Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#581 Příspěvek od vlastnemec »

xxmenn píše:Jaké máte zkušenosti s touto firmou? Díky

http://www.fedorauto.cz/



Já jen ty nejlepší, dělali mi octávku je to víc jak tři roky a bez problémů, samozřejmě sekvenční (kdysi jsem měl přímo do vzduch a to bylo dílo sonata 3.0l V6) pak znám spoustu aut od nich a bezproblémů včetně x5 3.0i. Nejsou to pitomci, poradí a dokonce řeknou u jakého auta se nato vykašlat. Teď 15.2. jim tatík veze perličku na splynování Lincoln Continnentál 4.8l V8 s laděnou hlavou tak jsem zvědav jak se stím hoši poperou. Jinak LPG sady šli dolů, to co jsem dával za octávku dá teď tatík za Lincolna.

Dám Ti jen radu opravdu si spočítej jestli se Ti to vyplatí, jestli najezdíš 10tis/rok tak bych se na to vykašlal. Já v té době kdy jsem to dělal najezdil v průměru 350km deně.
0cool
Registrovaný
Příspěvky: 98
Registrován: čtv 13.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#582 Příspěvek od 0cool »

mam udelani plyn pres matiase.

Celkem mam to 3 mesice, zatim dle PC spotreba 9.8 - 10l/100km
realita 10-11l/100km.
Nadrz mam 65l - plnim 55l = 500 km (prumer).

Problemy. po mesic jeden injektor odesel, vymenily mi ho bez problemu.
Do ted zadni problemy (klepam do dreba).
So se tice vykon any moc neni poznat, ja poznam pri 1500-2000RPM je citit ze neni stejna sila, ale pak nad 2000 neni co poznat.
Zatim jsem spokojeni :)
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00

#583 Příspěvek od Soptiiik »

:roll:
Zachs
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 21.05.2011 00:00
Bydliště: Praha

#584 Příspěvek od Zachs »

Myslim, že je na čase toto téma trošku oživit.. Docela dost lidí se na přestavbu chystalo, sháněli informace atd.. Bylo tu několik zkušeností po pár měsících po přestavbě..

A co byste řekli s odstupem času?
Kdo máte jaký systém?
Jste spokojeni?
Šli byste do toho znova?

Příjde mi, že na plynu je nejzajímavější to, že si člověk může užít jízdu s autem bez toho nepříjenýho pocitu, že ho každých 100km stojí 500,- ;)
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#585 Příspěvek od FiliposII »

cajik8 píše:Diagnostiku mi delali v tom fedoru jak mi to montovali a rikali ze to neni problem lpg ale motoru,ze jde i na benzin citit jak tam pokuckava nejaky z valcu a jakmile se namontovalo lpg tak teprve pak se to vic projevilo a zacala to ukazovat diagnostika.
Ale ja mel pocit ze predtim auto bylo naprosto ok jen ten snimac vackoveho hridele je nejspis spatny tak tedka zkoumam jestli ten muze zapricinit vsechny ty problemy.
Jinak jsem tam byl 2krat a rikali ze uz to vic naladit nejde takze bud uz to vic neumi nebo je vazne chyba jinde.Pred tou montazi lpg diagnostika semtam vyhodila ten snimac vackoveho hridele tak me napada jedine tento problem.


S fedorem mam velmi podobné zkušenosti. Před montáží plynu bylo auto OK a po montáži mi začal houpat volnoběh na LPG, na benzin se motor jen mírně chvěje.
Nechal jsem namontovat to nejlepší co v té době měli - LandiRenzo Omegas za 42000 do mé 325i M50B25. Montáž nebyla udělaná vůbec dobře (asi staré auto - 17 let v té době - tak se na to vysrali). Hned po montáži jsem měl problémy s elektrikou, asi ji někde navrtali a tak se zkratovali pojistky - to jsem si opravil sám. Když jsem jim to poté říkal tak se semnou o tom nechtěli ani bavit, byli hodně arogantní (samotný nejvyšší FEDOR). Hned po prvním natankování cca 1 hodinu po předání auta se systém posral. Začal sám upadat do nouzového režimu a přepl se vždy na BA. Auto jsem přivezl na reklamaci a chtěl sjednat nápravu (FEDOR byl hodně nepříjemný), trval jsem na zkušební jízdě s technikem, to se povedlo, během zkušební jízdy mi technik řekl, že ten plyn to auto nezvládá v automatickém módu, že jsou moc velké tlaky v sání a proto to upadá do nouzového režimu. Nicméně přepl to do nějakého HARD LPG módu ve kterém se auto za žádných okolností nepřepne na plyn. Poté auto jezdilo na LPG celkem vpohodě, jen neustálé kolísání volnoběhu a při dobržďování motorem před křižovatkou občasné chcípnutí, časem jsem se s tím naučil žít.

Po čase jsem zjistil že montáž byla uděláná velmi nedbale. Vstřikovací trysky mám umístěny cca 6 cm za benzínovými vstřikovači, ale správně měli být umístěny naproti benzínovým vstřikovačům, tak jsem jsem to viděl na většině fotek zde na klubu.

S autem jsem byl mezitím na diagnostice a všechno bylo OK.

S autem jsem byl cca po 20000km a 1 roku užívání opět u fedora a říkal jsem jim o tom volnoběhu, ale neměli snahu to vůbec řešit (asi příliš staré auto) a vymlouvali se na to že na BA to jede také špatně (což před montáží LPG bylo zcela OK).

Nyní mám na LPG najeto cca 80000km a mám jej cca 4 roky a LPG v autě po této zkušenosti již nechci. (Možná vypadám zaujatě, ale před BMW jsem měl LADA 2101 s klasickým LPG a to bylo naprosto bez problémů a proto jsem si jej dal i do BMW, ale to byla chyba.)
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#586 Příspěvek od FiliposII »

Ještě bych se chtěl zde zeptat, zda může příliš velká vzdálenost vstřikovací trysky od válce způsobit kolísání na volnoběh (tedy v nízkých otáčkách). RJ pro BA přeci určuje čas a délku vstřiku paliva a pokud je dráha paliva ze vstřiku do válce jiná tak se tam palivo nemůže dostat včas a ve správném množství. Umí to jednotka LPG nějak korigovat.
Díky za odpovědi.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#587 Příspěvek od paveld »

Větší vzdálenost vstřiků by měla znamenat jen opožděnější reakci na plyn a možná když se nad tim zamyslim i při přepnutí z benzinu na plyn cuknutí - protože tam může vzniknout pauza mezi tim, než se první plyn dostane do válce. Nevim ale jestli se tohle nedá ošetřit v nastavení jednotky nějak, že při přepnutí na plyn to ještě zlomek vteřiny jede na benzin.
Všiml jsem si že to tu jinde nějak řešíš i s cenama za výměny vstřiků a nevim čeho ještě - to by mi přišlo zajímavější přejít na jinýho výrobce, pokud je to co máš tak nespolehlivý a drahý. Přes internet se dá koupit sada (jednotka, reduktor, vstřiky, kabeláž a další blbosti) pro systém třeba AC nebo Magic pod 10tisíc a ty jsou bezproblémový.
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#588 Příspěvek od FiliposII »

JJ řeším s tím plynem i další problémy, a nějaké větší peníze do toho cpát nechci, protože se již delší dobu dívám po něčem novějším (E90) za kterou stávající auto dřív nebo později vyměním. Možná věcí kterých si všímám by si někdo jiný ani nevšiml, ale mě to již celkem vadí. Se studeným motorem jezdím ve spektru otáček 1000-1600 ot/min. A to možná bude kamenem úrazu, jelikož LPG v nízkých otáčkách je nejvíce náchylné na všechny problémy. Kdybych jezdil o 1000ot/min výše, problémů bych si asi zřejmě ani nevšiml, ale rve mi to uši to tak vytáčet ten motor po městě.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#589 Příspěvek od Filozof »

FiliposII píše:JJ řeším s tím plynem i další problémy, a nějaké větší peníze do toho cpát nechci, protože se již delší dobu dívám po něčem novějším (E90) za kterou stávající auto dřív nebo později vyměním. Možná věcí kterých si všímám by si někdo jiný ani nevšiml, ale mě to již celkem vadí. Se studeným motorem jezdím ve spektru otáček 1000-1600 ot/min. A to možná bude kamenem úrazu, jelikož LPG v nízkých otáčkách je nejvíce náchylné na všechny problémy. Kdybych jezdil o 1000ot/min výše, problémů bych si asi zřejmě ani nevšiml, ale rve mi to uši to tak vytáčet ten motor po městě.


V pořádku já mám taky LPG a přijde mi že pokud jsou vstřiky LPG zanesené tak to při otáčkách pod 1500 jakoby lehce cuká a nejde jak by mělo.
Možná to bude i tvuj problém.

Nechci ti do toho mluvit ale pokud jezdíš 1000-1600ot tak docela ničíš setrvák a jiné podtáčením.
Všiml jsem si když podtáčíš motor tak i spotřeba je větší.
Podle mě optimum je tak kolem 1500-2500ot pro R6 u mě tedy 2,5litr 24v s vanosem a pokud je motor studený nad 3000nejdu.

Pod 1500ot. to mi řekl i mechanik že bych neměl moc jezdit přeci jen to není V8 nebo V12 který má krouťák jinde ...

Jinak já s LPG jsem najel snad 100tis km a první mesíc dva mi to ladili než to bylo ok a pak po 2letech měnili vstřiky všechny protože to kuckalo a chcípalo díky našim kvalitním LPG stanicím a jejich palivu jinak system mam MAGIC II. a jsem celkem spokojenej.
Akorát problém v zimě kdy auto přepíná LPG až při teplotě na reduktoru 35C a někdy to trvá i 7-9km. jinak je to fajn tankovat za polovinu.
Spotřeba 9-12litru LPG dle jízdy je super. Takže celkově se mi to zaplatilo několikrát díky najetým KM.
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#590 Příspěvek od FiliposII »

Hmm tak právě 100 000km jsem již velmi blízko se svým autem, a zatim to cuka jen kratce po přepnutí a nyní již jen občas (po "domácím" pročištění). Jeden LPG mechanik mi již říkal že to budou asi vstřiky (že to kolem 100000km odchazi). A jak je vidět tak již více uživatelů LPG to potkalo a já nebudu vyjímkou :-(. Jen mě trochu mrzí, že jsem se nechal zlákat na jeden z nejdražších systémů na trhu (v té době) a efekt není takový jak bych čekal.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#591 Příspěvek od Filozof »

FiliposII píše:Hmm tak právě 100 000km jsem již velmi blízko se svým autem, a zatim to cuka jen kratce po přepnutí a nyní již jen občas (po "domácím" pročištění). Jeden LPG mechanik mi již říkal že to budou asi vstřiky (že to kolem 100000km odchazi). A jak je vidět tak již více uživatelů LPG to potkalo a já nebudu vyjímkou :-(. Jen mě trochu mrzí, že jsem se nechal zlákat na jeden z nejdražších systémů na trhu (v té době) a efekt není takový jak bych čekal.


Poptej se a vstřiky se dají v polsku či německu koupit za jiné peníze jako tady nebo pak zkus jezdit s vyššíma otáčkama a neřeš to pokud je to minimálně.
Co to udělalo po vyčištění ?

Mě bylo doporučeno at nevyjíždím uplně nádrž LPG protože dole je usazenej bordel co to pak po čase ucpává. Proto vždy když problikává červená dioda rezerva LPG hledám už stanici. Vím že tam mám už jen cca 10-13litru LPG. Pokud bych to vyjížděl uplně věřím že by mě to potkalo velmi rychle.
Ï tak prodejce říkal že výměna vstřikovačů jednou za pár let potka plno lidí díky kvalitě plynu kterou tady čepujeme. Asi tak.
Stejné jako s naftou u nás v ČR a vstřikovači CR tam to taky odchází pokud se bere běžná nafta ....
stychp
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#592 Příspěvek od stychp »

Zdravim. Má někdo zkušenost se svíčkama NGK LPG Laser Line?
stychp
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#593 Příspěvek od stychp »

Nikdo?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#594 Příspěvek od paveld »

Mám zkušenost s obyč neplynovejma NGK a jede to bez problému, dle mě je tohle zbytečný.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#595 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Pánové je normální že do 65 Litrové nádrže natlačím 64 litrů plynu?Já měl za to že by tam měla být nějaká tlaková rezerva.
stychp
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#596 Příspěvek od stychp »

Zdar. Normální to fakt není. Plní se na 80% (což je 52l). Není problém tam dát o něco víc, ale nacpat do 65l nádrže 64l je hovadina. Většinou se dostaneš tak na 90% plnění, pak už to nestíhá čerpačka a navíc má nádrž bezpečnostní odfuk, kterej by se měl při tom 98% naplnění určitě sepnout. Už se mi taky stalo, že mi do 45l nádrže nacpali 43l a to jsem tam min 5l ještě měl (samozřejmě jsem jim to celý nezaplatil a oni se ani moc nebránili, páč věděli, že maj v háji měřák.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#597 Příspěvek od Filozof »

Rejchy píše:Pánové je normální že do 65 Litrové nádrže natlačím 64 litrů plynu?Já měl za to že by tam měla být nějaká tlaková rezerva.


okradli tě chlapče ..okradli ...a tak to tady je všude v této republice ... bohužel. Příště volej ČOIKU .

To je jasnej podvod na zákazníka a počítej že aspon 10-15litru pokud jsi měl 5litru v nádrži tě okradli. Je to pech. :?

Kde to bylo prosímtě ?
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#598 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Já se schválně ještě díval na nádrž a mám tam opravdu 65L. Tankoval jsem v Polsku na Shelce,poprvé 61,5l a dnes 64l. Já tam jezdím protože tady v okolí mají LPG jen no name pumpy a koukám jsem si moc nepomohl :twisted:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#599 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Běžně do 55 litrové nádrže tankuju 52-53 litrů, protože plovák omezující plnící objem na 80% prošel tuningem ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#600 Příspěvek od Snejk »

presne tak ... :lol: taky bych to videl na tunning plovaku... tankovat 103l do 103l toroidu je velka zabava :lol:
Odpovědět