Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Airbox E36 R6

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#1 Příspěvek od Kindl0sch »

Mám tu dva airboxy,které se liší nasáváním.První je z 323iA(96) s nátrubkem dovnitř boxu.Druhý z 328i(95) a nátrubek k masce.

Zajímá mě jestli má ten nátrubek airboxu z 323i nějaký účel.Jestli je pak nasávaný vzduch "lépe korigovaný" nebo tak něco...

To,že je lepší nátrubek u boxu z 328,ohledně nasávání studeného vzduchu,je mi jasné.Zajímá mě jen význam toho uvnitř boxu.

Díky za poznatky :)
Přílohy
DSCI2248k.jpg
DSCI2248k.jpg (180.46 KiB) Zobrazeno 1416 x
DSCI2247k.jpg
DSCI2247k.jpg (183.31 KiB) Zobrazeno 1416 x
DSCI2246k.jpg
DSCI2246k.jpg (179.76 KiB) Zobrazeno 1416 x
koki
Registrovaný
Příspěvky: 541
Registrován: stř 03.05.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od koki »

Mám 328i a mám nátrubek dovnitř, jestli myslíš ten plast, co zasahuje do poloviny airboxu, tak i koleno co vede k masce, co jsem koukal. Ale účel by mě taky zajímal...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Podle ETK jsou airboxy pro 323i, 323ti a 328i shodné. Restriktor na tvých foto není uveden v ETK.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2503

#4 Příspěvek od Maysner »

ten natrubek z "328" (ustici vedle svetla) je z vyroby osazen na vsech autech. Tudiz patri i na ten druhej box s tou vyfikundaci.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Maysner: S venkovním hrdlem mezi airboxem a karoserií je mi to jasné. Já psal o vnitřku, který má být podle ETK pro všechny motorizace stejný a z toho mi vyplývá, že z jednoho to někdo vytahnul a zahodil.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#6 Příspěvek od Kindl0sch »

Taky mám za to,že ten restriktor z toho druhého boxu někdo vypreparoval.

Trošku jsem pohledal a našel jsem pár odkazů,kde řešili tento restriktor přímo na M/S52 motorech.

Večer to nějak přelouskám a dám sem odkazy.

Jentak okrajově: jsou tam názory,že to má stejný význam jako sací potrubí u M52 motorů z důvodů přiškrcení výkonu pro ty tehdejší normy(nebo co to vlastně bylo)
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#7 Příspěvek od Kindl0sch »

Odpovědět