Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

odlehcenej setrvak->ted uz zkusenosti

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#61 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jde to na jakýkoli motor, jen je třeba vybrat správné komponenty.
Pokud nepožaduješ zvýšený výkon spojky, ale máš to jen na turistickou jízdu, je pro M50 nejlevnější varianta jednohmotový setrvák z M20 motoru, nechat stočit a převážit a k němu koupit seriový M20 repset. Jen budeš muset použít startér z M20 motoru a lehkou úpravou montážních děr.
Už se o tom psalo jak na tomto fóru tak na e30.cz, stačí chvíli hledat.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#62 Příspěvek od Rade520 »

Tak možná zkusím ten M20 setrvák.
L-jetronic setrvák 6,3kg,lamela 1,29kg,přítlačák 6,52kg = 14,1 Kg
M50 11,1kg 0,92kg 5,9kg = 17,9 Kg
Rozdíl 3.8kg už by se mohl nějak projevit.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#63 Příspěvek od Foldas »

ja mam na m50b25 bezvanos setrvák z m20 trošku se stočil aby tam šel věnec z m50 je to poznat hodně do 3000 ot. se tomu vůbec nechce ale pak to tahne až do omezovače mnohem líp
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#64 Příspěvek od Rade520 »

Takže nemusím kupovat M20 startér?
Mám doma navíc dvouhmotu M50B25, tak přehodím věnec na M20 setrvák,
jestli to půjde??
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#65 Příspěvek od Foldas »

pujde to ale musí se to na tom setrváku lehce líznout věnec z m50 ma menší vnitřní průměr. o kolik to už ti teď neřeknu. když bys nechal věnec z m20 tak bys musel starter trochu vyosit na dírach v převodovce což je taková prasárna
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#66 Příspěvek od Rade520 »

Nevíte kdo by uměl ten setrvák vyvážit?
Nejlépe někde na vysočině nebo Brno?
Našel jsem toto(ale to mám daleko):http://www.kabatnikracing.cz/lehke-setrvacniky.html
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od MattyX Moderátor »

¨vím že nějaká firma v oslavanech-padochově to dělala, ale už nemužu kua najít kontakt ;) vím, že kamoš si tam nechaval vyvažovat setrvák...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#68 Příspěvek od Rade520 »

Tak už začínám bastlit :)
Přemýšlím kde a o kolik ubrat setrvák(8,5kg),viz foto.
Na soustruh stejně půjde,tak bych ještě něco ubral,ale zas aby se nerozlítl.
nemáte někdo fotku toho 6,3kg setrváku?
Přílohy
setrvák.jpg
setrvák.jpg (38.64 KiB) Zobrazeno 2599 x
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#69 Příspěvek od MattyX Moderátor »

samože foto mám :)

samotnýho mě zajímalo kde tu hmotu sebrali, a je to ochuzeny o ten nalitek ze zadu, kterej muíš smotnout abys to dal vubec na m50 ;) ten vlevo je klasika 8.5 m20 a ten druhej je 6.3 m20 ;)

Obrázek
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
kamil320i
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: ned 21.08.2011 00:00
Bydliště: Dobříš

#70 Příspěvek od kamil320i »

tak setrvak uz je u soustruznika a o vikendu bych mel vyjet ale jsem z toho krapet nervozni:D jak moc se to auto ted zmeni kdyz ten setrvak bude mit cca 6kg a co spis od toho cekat kdyz mam 2.5i se svorem? :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#71 Příspěvek od Filozof »

kamil320i píše:tak setrvak uz je u soustruznika a o vikendu bych mel vyjet ale jsem z toho krapet nervozni:D jak moc se to auto ted zmeni kdyz ten setrvak bude mit cca 6kg a co spis od toho cekat kdyz mam 2.5i se svorem? :D


Podle mě to poletí do otáček nehorázně ...ale zato rychlost bude rychle uvadat takže ta setrvačnost tam nebude taková ...

Na volnoběh co jsem slyšel borci říkali že jim to někdy i chcíplo....
těžko říci pročti si co to dělá lidem když si odlehčili setrvák ...

zrychlení bude jistě lepší ...podle mě akorát pokud budeš brzdit motorem nebo budeš stát někde budeš cítit změnu ...nebo při ustálené rychlosti....brždění motorem atd.

někde byl článek jak to řešili v BMW stačí pohledat nemam na to ted čas....
chtělo by to někoho s praxí ... co se vyskytuje za problémy a co ještě odlehčit ...klika ...atd.
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#72 Příspěvek od Rade520 »

kamil320i píše:tak setrvak uz je u soustruznika a o vikendu bych mel vyjet ale jsem z toho krapet nervozni:D jak moc se to auto ted zmeni kdyz ten setrvak bude mit cca 6kg a co spis od toho cekat kdyz mam 2.5i se svorem? :D

Kde ho necháš vyvážit ? Dáváš ten 6,3kg?
já budu soustružit zítra :)
kamil320i
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: ned 21.08.2011 00:00
Bydliště: Dobříš

#73 Příspěvek od kamil320i »

filozof... no tohle jsem taky slysel a prave by to chtelo nekoho kdo to uz ma a mohl rict svoje zkusenosti ale porozhlidnu se

radek520... hele nakonec nenecham vyvazit jen stocit... znamej rikal co pripravuje bmw na czech drift series ze je to zbytecny podstate a ja davam 8.5kg a necha se stocit co to jen pujde
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#74 Příspěvek od MattyX Moderátor »

zbytečný ? 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O


rotující hmota která bude mít 7000ot jen tak stočená bez vyvážení ? Hm, lituju ty ložiska na klice ... jako pokud už něco dělám, tak aspoň pořádne kucííí ;) vyváženost klikového mechanizmu je nejlevnější navýšení výkonu...odstranit stratovost ;) rozhodne to nechej vyvazit, kdybys to chtel delat zgruntu tak i s klikou, a řemenicí přední... ale aspon ať jako kus je to vyvazene ;)

jinak na volnobeh to snim nezdecha, to i u 4.5kg co ma bulik tak mu to nezdechá... reakce na plyn je super, od 4000ot nahoru to leti do otaček jako kráva :lol: do 2000ot se připrav že je vyraznější stráta krouťáku ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#75 Příspěvek od Foldas »

do 3000 tisíc se tomu nechce pak to točí jak až do omezovače mnohem líp. Na volnoběh to studene trochu kolísa a je slyšet převodovka
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od MattyX Moderátor »

kolisa Ti to? Tvl me teda vubec, i s ostravackou se to drzi pekne...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#77 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

a ted jeste 2 lamelovou spojku, visco spojku do pryc, misto ni el ventilator a uvidis, co to je radit jednim prstem a 2x rychleji, hlava ti to nepobere :wink:
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#78 Příspěvek od Filozof »

změřte zrychlení docela mě zajímá jak auto pujde za plynem a kolik se toho změní ...někde jsem viděl 525i jezdila kolem 6s 0-100km sice měla 200km/h maximálku ale to stejně člověk nevyužije.... jednou do roka možná ...

bylo tam pár uprav na sáni, převodovce a setrvák odlehčen s klikou a spojka jak psal Hans...atd.
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#79 Příspěvek od Rade520 »

Filozof píše:změřte zrychlení docela mě zajímá jak auto pujde za plynem a kolik se toho změní ...někde jsem viděl 525i jezdila kolem 6s 0-100km sice měla 200km/h maximálku ale to stejně člověk nevyužije.... jednou do roka možná ...

bylo tam pár uprav na sáni, převodovce a setrvák odlehčen s klikou a spojka jak psal Hans...atd.

Jeden člen e30 fóra měl duralový setrvačník na 525i:
http://www.youtube.com/watch?v=ArRjBPakSfw
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#80 Příspěvek od Rade520 »

Tak mám stočeno :)
7,1kg i s věncem,ještě nechám vyvážit.
Původní dvouhmota má 11,4kg.
Odpovědět