý auto a pak se čeká až zaschne atd atd... není to jen tak , lak spálíš a ani nevíš jak ...ale když ho zase leštičkou nedostaneš na správnou teplotu tak nezměkne a rozleštíš prd...
Já svoji odpověď směřoval na nadpis prvního Filozofova postu - "jak nejlépe".
Samozřejmě jiná věc je koupit něco s tím, že to bylo lepší než doposud a zdokonalovat se, ale je to na druhou stranu ztráta času a peněz. Já si o tomhle dost čtu cca poslední 3 roky a i tak, mě to jen v pokusech stálo už něco k 10 tisícům a pořád mi k dokonalosti chybí dost. Přinejmenším vidím, že bez slušný leštičky je to nemožný.
Pokud do toho teď nechceš hned nasypat několik tisíc, tak mi přijde znatelně levnější dát auto profíkovi na rozleštění laku a pak se o to jen starat.
jasně chápu vypadá to jednoduše ale ve skutečnosti je to hodně složité.
Máte pravdu oba dva nejlepší cesta je návštěva třeba atimena a pak si nechat doporučit něco na udržování laku od stejné firmy a každej rok to nechat takto přeleštit profesionálně.